Hulp gevraagd Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Kan iemand mij vertellen hoe ik het (hopeloze) Live Messenger in kan stellen zoals (het prettige) MSN Messenger 7?

1. Ik wil graag mijn contactlijst sorteren op e-mailadres (hetgeen wat niet veranderd) maar krijg het niet voor elkaar...
Op het moment dat iemand zich aangemeld heeft verandert zijn e-mailadres naar zijn schermnaam en dat vind ik, op z'n zacht gezegd, zwaar hinderlijk.
De zoekfunctie zoekt alleen op het begin van het e-mail adres en kan ik dus niet altijd gebruiken (én laat mij extra typen).

2. Als ik via het snelmenu een bericht wil versturen staan ook alle offline-contacten erbij. Hoe haal ik die hier weg?
 
Laatst bewerkt:
In het hoofdscherm van msn:

Contactpersonen > contactpersonen laten zien met > e-mail adres ??


JE 2 e vraag is voor mij ook een raadsel.

Ik vind sowieso dat messenger steeds kinderachtiger word.. Gewoon een ballenbak.

Ik zie messenger 10 al komen.. met rondvliegende snoepjes in t beeld, clowns en noem maar op... Alsof alleen kinderen van 6 jaar msnnen
 
Contactpersonen > contactpersonen laten zien met > e-mail adres ??

attachment.php
 

Bijlagen

  • contactpers.jpg
    contactpers.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 77
gek, ik krijg gewoon dit:



Wellicht gebruik jij een andere versie van messenger..

Ik gebruik versie: 8.5.1302.1018
 
Laatst bewerkt:
Versie 2009, Build 14.0.8050.1202.
Thuis gebruik ik gewoon 7.5 maar dit is een corporate laptop.

Dit is "gewoon" de versie vanaf messenger.msn.com. Jouw menu herken ik wel maar is hier niet aanwezig. Vroeger kon je zeggen "sorteren op " en dan had je eigenlijk wat ik wil.
 
Versie 2009 kun je bij mijn weten niet meer op e-mail adres laten zien, wel op voor- en achternaam. Dit zit nu onder Extra; Opties; tabblad Indeling.
Hier kun je kiezen bij 'contactpersonen labelen op:' (schermnaam of voor- en achternaam)

Wat je ook kan doen (in de nieuwste messenger), is rechts op een contactpersoon klikken en daar 'Een bijnaam toevoegen' kiezen. Hiermee kies je je eigen naam hoe de contactpersoon word weergegeven. Dus in plaats van Jannemanzzee lekker stappen vanavond kun je er gewoon Jan van maken :)
 
De door jou aangedragen optie ken ik maar die heeft niet iedereen ingevuld én is (ten dele) aan verandering onderhevig. Hoe moeilijk is het om gewoon op e-mailadres te sorteren.

Ja lekker, van m'n hele lijst even bijnamen gaan zitten toevoegen...

Microsoft, bedankt...
 
Ik denk dat bijgevoegde afbeelding weer duidelijk maakt waarom ik graag e-mailadressen zie en geen namen.

attachment.php


Ondanks dat alles zogenaamd gebruiksvriendelijker moet worden valt het me op dat je steeds meer en meer moet klikken, bewegen en doen om hetzelfde voor elkaar te krijgen.
 

Bijlagen

  • jeroen.jpg
    jeroen.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 64
Hehe.. inderdaad een beetje verwarrend..
Kan je niet gewoon 8.5 installeren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan