Ik denk niet dat dat iets met elkaar te maken heeft. Iedereen loopt altijd te klagen dat 't zolang duurt voor Google iets verwerkt. Er zit altijd enige schommeling in die aantallen.
Maar.
'n Gewone link is altijd beter dan iets met JavaScript of Flash of wat dan ook. Alleen bij 'n gewone link garandeert Google min of meer dat die altijd gevolgd kan worden. ('t Zelfde zal gelden voor andere zoekmachines.) Maar als je zo'n soort menu wilt zoals jij hebt, dan is bij jou waarschijnlijk zoiets als wat jij hebt het beste.
Ik heb je sitemap.xml even bekeken, en gekeken wat Google heeft geïndexeerd van wat in die sitemap staat. Dat is alles, behalve het volgdende:
In de sitemap staat: teeltmateriaal.html
Op je site heet die pagina teeltmaterialen.html. Die is (dus) niet geïndexeerd.
In de sitemap staat koker%20en%20buis.html
%20 staat voor een spatie. Ik kan die pagina niet vinden op je site. Het is hoe dan ook heel slecht om 'n spatie in 'n bestandsnaam te hebben staan. Dat moet je echt vervangen door koker-en-buis.html of koker_en_buis.html. Met spaties in paginanamen is de kans heel groot dat 't niet wordt geïndexeerd.
In de sitemap staat electra.html. Die is niet geïndexeerd. Maar die pagina is feitelijk helemaal leeg, op 'n zinnetje na met iets van 'klik hier om de foto te zien'.
Het zou best kunnen dat die eerst wel is geïndexeerd, maar er inmiddels is uitgegooid. Alleen zo'n zin is natuurlijk niet heel erg zinvol voor Google.
Dan staat in de sitemap nog motoren.html, en ook die is niet geïndexeerd. Ook op die pagina staat niet uitbundig veel tekst, maar toch wel wat.
Dat is dus de enige pagina die eventueel echt ontbreekt van wat in de sitemap staat. Maar hoe oud is die pagina? Het kan soms wel 2 of 3 maanden duren voor 'n pagina wordt geïndexeerd.
Ik vind dit geen slecht resultaat, want op die ene pagina na staat dus alles erin.
Je hebt nu 'n sitemap voor Google gemaakt. Maar die links die je met JavaScript hebt gemaakt, die hangen nu los in de lucht. Die staan wel in die sitemap.xml, maar ze kunnen door Google (en Yahoo en ...) niet logisch in de site worden geplaatst.
Daarom zou ik, los van die sitemap voor Google, 'n sitemap maken voor mensen. Niet in xml, maar gewoon in html. Dan breng je op die manier weer enige samenhang in die 'in de lucht hangende' links. Dan is duidelijk dat die JavaScript-links subpagina's zijn van de pagina Materialen (of hoe die ook alweer heette).
Ik heb ook nog even gezocht op 'n aantal trefwoorden, en dat valt me niet tegen. Als ik zoek op 'kas onderhoud' sta je op 3 van 160.000. En zo zijn er meer.
Maar je zou best nog veel meer kunnen doen om hoger te komen.
Op de vorige pagina van deze draad staan 'n aantal dingen, zoals op elke pagina 'n description. Dat is nog niet allemaal gedaan.
Meer tekst op je pagina's, gebruik van description, 'n <h1> voor de belangrijkste kop, enz., enz., helpt.
Daarnaast zitten er ook nog taalfouten in. Niet om te katten, maar voor Google is 'kas onderhoud' iets anders dan 'kasonderhoud'.
Dan zitten er nog fouten in (de validator...)
Maar 't allerbelangrijkste: meer tekst!!!!! Waarom moet JIJ die kas onderhouden en niet de buurman of de buurvrouw? Waarom is JOUW hijsverwarming (wat dat dan ook mag zijn, verwarming voor de machinist???) beter dan die van de Hema?
Je moet Google vergelijken met 'n blinde die wordt voorgelezen. Heb je trouwens dat Yellowpipe (zie vorige pagina) nog geïnstalleerd in Firefox? Dan zie je goed hoe leeg die pagina electra.html bijvoorbeeld is.
Nou, ik ben weer even uitgeschreven.
EDIT: mogelijk weet je niet precies wat ik met 'n sitemap voor mensen bedoel. Hier 'n link naar zo'n sitemap. Deze is natuurlijk veel te uitgebreid, maar 't is dus gewoon 'n simpele inhoudsopgave, waarin je ook kunt zien wat bij wat hoort:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/site/sitemap/