• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink probleem extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael3x3l

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
11
Beste excellers,

Ik heb een vraag met betrekking tot de formule hyperlink. Ik heb koppelingen gemaakt naar documenten. Afhankelijk van de periode zal dit een document zijn met een extensie .xlsx of .xlsm. Hoe krijg ik dit in mijn formule voor elkaar?

Dus 1 van beide hieronder moet uitgevoerd worden. Alleen hoe krijg ik de extensie variabel binnen de formule?
=HYPERLINK("C:\onderbouwing\"&A1&".xlsx";A1
=HYPERLINK("C:\onderbouwing\"&A1&".xlsm";A1


Gr.
 
Je zou het kunnen realiseren met een ALS vergelijking en eventueel combineren met EN/OF functie.
Graag een voorbeeldbestand en/of de criteria van periode, mocht je dit gedemonstreerd willen hebben.
 
bij deze een voorbeeld. Ik wil de hyperlink in 1 cel kunnen verwerken. Dus afhankelijk of het bestand een xlsx of xlsm is.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    7,8 KB · Weergaven: 24
Hoe moet de formule weten of het om een xlsx of xlsm bestand gaat ?
Waarom zijn er überhaupt bestanden met twee verschillende extensies ?
 
dat is juist mijn opmerking. hoe ik dat in eenformule kan verwerken.

En er zijn bestanden met verschillende extensies omdat dit een digitaal dossier betreft waar 100 man in werken. De een met exceldocumenten en de ander met macro's
 
Hoe moet de formule weten of het om een xlsx of xlsm bestand gaat ?
In #1 geeft de TS'er geeft aan dit afhankelijk is van een periode. Vandaar mijn vraag wat de criteria hiervan was.

Waarom zijn er überhaupt bestanden met twee verschillende extensies ?
Dit vind ik wel een goeie vraag trouwens, want er kan perfect gewerkt worden als alle extensies .xlsm zijn.

@michael3x3l: ik vroeg tevens om de criteria te geven van periodebepaling...
 
Laatst bewerkt:
Dit is alleen geen oplossing voor de casus.

Ik praat over een paar duizend bestanden. Die binnen een bedrijf door verschillende personen gebruikt worden. Ik zoek dus naar een oplossing met een variabel
 
de criteria van de periodebepaling heb ik wel op een manier al ingeregeld. Dat is een variabel die de mensen ingeven in een dashboard. Deze is dus niet de issue
 
dat is idd de vraag. ik hoopte dat xls? mogelijk zou zijn. maar dat is het niet.

Als.fout/IFERROR werkt ook niet om het probleem te ondervangen...
 
Of ik begrijp je reactie verkeerd of je snapt het niet helemaal...
De extensie van al je bestanden naar .xlsm 'lost de casus niet op', maar naar .xls wel??

De enige manier om de formule te laten bepalen welk bestand er geopend moet worden is de periodecriteria. Wat is deze criteria dan? Bedoel je met dashboard een userform?
Of wil je in de map 'onderbouwing' kijken of het bestand een .xlsm of .xlsx is, dan kan dit eventueel met VBA.
 
het laatste is het geval. Ik zou de VBA macro in de map "onderbouwing" willen laten kijken of het een .xlsx bestand betreft of een .xlsm.

Elke keer dat een overzicht van een periode wordt geopend, wordt de periode ingegeven en een macro gestart. In deze macro zou ik dan kunnen verwerken dat er opgehaald wordt of een document xlsx of xlsm is
 
Is de criteria die in de userform opgegeven wordt het bestandsnaam?
Kan je anders hiervan een voorbeeld geven? Natuurlijk ontdaan van gevoelige info...
 
klopt het criteria is het bestandsnaam. het voorbeeld vind je in de bijlage eerder. Als je op 4000 klikt zal hij dus in de map administratie 4000.xlsx of 4000.xlsm moeten benaderen (alvast bedankt voor het meedenken)
 
Jongelui:;)

enkelvoud: het criterium
meervoud: de criteria
 
Is dit geen oplossing voor achter je userform?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Workbooks.Open ("C:\onderbouwing\" & ComboBox1.Value)
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
    ComboBox1.List = Filter(Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir ""C:\onderbouwing"" /b /a-d").stdout.readall, vbCrLf), ".")
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan