@XtraRap:
Caramba! Ik heb al jaren mijn Acrobat Reader in het browservenster ingesteld staan (dat opende vroeger 3x zo snel als de Reader zelf opstarten). Geen flauw idee dat je bij de losse Reader via een link in het pdf-je wel een nieuw Reader-venster kon openen, en niet bij een in de browser geïntegreerde Reader.
- Mijn testpagina van #2 hierboven doet het dan ook prachtig.

- Wel jammer dat ik vanuit een Reader in mijn Firefox-venster niet bij de Reader-instellingen kan komen om dit te wijzigen: daarvoor moet je apart de Reader opstarten en dan naar de Voorkeuren - die niet onder het menu "Bestand" of "Beeld" of "Opties" zitten maar prachtig verstopt zitten in "Bewerken"

Weer wat geleerd! :d
@Frats:
[sidenote]
Ja, dank voor de tip. Ik ken deze StierenZip-PDFprinter niet (bij gelegenheid es proberen), maar een jaar of tig geleden had ik ook een paar gratis pdf-makers als printer geïnstalleerd. Dat werkte redelijk goed voor eenvoudige documenten, maar toen ik eens een lijvig jaarverslag met nogal wat plaatjes en speciale opmaak vanuit Word moest omzetten, ging het ook redelijk goed mis.
Vooral bij pagina-overgangen en randjes om figuren, dat scheen nogal kritisch te zijn. - Natuurlijk bleek dat pas vlak voor de deadline, en gelukkig ontdekte ik toen de online-service van Neevia, die er beter mee overweg kon.
Later ben ik OpenOffice-Writer ervoor gaan gebruiken; heel af en toe gaat er daar ook iets mis bij een pagina-overgang, maar dat is dan makkelijk bij te stellen als Writer odt-document. Ik smokkel nl. nogal graag met de paragraaf-afstanden om alles precies pas op een pagina te krijgen, en dat is sub-millimeterwerk.
(Witte A4'tjes met 1 regeltje tekst staren me zo verwijtend aan: "
was deze boom nu echt nodig?")
Intussen heeft ook Office 2007 een eigen pdf-maker op Word zitten (MS:
Een bestand opslaan als PDF), maar die heb ik niet aangeschaft. Ik hou het maar op OO!
[/sidenote]
Met vriendelijke groet,
CSShunter