Hulp nodig met uitbreiden van geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je krijgt de melding "Smart Failure" ??

Je doet er verstandig aan om een backup te maken van de schijf, deze melding wordt niet voor niets gegeven. Het is een waarschuwing van S.M.A.R.T dat je harde schijf waarschijnlijk binnenkort de geest gaat geven.

http://www.downloadstad.nl/download/CPU-Z.html

Download CPU-Z pak het uit, installeer het, dubbelklik op het exe betand, gebruik de tabs memory en SPD om uit te vogelen welk geheugen je nu hebt.

ok allemaal gedaan hopelijk kun je hier wat mee
onder tab memory:
Type: SDRAM
Size: 512 MBytes

onder tab SPD:

slot 1:

module size: 256 MB
Max bandwidth: pc133 ( 133MHZ)
Manufactor: Kingston
Part Number: KVR133x64C3/256
Serial number: 4A0E4885

Slot 2:

module size: 256 MB
Max bandwidth: pc133 ( 133MHZ)
Manufactor: Dane-Elec
Part Number: DP133-064323E
Serial number: -

Oké, dus géén dual channel. Voor de zekerheid even je moederbord (merk en type) doorgeven aub. Dan kunnen we er wat mee. (ook bij cpu-z)

Laatst bewerkt:
Een topic goed doorlezen behelst meer dan het alleen quoten van een stukje tekst.........

Je krijgt de melding "Smart Failure" ??

Je doet er verstandig aan om een backup te maken van de schijf, deze melding wordt niet voor niets gegeven. Het is een waarschuwing van S.M.A.R.T dat je harde schijf waarschijnlijk binnenkort de geest gaat geven.

maarre................. , zonder het echt 100% zeker te weten óf het zo is, dan wel dat het een bugje in Belarc betreft, zou ik ongerust worden over die "smart failure" die bij de harddisk staat vermeld. Smart en failure roepen bij mij spookbeelden op van een stervende harddisk.

Het kan derhalve helemaal geen kwaad om even naar de website van Maxtor te gaan en daar een tooltje te downloaden om de harddisk te testen.

Oké, dus géén dual channel. Voor de zekerheid even je moederbord (merk en type) doorgeven aub. Dan kunnen we er wat mee. (ook bij cpu-z)

En ook dát stond er al...........................

Ik heb geen idee naar welke ik moest kijken dus ik gelijk maar een paar dingen gedaan.

Operating System System Model
Windows XP Home Edition Service Pack 2 (build 2600) ECS K7S5A 1.0
Enclosure Type: Desktop
Processor a Main Circuit Board b
1,15 gigahertz AMD Athlon
128 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache Board: ECS K7S5A 1.0
Bus Clock: 66 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 07.00T 04/02/01
Drives Memory Modules c,d
40,03 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
21,16 Gigabytes Hard Drive Free Space

HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B [CD-ROM drive]
HP CD-Writer+ 7200 [CD-ROM drive]
Diskettestation

MAXTOR 4K040H2 [Hard drive] (40,04 GB) -- drive 0, s/n 672123647401, rev A08.1500, SMART Failure 512 Megabytes Installed Memory

Slot '0' has 256 MB
Slot '1' has 256 MB
Slot '2' is Empty
Slot '3' is Empty

hopelijk heb je er wat aan:confused:

Laatst bewerkt:
Klik
Je kunt maximaal 1 giga geheugen kwijt, verdeeld over 2 slots. Bijplaatsen is dus geen optie als je uit wil breiden. Het is óf de één, óf de ander.

Laatst bewerkt:

Manufactor: ECS
Model: K7S5A 1.0
Chipset: SiS 735
Rev. : 01
Southbridge: SiS LPC bridge
LPCIO: ITE IT8705

dit genoeg?

[URL="http://www.sysopt.com/features/mboard/article.php/3533021"[/URL]

Je kunt maximaal 1 giga geheugen kwijt, verdeeld over 2 slots. Bijplaatsen is dus geen optie als je uit wil breiden. Het is óf de één, óf de ander.

die laatste site die ik gaf zijn die twee goed?

@Pasja:

Het stond/staat er inderdaad. Maar hoewel ik jouw deskundigheid zéér bewonder schieten we met ellenlange vage teksten niet veel op en ziet de TS door de bomen het bos niet meer.

Misschien niet, misschien wel, maar o.a. door het plaatsen van die "ellenlange teksten" weet TS nú precies wat hij op jouw vraag moet antwoorden. Lees het begin van dit topic maar eens door, toen wíst TS niet eens wáár hij kon lezen / wat de moederbord naam is. Nú geeft hij feilloos op je vraag.

Kennelijk.........................

enne, DIT -> 2x 184-pin DDR SDRAM PC-1600/2100 heb je óók gezien?

Laatst bewerkt:
omg ga aub maar op een ander forum ruzie maken en in plaats van ruzie maken kunnen jullie mij beter helpen lijkt mij zo...

Misschien niet, misschien wel, maar o.a. door het plaatsen van die "ellenlange teksten" weet TS nú precies wat hij op jouw vraag moet antwoorden. Lees het begin van dit topic maar eens door, toen wíst TS niet eens wáár hij kon lezen / wat de moederbord naam is. Nú geeft hij feilloos op je vraag.

Kennelijk.........................

enne, DIT -> 2x 184-pin DDR SDRAM PC-1600/2100 heb je óók gezien?

ja maar geen idee wat het betekent

Ja, maar het moederbord ondersteunt 2 verschillende types geheugen. Zoals Virtuosa helemaal in het begin van dit topic al schreef.

Ik zeg het nog maar een keer : LEES aandachtig dingen door, je wordt er écht wijzer van!!!

[edit] je moet dus óf 2x 512 nieuw geheugen kopen van het soort dat er nú inzit (dan houd je dus die 2x256 MB over) óf je koopt DDR 2x512 en houd je óók de huidige 2x256 over. [end edit]

Laatst bewerkt:
Ja, maar het moederbord ondersteunt 2 verschillende types geheugen. Zoals Virtuosa HELEMAAL in het begin van dit topic al schreef.

Ik zeg het nog maar een keer : LEES aandachtig dingen door, je wordt er écht wijzer van!!!

Oke maar dan zeg ik dit ook nog een keer: IK heb absoluut geen verstand van computers....... ik wil alleen graag weten welke ik moet kopen... ( de exate naam van de kaart of meerdere namen) ik hoef al die dingen die jij mij verteld echt niet te weten, zoek aub gewoon de naam van de kaart op die ik kan gebruiken.

[edit] oeps bevenstaande al beantwoord [end edit]

Laatst bewerkt:
Ja, maar het moederbord ondersteunt 2 verschillende types geheugen. Zoals Virtuosa helemaal in het begin van dit topic al schreef.

[edit] je moet dus óf 2x 512 nieuw geheugen kopen van het soort dat er nú inzit (dan houd je dus die 2x256 MB over) óf je koopt DDR 2x512 en houd je óók de huidige 2x256 over. [end edit]

het staat er mischien al een paar keer vermeld, maar als ik nou die DDR koop en ik laat die andere die ik al heb zitten... werken ze dan samen? nee toch?

Nu doe je het wéér: niet goed lezen!
Klik op Klik in mijn berichtje van 15.44 uur en je kunt daar tot op de 0,000001 mm lezen wélk geheugen past.

het staat er mischien al een paar keer vermeld, maar als ik nou die DDR koop en ik laat die andere die ik al heb zitten... werken ze dan samen? nee toch?

Nu heb je het door, néé dat gaat niet werken. (Maar dat schreef ik zojuist ook al toen ik schreef: )

Laatst bewerkt:
ik kan dus een SDRAM PC-100/133 of een DDR SDRAM PC-1600/2100
in mijn pc hebben.

Ja en pér soort slechts 2 reepjes die dan in totaal 1 giga mogen bedragen, oftewel 2x512. (Dus NIET beide soorten tegelijk plaatsen)

oke bedankt ik begin het eindelijk te snappen.:thumb:
die site die ik eerder gaf is dus goed ik denk dat ik die ga kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan