• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp met Formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel123456

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2018
Berichten
20
Goedemiddag,

Ik heb een voorbeeld Bekijk bijlage 29062018.xlsx toegevoegd, en kom ergens niet uit.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Ik ben naarstig op zoek naar de formule(s) op basis van filtermogelijkheid in cel A1 (datum), en dan het volgende;

1> een formule die de aantallen van een celwaarde berekend (kolom E) van de weergegeven (gefilterde) selectie, en dan voor waarde ´open´ (dus aantal ´open´ als er een bepaald datumbereik gefilterd is via cel A1)

2> en als ik bovenstaande geselecteerd heb, idem in een cel de Som van de waarden in kolom D (aanbieden), dus daar waar ´open´ in kolom E naar voren komt, dan het totaal van het aantal ´aanbieden´ als dit geselecteerd is.

Hopelijk is dit mogelijk en is iemand zo vriendelijk mij hierbij te helpen.
Dan alvast enorm bedankt!

Met vriendelijke groet,

Michiel
 
Misschien snap ik het niet, maar als je naast op datum ook op kolom Status filtert ben je er toch met je huidige formule?
 
Re:

Dag Hans,

Dank voor je snelle reactie.
Excuses, dat klopt inderdaad helemaal.
Ik heb het echter op de door mij beschreven manier nodig verwacht ik, aangezien er op een ander werkblad grafieken staan waaruit verschillende gegevens worden herleid. Wel blijft uitgangspunt dat ik dan enkel op datum filter.

Wellicht kun je me alsnog helpen, anders in ieder geval bedankt,

Michiel
 
1>:
Code:
=SOMPRODUCT((SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING(E1;RIJ(A1:A38);0)))*(E2:E39="open"))

2>:
Code:
=SOMPRODUCT((SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING(D1;RIJ(A1:A38);0)))*(E2:E39="open")*(D2:D39))
 
Dag VenA,

Lees uw bericht nu pas, maar het is gelukt.
Dank voor uw suggestie in ieder geval!

gr Michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan