hulp met snappen/ bouwen php script

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 141197
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 141197

Hey
ik heb een form voor contact en zo'n checkboxje om je aan te melden voor de nieuwsbrief.
de namen van de vakjes in het form zijn alsvolg
naam:naam
e-mail:e-mail
onderwerp:onderwerp
bericht:bericht
nieuwsbrief:nieuwsbrief
(logisch he)

maar ik wil weten hoe het script werkt welk stukje voor wat is zodat jullie mij niet alleen helpen maar mij ook nog wat leren zodat ik het ooit zelf kan:) (en mensen hier ook :phelpen)
ik dacht dat het het handigst is om al deze info naar 1 php bestand te sturen dat dat bericht je naar mij e-mail stuur met het door hen opgegeven met contact: ervoor?(kan dat)
en daar dan de info e-mail ond en het bericht.(kan het ook dat hij lijkt dat hij van hun e-mail komt zodat je hem gewoon kan terug sturen? en dat zij naar een pagina verwezen worden automatich als het gelukt of juist niet gelukt is (2 verschillende pagina's)(namen contact_.html voor geluk en contact-.html voor mislukt)
natuurlijk moet hij ook controleren of het ingevult is en als dat neit zo is kan er dan zo'n regel tekst achter de niet ingevulde komen in rood vul deze in?
en voor de nieuwsbrief (ik weet niet of dit de makkelijkste weg is)
de benodigede info (als het aangevinkt is) door te sturen naar een ander php script(dit leek mij het best omdat ik mensen ook ergens ander wil laten aanmelden maar dan alleen met e-mail.en het dan in een bestandje te zetten waar je alleen via die formpjes een email bij kan zetten:shocked:(ja ik ben er nog neit:o)en beveiligd dat je het met pass moet openen:rolleyes:en ik moet nog een afmeld form maken en daar moet denk ik ook een scriptje aan:o
maar ik wil het stukje voor stukje eerst de mogelijk om contact te sturen zoasl hier boevn vermeld(maar als wel het naar volgende php verwijzen hier in he:thumb:)
ik heb het niefst niet dat jullie hier een aknt en klaar ding gaan posten wat ik wil het leren snappen en zo snel laad mogelijk:)
(bijna alle html is af nu de php nog)

Dat is allemaal wel mogelijk... wat je kunt doen is gewoon zelf beginnen en als je tegen iets specifieks aanloopt, je probleem hier posten.

Als je het mailtje van een ander adres wilt laten komen dan de standaard, moet je even kijken naar het $headers argument van de PHP functie mail(), daarmee kun je wijzigen wie het stuurt.

Je kunt mensen verplaatsen tussen pagina's met de functie header(), maar dat moet je wel doen vóor je output stuurt (zelfs <html> mag niet; echt helemaal niks, maar je kunt alle output opsparen met de functie ob_start(), dan wordt er niks gestuurd tot je ob_end() aanroept)

Succes verder, als je vastloopt helpen we je wel :)

ik ken niks van php als ik een mail script wil moet ik eersrt de standraad php tag
weet ik nietmaar dan:
PHP:
if(en dan dat de vakje goed ingevult zijn)
ben al vast gelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan