• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulpkolom/tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo22

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
13
Beste mensen,
Kan iemand mij helpen met hulpkolom?
Ik werk op verschillende afdelingen bij een bedrijf, en ik wil per maand een overzicht hebben van totale uren die ik maak per afdeling. Ik wil een hulpkolom/tabel maken met totale gewerkte uren per afdeling. Ik wil de volgende gegevens automatisch hebben:
Afdeling totale uren
Verkoop 40
Logistiek 35
Administratie 26

Op het bestand komt een afdeling meerder keer voor, maar ik wil dat excel op hulpkolom/tabel slechts een keer weergeeft met totale uren. Het hoeft niet per se een hulpkolom/tabel te zijn maar zolang dat ik hetzelfde resultaat krijgen.

Alvast bedankt

Theo
 

Bijlagen

  • A.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 56
Beste theo22 ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • uren (Danny 147).xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 94
en ook op te lossen met een draaitabel
 

Bijlagen

  • Copy of uren (Danny 147).xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 51
Hoi Danny,

Bedankt, hier heb ik al wat aan, maar ik wil als ik volgende keer een andere afdeling type die moet ook automatisch verschijnen. Nu heb ik alleen afdelingen Verkoop, administratie en logistiek, maar deze maand ga ik op afdeling marketing, klantenservice en inkoop werken. Op deze wijze hoef ik alleen de afdeling in te vullen plus uren en excel moet de rest automatisch doen. Met de huidige formule gaat niet, omdat ik steeds nieuwe formule moet schrijven.

Maar bedankt Danny

Gr. Theo
 
@theo: dat kan toch met de draaitabel, enigste wat je moet doen is je bereik aanpassen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan