• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met scheiden van cellen in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
48
Hallo allemaal,

Ik probeer in excel een bepaalde kolom te scheiden in meedere kolommen. Dit lijkt op het eerste gezicht simpel, maar er is een catch: alle informatie dat gescheiden moet worden, moet niet alleen in een nieuwe kolom komen te staan, het moet ook nog eens op een specifieke rij komen te staan zonder dit allemaal handmatig te moeten kopieren.

Aan de hand van onderstaand voorbeeld zal ik uitleggen wat ik bedoel:
zGjNmn.png


Ik heb zo een lijst met meer dan 300 bedrijven (in totaal meer dan 4000 rows). Ik heb alle mensen die bij het bedrijf werken in 1 kolom staan, maar dit moet verdeeld worden over meerdere kolommen. Daarbij moet alle informatie ook nog eens beginnen op de 1e rij van desbetreffende bedrijf (op het plaatje, rechts). De overige rows die geen enkele informatie meer bevatten over mensen die bij het bedrijf werken, mogen verwijderd worden.

Ieder bedrijf heeft maar 1 directeur. Deze is makkelijk te kopiëren met behulp van een filter.

Het aantal teammanagers en werknemers verschilt echter sterk qua bedrijf. Vandaar dat de filter functie geen uitkomst biedt. Ik kan namelijk makkelijk m.b.v. een filter de teammanagers of werknemers naar een andere kolom kopieren, maar helaas komen ze dan op dezelfde rij te staan, ipv op de eerste rij van het desbetreffende bedrijf te komen (zie plaatje, links onder).

Iemand enig idee hoe ik dit automatisch op kan lossen, zonder alles handmatig te kopieren?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Begin eens een excel file te plaatsen i.p.v. een plaatje zodat helpers hier niets alles hoeven over te typen.
 
Voor het probleem in Excel heb ik geen oplossing voor je.

Maar waarom gebruik je hier geen database voor?
Daar hoef je maar één keer het bedrijf in te zetten en vervolgens de mensen met hun titel (afdeling) dit lijkt mij handiger en sneller.
 
Bonesie,

bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • 1-Kopie van Helpforum.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 40
Voor het probleem in Excel heb ik geen oplossing voor je.

Maar waarom gebruik je hier geen database voor?
Daar hoef je maar één keer het bedrijf in te zetten en vervolgens de mensen met hun titel (afdeling) dit lijkt mij handiger en sneller.

het komt juist uit een online database en daar is het helaas niet op een andere manier uit te krijgen en zit er niets anders op dan in excel te openen.
 
Bonesie,

Voor de rest gaat alles goed?

Dat is vreemd....ik had meteen een reactie op je geplaatst, maar die vind ik nergens meer terug.

Ik bedoel inderdaad zoiets Ad, echter ipv het uitsplitsen van de woorden directeur, teammanager en werknemer hier de namen van de mensen zelf uitgesplitst worden. Ook is het dan de bedoeling dat allen uitgesplitst worden zoals in je file per kolom, maar dan ook op de eerste rij van het corresponderende bedrijf beginnen.

Bedrijf A begint op rij 2. Het is dan de bedoeling dat de namen van de directeur, teammanagers en werknemers uitgesplitst worden naar kolom F,G en H en ook allemaal op rij 2 beginnen. Bij bedrijf B hetzelfde voor rij 10 etc. Zoals in het plaatje van mijn 1e post, de situatie rechtsboven.

Bedankt voor ale je moeite zover en alvast bedankt voor toekomstige moeite dat je er eventueel in steekt.
 
holy @%&^#^*! Dat is inderdaad exact wat ik zoek! Top, hartstikke bedankt!

Is er een manier waarop ik die formule kan reproduceren, of moet ik hem copy-pasten?

Top gedaan, hartstikke bedankt!
 
Je kan het beste je gegevens er in plakken en eventueel wat kolommen invoegen. Formules kan je gewoon doortrekken naar beneden, nu heb ik dat gedaan tot 300, aangezien je aangaf 300 waarde te hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan