Hulpprogramma voor systeemconfiguratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik heb overigens het idee dat Windows verschillende versies aanmaakt van het bestand config.sys (Je ziet dan waarschijnlijk verschillende bestanden met de naam config.bak, etc.). Kijk eens op het tabblad algemeen van eigenschappen van deze computer. Zie je daar iets staan van "DOS-compabiliteitmodus"?

Heb je die uitroeptekens eerder gezien bij de primaire IDE controller?

Uitroeptekens in apparaatbeheer wijzen vaak op niet geïnstalleerde drivers.

Raar overigens dat je die melding ziet voorbijflitsen, omdat er REM voorstaat. Die regel (in config.sys) zou dan toch niet geladen moeten worden.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Bennie
Op het tabblad prestaties van Deze Computer>eigenschappen staat:

EPATCD in CONFIG.SYS forceert MS-DOS compatibiliteit.
Wisseling van compatibiliteitsmodus verlaagt systeemprestaties.

Het uitroepteken bij de primaire IDE controller stond er eerder niet.
Maar ook opstarten met CDROM ondersteuning met een WIN98 floppy werkt nog niet want dan zegt ie meteen weer dat er geen CDROM device aanwezig is. (ra ra)
Wat dat betreft kan ik dus nog steeds niet over gaan naar WIN98.
Misschien heb jij nog een suggestie hoe dit nu op te lossen.

groetjes nanda
 
Ja, Nanda, dan gebruikt het systeem de DOS-drivers en dat is eigenlijk niet zo goed (maar in dit geval onvermijdelijk). Heb je de beschikking over Partition magic? Want dan zou je een extra partitie kunnen maken, vervolgens de inhoud van de CD naar die partitie kopiëren (of alleen de CAB-bestanden); dan C wissen, of formatteren, opstarten vanaf flop en dan vanaf die partitie setup draaien van Win98. Dan omzeil je de CD-rom.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Bennie
In die map van EPAT staan ook drivers voor WIN95 ; 98 ; NT en OS2 , maar als ik die installeer gaat het juist mis.
Partition magic (8.0) is er wel dus dat is te proberen.
Bevat WIN98 de drivers voor mijn uitroeptekens? Dan zijn alle problemen opgelost.
Voor de zekerheid zal ik die EPAT map toch maar even op floppy zetten , zodat ik hier eventueel op terug kan vallen.
Ik kan nu in ieder geval weer even verder stoeien , nu ik weet hoe de CDROM werkt.
En ook nog ; er staat dat de CDROM een 32 speed is , maar dat redt hij waarschijnlijk nooit , omdat de overdracht via de LPT poort veel trager is , toch?
Enfin , eerst maar eens weekend , en ik hoor wel weer van je

groetjes nanda
 
Hoi Bennie
In die map van EPAT staan ook drivers voor WIN95 ; 98 ; NT en OS2 , maar als ik die installeer gaat het juist mis.
Partition magic (8.0) is er wel dus dat is te proberen.
Bevat WIN98 de drivers voor mijn uitroeptekens? Dan zijn alle problemen opgelost.
Voor de zekerheid zal ik die EPAT map toch maar even op floppy zetten , zodat ik hier eventueel op terug kan vallen.
Ik kan nu in ieder geval weer even verder stoeien , nu ik weet hoe de CDROM werkt.
En ook nog ; er staat dat de CDROM een 32 speed is , maar dat redt hij waarschijnlijk nooit , omdat de overdracht via de LPT poort veel trager is , toch?
Enfin , eerst maar eens weekend , en ik hoor wel weer van je

groetjes nanda
 
Win98 zou zeker die drivers moeten hebben. Wat die snelheid betreft, het kan inderdaad zijn dat het gebruik van de paralelle poort de boel wat vertraagt. Al heb ik toch ook weer mijn twijfels. Het lijkt me dat eerder de drivers de boel doen vertragen. Maar goed, daar is in het onderhavige geval maar weinig aan te doen ... Maar voorlopig kan je uit de voeten, is mijn indruk.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Bennie
Inderdaad kan ik weer volledig uit de voeten met het apparaat.
Nogmaals bedankt voor je goede raad en advies , en tot horens maar weer.

groetjes

nanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan