hulp nodig bij datumopslaan in JJMMDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

janineo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
36
Wie kan mij helpen?

kheb hier een een aantal velden met datums, deze datum moet als volgt opgeslagen worden JJMMYY. Kheb nu wel dat de notatie zo word weergegeven in access maar wanneer ik het exporteer naar excel staat weer het weer zoals standaard.

Kijk voor meer info bij:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=231721

Voor de duidelijkheid:

Ik wil dat je de datum in kan voeren in het formulier op bijv de volgende manier: '23 november 2005', en dat het dan word opgeslagen in de access database met '051123'.

Wie kan mij help, ben al dagen bezig met access maar kom telkens weer met dit probleem en ik heb al van alles geprobeert maar kom er niet uit:(
 
Als je de gegevens uit Access in een nieuw/leeg werkblad wilt zetten kun je de functie gegevens importeren vanuit excel gebruiken. dus net andersom.
de notatie van Access wordt dan mee genomen

in Excel ga je naar
Data>externe gegevens importeren>Gegevens importeren
Zoek dan de database op waaruit je de gegevens wilt halen. kies de tabel of query en importeren maar.

succes
 
Leuk maar ik krijg het niet voor elkaar, de notatie neemt ie niet mee:(

en kheb nog probleem, in Excel hebk nu cellen met een getal met een 0 ervoor bijv 044 als ik dit importeer in access maak deze er 44 van, hoe kan ik dit veranderen?
 
kben er al uit, kheb iig dat nu werkt, heb velden op tekst gezet en dan gaat t gwoon goed.

Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan