Hulp nodig met uitbreiden van geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou persoonlijk liever geen tweedehands geheugen kopen, ténzij ik daar even een half uurtje memtest mag laten draaien op de pc om te zien of het geheugen geen foutmeldingen geeft. (Als een half uurtje al genoeg is, maar goed..............)

Advies : lees in Google het e.e.a als je het woord MEMTEST in het zoekvak typt.

Precies het tegenovergestelde van wat hier wordt beweerd.

Het moederbord ondersteund géén dual channel.

Quote:
Origineel gepost door Pasja
[url="http://www.sysopt.com/features/mboard/article.php/3533021"[/URL]

Je kunt maximaal 1 giga geheugen kwijt, verdeeld over 2 slots. Bijplaatsen is dus geen optie als je uit wil breiden. Het is óf de één, óf de ander.

En dat klopt helemaal

Ja en pér soort slechts 2 reepjes die dan in totaal 1 giga mogen bedragen, oftewel 2x512. (Dus NIET beide soorten tegelijk plaatsen)

verandert het aantal megahertz van de computer ook als ik die nieuwe kaartjes erin zet?

Het moederbord ondersteund géén dual channel.

Quote:
Origineel gepost door Pasja
[url="http://www.sysopt.com/features/mboard/article.php/3533021"[/URL]

Je kunt maximaal 1 giga geheugen kwijt, verdeeld over 2 slots. Bijplaatsen is dus geen optie als je uit wil breiden. Het is óf de één, óf de ander.

En dat klopt helemaal

dat is wat pasja de hele tijd zegt -_-

Nee, het aantal megahertz (processor) verandert niet. Waar XXrene waarschijnlijk op doelt is de (single) Sis chipset. Je kunt echter wél DDR geheugen plaatsen. Voor hen die nog twijfelen een screenshotje uit het linkje van 15.44 -en wel één van de vervolgpagina's-. Kijk maar naar de prestatieverbetering als je DDR geheugen plaatst.

M.a.w. door DDR te kopen gaat het aantal hertzjes van het geheugen wél omhoog.

[edit, sorry, bijlage was te groot, komt eraan.. [end edit]

Laatst bewerkt:
oke dat is dan allemaal duidelijk. ik koop wel een nieuwe in de winkel dan weet ik zeker dat ie het doet.
maare nog een vraag toen ik mijn pc kreeg had ie 1,8 gigahertz maar ik moest xp herinstaleren want xp reageerde niet meer, nadat ik dit gedaan had blijkt het dat mijn pc ineens nog maar 1,2 gigahertz heeft... weet je de oplossing?

klik start... klik uitvoeren... typ in dxdiag en voila daar staat het.
ik weet nog dat toen ik hem kreeg er 1,8 ghz stond nu nog maar 1,2ghz.

ik ben even weg heb mischien oplosing voor harde schijf gevonden.
ik moet powermax doen die het probleem probeert op te lossen met dat van mijn harde schijf

Ga eens naar configuratiescherm en klik een paar keer tot je je processor in beeld krijgt. Welke naam + type heeft de processor?

Heb je trouwens ná de her-installatie van XP óók de moederbord drivers geïnstalleerd? Die zijn met het moederbord op diskettes of CD rom meegeleverd. Het niet installeren ervan zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn van het niet goed herkennen van de processor.

Waarom overigens Powermax ? Bedoel je deze ?

Heeft de Maxtortool je niet verder geholpen met het stellen van een diagnose, of wordt soms dóór de tool geadviseerd dit te gaan doen?

Ga eens naar configuratiescherm en klik een paar keer tot je je processor in beeld krijgt. Welke naam + type heeft de processor?

Heb je trouwens ná de her-installatie van XP óók de moederbord drivers geïnstalleerd? Die zijn met het moederbord op diskettes of CD rom meegeleverd. Het niet installeren ervan zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn van het niet goed herkennen van de processor.

ik heb geen enkele driver geinstaleerd behalve die van de geluidskaart en mijn videokaart.
en ik heb een
Current Clock Speed 1145
Description x86 Family 6 Model 6 Stepping 2
Manufacturer AuthenticAMD
Name AMD Athlon(tm) Processor

maxtor tool laat je alleen de gegevens zien hij probeert hem niet te repareren want telkens als hij met de scan probeert te beginnen zegt ie steeds smart failure daarom doe ik power max
en je zegt wel dat ik moet lezen .... doe het zelf maar beterft die cd's met drivers lees mijn allereerste bericht maar eens, daaruit kan ik op maken daat die er niet bij zitten....

Laatst bewerkt:
hey ik wil graag mijn geheugen uitbreiden, ik heb nu 2x 256mb en daar wil ik graag nog 512mb (of meer) aan toevoegen, alleen heb ik niet zoveel verstand van computers en wil ik graag weten welke ik moet kopen. Mijn computer is inelkaar gezet door mijn broer (die helaas 1,5 jaar geleden is getroffen door een ernstige ziekte waardoor hij zijn lange termijn geheugen kwijt is) dus hem kan ik het ook niet meer vragen.
Ik zie op internet overal van die kaartjes te koop staan van 512mb maar dan staat erbij van 200 socket ofzo of 370 socket maakt het verschil welke ik koop?
Ik hoor graag van u.

Dát was je eerste bericht. IK heb het goed gelezen ja, geen wóórd over moederbord drivers o.i.d.

en je zegt wel dat ik moet lezen .... doe het zelf maar beterft die cd's met drivers lees mijn allereerste bericht maar eens, daaruit kan ik op maken daat die er niet bij zitten....

Ik wens je verder veel succes met je pc / harde schijf toe!

Laatst bewerkt:
Dát was je eerste bericht. IK heb het goed gelezen ja, géén woord over moederbord drivers o.i.d.

Ik wens je verder veel succes met je pc / harde schijf toe!

Er staat duidelijk : "mijn broer heeft mijn pc in elkaar gezet" daaruit kan ik op maken dat ik geen cd's heb

Beste sgraansma,
zoals ik al schreef wens ik je veel succes met je computer toe.

Toch nog 1 reactie op je laatste berichtje:

Waarom er geen cd's zouden zijn als je broer de pc heeft gebouwd is mij echt een compleet raadsel, sterker nog, als een naaste van jou de pc heeft gebouwd, zouden de drivercd's logischer wijze juist wél voorhanden moeten zijn. Je l*lt dus m.i. een beetje uit je nek.

Al had je achternicht de computer gebouwd:
als hardware wordt gekocht (moederbord / videokaart etc. etc. dan worden door die fabrikanten één of meerdere CD's / diskettes meegeleverd. Wie de computer gebouwd heeft is dus niet relevant, de hardware wordt met driver cd's geleverd.

Laatst bewerkt:
Hoi !

We hebben hier members van die leeftijd die mij nog regelmatig verbazen !!

Dus.....da's echt geen excuus; ik bouw PC's aan de lopende band en de klanten krijgen ALLE software erbij uiteraard !

Dus vraag je broer es hoe het zit....

Enne,.....in je andere topic heb ik je een eenvoudige vraag gesteld !

Greetz,

Harry

iedereen jullie hoeven niet meer te antwoorden ik heb het antwoord gevonden.

Beste sgraansma,
zoals ik al schreef wens ik je veel succes met je computer toe.

Toch nog 1 reactie op je laatste berichtje:

Waarom er geen cd's zouden zijn als je broer de pc heeft gebouwd is mij echt een compleet raadsel, sterker nog, als een naaste van jou de pc heeft gebouwd, zouden de drivercd's logischer wijze juist wél voorhanden moeten zijn. Je l*lt dus m.i. een beetje uit je nek.

Al had je achternicht de computer gebouwd:
als hardware wordt gekocht (moederbord / videokaart etc. etc. dan worden door die fabrikanten één of meerdere CD's / diskettes meegeleverd. Wie de computer gebouwd heeft is dus niet relevant, de hardware wordt met driver cd's geleverd.

volgens mij heb ik toch duidelijk gezegt dat IK geen cd's daar van heb en als mijn broer ze wel had zou hij het me toch niet kunnen vertellen waar hij ze liggen heeft want hij heeft geen lange termijn geheugen weet je nog wel, je zegt zelf dat IK niet goed lees maar jij MOET GOED LEZEN EN LOGISCH NADENKEN anders blijf je andere mensen aan hun kop zeuren dat zij niet goed lezen terwijl jij zelf het probleem bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan