• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aanwezigheids / presentielijst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

JieCie

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Berichten
71
Goedendag Forum,
Heb wel de opzet gemaakt, maar nu komt de verwerking en daar zit het probleem.
Zal proberen zo goed en duidelijk uit te leggen waar ik nog mee zit en gaarne hulp bij zou willen hebben.
Het gaat om een aanwezigheid registratie voor een vereniging, voor een speel / competitie dag.
De mensen komen binnen klikken op het besturingselement achter hun naam een melden zich zo aan om mee te spellen. (staan geen namen in mijn bestand)
1e probleem is de button "Leegmaken" die zou in een keer alle besturingselementen op Niet waar moeten zetten.
Dit is de stand waar we mee willen beginnen.
2e probleem is de button Namen overzetten, deze zou de namen moeten overzetten naar de Tabblad "Inschrijf".
Geen idee of dit ook rechtstreeks kan, als je op de besturingselement klikt.
Ik heb nu de gegevens gekopieerd, om een idee te geven van de indeling.
bij voorbaat dank, JieCie
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst.xlsm
    156,3 KB · Weergaven: 12
Zonder checkboxen, met Wingdings:
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH.xlsm
    38,4 KB · Weergaven: 11
Vinkje groter, kwestie van Tekengrootte vergroten.
Vinkje nu ook groen en toevoegen aan en verwijderen uit werkblad Inschrijf gaat nu automatisch.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH.xlsm
    39,4 KB · Weergaven: 15
AHulpje,

Ben weg van deze oplossing, zeker als je ook de betreffende kolommen centreert.
Nog een laatste vraag.
Hoop dat je hier ook mee kan helpen.
Nu moet de aanwezigheid registratie nog in het systeem komen , die voor de loting en invullen van de standen en einduitslag zorgt.
Dit kan je doen met een csv file, de vraag is nu kan je het Tabblad Inschrijf kopieren nog een nieuwe file die je opslaat als CSV file met als titel Inschrijf + (Huidige datum) dit alles evt met een Button op Tabblad Inschrijf

Bedankt voor de hulp met de groter V en het groene vlak, misschien kan je ook met het laatste stukje koppelen helpen
 
Zonder.
Maar als het kan in kolom C bij elke gebruikte rij een ;
Dit had ik ook al staan in het eerste voorbeeld
 
Ik weet niet welke versie van excel je gebruikt maar het kan ook op deze manier.
Zonder VBA.
In het voorbeeldje heb ik t/m speler 25 het e.e.a. uitgevoerd met checkboxes.
Als je iets hebt aangevinkt kijk dan eens in tab "Inschrijf" gebeurt.
Als je alle checkboxes wilt leeg maken dan de kolom selecteren en dan inhoud wissen.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst(PV).xlsx
    127,4 KB · Weergaven: 12
peter,

Bedankt, maar het is een aanwezigheids registratie bedoelt om te kijken wie ermee doet met een speel / competitie middag. (dus geen enkele belang in hoe laat iemand zie aanmeldt)
 
Een Nederlandse CSV bevat kolommen gescheiden door een puntkomma, dus geen puntkomma aan het einde van een regel. Zie knop "Exporteer naar CSV" op werkblad "Inschrijf".
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH.xlsm
    43,3 KB · Weergaven: 11
Als je zo doet moet je zelfs geen C.S.V. maken .
De aanwezigheden worden bijgehouden op het blad leden.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst.xlsm
    46,7 KB · Weergaven: 7
Ahulpje
Kijk morgen even verder moet eten en vanavond weg.
Werkte nog niet goed.
Moet eerst namen weer de namen excel file zetten.
Anders werkt het lotingsprogramma niet
En dan verder gaan
 
AHulpje,

Misschien kunnen we nog even verder kijken, het wegschrijven naar een csv werkte niet zo goed omdat het programma een csv gebruikt met een ;
Met de onderstaande indeling, en dan file saven als een CSV (MS-DOS) format
1716295134124.png
Ik heb dit getest werkt vlekkeloos, maar zou U willen kijken of het zo in de macro gezet kan worden

Groetjes JieCie
 
Als je zo doet moet je zelfs geen C.S.V. maken .
De aanwezigheden worden bijgehouden op het blad leden.

in de vorige zat een foutje
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst.xlsm
    51,4 KB · Weergaven: 3
Emields,
Dit is een leuk oplossing, maar gaat niet werken voor mij.
Het aanwezigheids registratie is bedoeld om te kijken wie zich aanmeld om een speel / competitie toernooi mee te doen.
Waar ik naar op zoek was dat uit het aanwezigheids registratie een CSV gemaakt kon worden die ik zo
in ons wedstrijd programma kon lezen .
Dus aanmelden, ieder aangemeld, CSV file maken inlezen in wedstrijd programma, wedstrijd briefjes uitprinten en beginnen maar.
Jou collega AHulp is al een heel eind op weg met een, hier ben ik heel blij mee
 
Als je maar 1 kolom gebruikt he je toch geen scheidingsteken nodig?
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst.xlsm
    50,3 KB · Weergaven: 3
Derde kolom van werkblad Inschrijf bevat nu een puntkomma en het CSV bestand wordt nu als CSVMSDOS geëxporteerd. Vind het maar een raar formaat, weet je zeker dat je het zo wilt?
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH.xlsm
    44,8 KB · Weergaven: 6
Vaak is het een kwestie van omdenken maar daar wil TS niet aan mee doen.
 
Peter59
Je opmerking snap ik niet

Ahulpje,
Werkt toch niet goed kijk er morgen nog eens naar.
hierbij een stukje uit het importeren naar ons wedstrijd programma
1716325098108.png
Wat ik gedaan heb de spelers geselecteerd, naar de TAB-Blad Inschrijf gegaan, hier in een nieuwe file geopend, het tabblad Inschrijf gekopieerd naar de nieuwe file, en gesaved als Inschrijf-Datum met een CSVMSDOS format
Morgen nog eens proberen

Groetjes JieCie
 
Aha, ik geloof dat ik het snap. De derde kolom in de CSV file bevat de naam van de club, die is niet verplicht en in jouw geval niet opgegeven, maar die kolom moet wel aanwezig zijn. De derde kolom op werkblad "Inschrijf" wordt nu gevuld met een lege clubnaam, een spatie in dit geval. Export naar CSV levert nu op:
Code:
Speler 1;1; 
Speler 3;3; 
Speler 5;5; 
Speler 7;7;
De "doubletten" spelen geen rol?
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH.xlsm
    45,1 KB · Weergaven: 8
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan