• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schilden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2013
Goedeavond

ik kom er maar niet achter :confused:

Ik ben bezig met het maken van een calculatieblad in Excel 2010. het artikel, prijs en korting vul ik in het 1e werkblad in. dit is mijn bronblad en vanuit hier wil ik de calculatie opbouwen.
in het voorbeeld heb ik een paar regels toegepast hier ik van Bruto naar Netto ga en vervolgend de opslag erover tot verkoopprijs.

wat wil ik nou exact. Ik zou graag willen dat hij de cellen C3,D3,E3,i3,K3 van blad 1 overneemt naar blad 2 op het moment dat in de groene cellen een X komt te staan. dan kan ik de aantallen in blad 2 invullen en dan komt hier uiteindelijk een totaalprijs onderaan.

kan iemand mij de formule geven hoe ik dit moet realiseren?Bekijk bijlage Voorbeeld Basiscalculatie.xlsx

Super dat is hem

Kun je verder met deze oplossing?

dit is exact wat ik bedoelde, echt super. maar kan jij mij vertellen hoe je dit opzet. ik krijg bij mij in het originele document alleen maar #N/B in de velden
heb geknipt tot ik een ons weeg.

Heb je gezien dat ik een kolom (A) heb toegevoegd met formules in tabblad 'BRON' ?

Heb je gezien dat ik een kolom (A) heb toegevoegd met formules in tabblad 'BRON' ?

Hoi popipipo
:d nu wel. kan ik nu de formule in het origineel kopiëren en dan naar beneden trekken tot einde van de bladen?
ik vraag dit omdat ik selectief het materiaal wel of niet nodig heb dus kan zijn dat ik de eerste 10 rijen op een project niet nodig heb of pas rij 243. die moet dan wel op het calculatieblad bovenaan komen te staan en alles wat toegevoegd daar weer onder.

sorry dat je bij elk antwoord van mij een vraag krijgt maar ik ben aan het stoeien en loop dan tegen dit soort dingen aan. je hebt me in elk geval al super geholpen

De formule in kolom A van tabblad 'BRON' kun je ongestraft door kopiëren.
De bereiken in tabblad 'Calculatieblad' zul je wel moeten aanpassen:

BRON!$A$3:$L$5 ===> BRON!$A$3:$L$1000
of nog hoger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan