hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het veranderd eerst alleen dat html verhaal toen was die al goed, maar ik werk met dreamweaver en die gaf dat tekstvlak op de verkeerde plaats weer.
Toen heb ik ook die css veranderd hij was toen nog steeds goed ,en toen gaf ook dreamweaver het goede beeld,

Ik ga dit eens goed bestuderen ik vindt het heel belangrijk maar ik snap het nog niet hellemaal.

nogmaals bedankt.alle twee

goede dag

ik ben nu bezig om in mijn pagina''s een link naar een fotoalbum te maken.
Ik wil die openen in een nieuw venster target="_blank" ,maar als ik dat toevoeg krijg ik al ik hem test in w3c een fout melding dat html strict dat niet accepteert.

hoe moet ik dat oplossen

Dat kan niet (zonder omweg) met een strict doctype. Dat heeft te maken met toegankelijkheid en zo: de gebruiker moet zelf kunnen bepalen of hij 'n nieuw venster of 'n tab of wat dan ook wil openen.
Dat hele target-attribuut stamt eigenlijk nog uit de tijd van de frames en was eigenlijk daarvoor bedoeld. Later werd het gebruikt voor allerlei andere dingen, al dan niet in combinatie met JavaScript. (Ooit op zo'n site geweest met 387 pop-ups en pop-unders?)

Als je het beslist wilt gebruiken, kun je iets soortgelijks met JavaScript voor elkaar krijgen. Hier vind je 'n handleiding:
http://www.mijnhomepage.nl/xhtml/target-blank-rel-external.php

Als je dat gebruikt, dan zullen de instellingen van de gebruiker nog steeds 'winnen', dus honderd procent betrouwbaar is 't niet. In ieder geval zullen gebruikers zonder JavaScript of met speciale programma's als tekstbrowsers geen last hebben van deze oplossing, in tegenstelling tot target.

hallo

Ik ben nu en eind op weg met het maken van mijn nieuwe site met css.
ik heb al bepaalde pagina's klaar waar onder de pagina materiaal met een tweede menu.

ik wil de andere pagina''s toch nog wat verder verbeteren ook de tekst op bouw
maar wil dat met mijn reclame bedrijf doen.
nou is mij vraag ,ik zou die pagina materiaal graag alvast op het internet hebben
maar ik krijg dan de oude pagna's met tabelen en een pagina met css is dat slim of zitten daar gevaren in

Laatst bewerkt:
In principe is daar niets op tegen. Let er alleen even op dat de links kloppen (hier spreekt de afdeling schade en schande en zo :D ).

hallo

Ik ben toch maar even door gegaan om alle pagina''s af te maken er zal later best nog wat veranderd moeten worden .

Maar even het volgende ,ik hecht toch wel veel waarde aan de zoekwoorden waarop ik nu vindbaar ben omdat het ook om mijn werk gaat zeker in deze tijden.

Ik heb alle pagina''s dezelfde naam gegeven als mijn oude site kom ik daar mee weg
Verder ik heb nu diversen meta tag in mij head staan ,moeten die in alle pagina''s of alleen in de index.
Dan heb ik ook nog een maga tag die ervoor zorgt dat mijn site geverifieerd is mijn google
als ik die gewoon in mijn nieuwe site overneem gaat dat dan goed.

En dan wat betreft een sitemap moet ik zeker een nieuwe maken

Dezelfde naam van de pagina's is prima. Wat de zoekmachines betreft zijn het dan gewoon dezelfde pagina's met 'n andere inhoud.
De metatags moeten op elke pagina:
Op elke pagina een description, die voor elke pagina (iets) anders moet zijn.
Keywords, hoewel die niet echt belangrijk meer zijn. In principe moeten de keyword op de pagina zelf terugkomen, dus ze moeten met de pagina te maken hebben.
Eventueel nog een voor robots en de taal.

Ik begrijp uit je vraag over het verifiëren dat je dat doet met 'n tag in de head (ik vind zelf 'n bestandje makkelijker). Die kun je gewoon omzetten. Mocht er iets misgaan, dan wordt dat gemeld in Webmaster Tools.

De sitemap is in principe hetzelfde, als de namen niet zijn gewijzigd. Die kun je gewoon opnieuw versturen.
Maar hoe maak jij je sitemap? Toch niet met de hand? Je kunt online gratis heel simpel 'n sitemap maken. Enige voorwaarde is dat alle pagina's door links zijn verbonden, dus geen JavaScript of zo, want dan worden ze niet gevonden.

Nog even om misverstanden te voorkomen. 'n Goede positie in de zoekindex is onmogelijk te garanderen. In principe zou je site, als hij beter in elkaar zit en meer tekst en zo bevat, 'n goede kans maken om hoger te komen. Maar die garantie kan niemand geven.
Als je inkomen er min of meer van afhangt, is het dan misschien geen idee om die nieuwe pagina's te uploaden in 'n aparte map, zodat ze nog even kritisch bekeken kunnen worden voor ze online gaan?

Ok ik heb ze even online gezet , als je een keer tijd en zin heb kijk dan eens een keer
ik wil hem zo goed mogelijk online zeten de nieuwe site.

wlvdmeer-montage.nl/test/index.html

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi Willem,
Hier wat diverse opmerkingen.

Wat ik mis, zijn de woorden "kas", "kassen" en vooral ook "kassenbouw" en "kassenonderhoud". Die zou ik in de titel, de beschrijving, en in elk geval in de koppen en/of tekst op de homepage opnemen: als ik een bedrijf zoek dat montagewerk en reparaties aan kassen verricht, zoek ik in Google niet naar "van der Meer" (behalve als ik die naam al weet), misschien ook niet naar "Montagebedrijf", maar vooral naar "Kassenbouw", "Kassenonderhoud" of "Kassenreparaties".

Als titel voor de index.html lijkt me "Dienstverlenend montagebedrijf te Wateringen" te algemeen: dat zou ook bv. kantoormeubels kunnen monteren. En uit mijzelf zou ik nooit in Google zoeken met de zoekwoorden "dienstverlenend montagebedrijf". Wel naar "montagebedrijf" en een woord dat aangeeft wat ik gemonteerd wil hebben.
Suggestie:
"Montagebedrijf W.L. v.d. Meer voor uw kassenbouw en kassenonderhoud; Wateringen, Westland, Delft."
of:
"W.L.v.d.Meer-Montage voor uw kassenbouw en kassenonderhoud; Wateringen, Westland, Delft."

De hoofdkop op de indexpagina is vrij belangrijk voor zoekmachines. Daar staat nu "Welkom op deze website". Daar heeft Google weinig aan! Daar zou ik een herhaling van de belangrijkste trefwoorden uit de paginatitel van maken. En meteen eronder een <h2> met de rest. Dus bv.:
HTML:
<h1>Montagebedrijf W.L. van der Meer:<br>
    kassenbouw en kassenonderhoud</h1>
<h2>Wateringen, Westland, Delft</h2>

Het welkom heten van de bezoeker kan in het eerste regeltje gewone tekst eronder komen.
Ik zou op een aantal plaatsen in de tekst ook "van der Meer" voluit schrijven, in plaats van alleen de afkorting "v.d.Meer" of "v/d Meer".
- Als je nu in Google zoekt op ["willem van der Meer" Wateringen], sta je niet op de eerste pagina resultaten. Met [willem van der Meer Wateringen], zonder aanhalingstekens gezocht, staat je bedrijf al al op nummer 6 op de eerste resultatenpagina: dat kan dus alleen maar beter worden! Gewoon een beetje spelen met verschillende namen: de ene hier, de andere daar = altijd raak! :)

De html ziet er mooi valid uit.
In regel 96 (van het belstat-script) zou ik een achteroverhellend slash-streepje \ zetten vóór de /a op het eind, dus:
HTML:
..... - Your Site Counts\"><\/a>");
Dit wordt een "escape" genoemd, en zorgt ervoor dat een browser niet per ongeluk kan denken dat </a> het eind van een normaal stukje html is. Bij het uitvoeren van het javascript (in dit geval: het in de pagina schrijven van html-code) worden de escape \'s weggelaten, en komt er dus gewoon </a> te staan.

In de keywords meta-tag heb je nu puntkomma's tussen de woorden staan > dat moeten gewone komma's worden.

Er blijkt een speciale kassenbouw.startpagina.nl te zijn, en waarschijnlijk kan je daar wel een link naar je site op krijgen. Via de balk helemaal onderaan kan je een mailtje naar de redactie sturen met het verzoek je op te nemen. Ik zou daarvoor bv. "Montagebedrijf W.L.v.d.Meer" als naam nemen waar de link aan vast gemaakt wordt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Zo, dat is vooruit gegaan!
Aanvullend op csshunter.
De pagina spuitkamer mist (vanaf 'n link, ik weet niet meer vanaf welke pagina).

Op de pagina montage moet <html> aan 't begin 't zelfde zijn als op de andere pagina's (met die hele riedel xmlns=enz.)

Op de pagina webdesign zie ik toevalling twee taalfouten:
dat moet zijn 'door mij gemaakte websites'

Ik vind de sitemap op de pagina sitemap wat laag staan. Kan die niet hoger? Maakt technisch niets uit, maar ik vind 't niet zo mooi.

Ik zou op zoveel mogelijk pagina's 'n <h1> zetten. Op de pagina scherming kan dat bijvoorbeeld zijn <h1>Scherm en verduistering</h1>
Met css kun je dan zorgen voor de juiste lettergrootte, En zet daar woorden in waar je op gevonden wilt worden.

Ik zou nog op alle pagina's proberen ergens Wateringen (Westland, Delft) neer te zetten. Iemand zou kunnen zoeken op verduistering en Wateringen. Als ik zoek op verduistering, vind ik 153.000 pagina's. Op verduistering en Wateringen zijn 't er 11.300. Nog steeds veel, maar je begrijpt wat ik bedoel.
(Wat is Wateringen trouwens crimineel. Ik dacht alleen aan 'licht' bij verduistering, maar als ik Google zie is de andere soort verduistering 'n soort plaatselijke folkore :D )

Volgens mij kan hij dan prima online.

ok weer bedankt alle twee.

Ga weer rustig verder stukje voor stukje

Laatst bewerkt:
Goede dag

Ik heb hem toch maar online gezet ,ik heb nog het een en ander veranderd.
een ding wil nog niet lukken ,dat met die <h1> in de kop
ik heb nu <div id="paginakop''>wlvdmeer-montage</div>
als ik nu ....paginakop'><h1>wlvdmeer-montage</h1></div> doet dan krijg ik grote letters
maar als ik in mijn style #paginakop de font-size kleiner maak veranderd er niets

Dat is vreemd. Als ik in jouw html <div id="paginakop">...</div> verander in <h1 id="paginakop">...</h1>, dan ziet het er goed uit. Oftewel: de css 'pakt' de <h1> gewoon.
Heb je het misschien inmiddels al opgelost?

Nee sorry ben er nog niet hellemaal uit

moet het nu zo <div id="paginakop><h1>wlvd....</h1></div>dan wordt die groot

of <h1 id="paginakop>Wl....</h1></div>

en moet ik dan een <h1> in mij style bestand zetten

'n div is een blok-element, dus dat begint op 'n nieuwe regel. Maar 'n h1 is ook 'n blok-element. Dus er is eigenlijk geen enkele reden om die h1 in 'n div te zetten.
't Wordt dus: <h1 id="paginakop">...</h1>
't Kan nog korter. Als 't goed is, heb je maar 1 <h1> op je pagina. Dus 't kan ook als
<h1>...</h1>, en dan in je css:
Code:
h1 {font-size: enz.}
Omdat er maar 1 <h1> is, kan er geen verwarring met andere elementen optreden.

Wat ik heb gedaan was simpel <div id="paginakop">...</div>
veranderen in
<h1 id="paginakop">...</h1>
En dat werkte prima bij mij.

Als je 't nou hebt veranderd en 't werkt nog niet, leeg dan even de cache van je browser. In IE zit dat on der Extra -> Internet-opties (daarna moet je even zoeken naar iets als Bestanden verwijderen of zo).
In Firefox Bewerken -> Voorkeuren -> Privacy -> Privé-gegevens -> Nu wissen
BELANGRIJK: in Firefox eerst even op Instellingen klikken om te kiezen wat je wilt verwijderen. 't Gaat alleen om buffer.
(Mogelijk heet 't bij jou iets anders, want ik heb 't nu over Firefox op Linux.)

Als je iets downloadt wordt 't vaak opgeslagen in de cache. Dan hoeft 't niet steeds opnieuw gedownload te worden. Heel handig, maar als je iets wijzigt in je stylesheet wil je wel dat de nieuwe wordt gebruikt. Door de cache even te legen forceer je dat.

Aha, ik geloof dat ik het zie.
Je hebt:
HTML:
<div id="paginakop">wlvdmeer-montage</div>
en dat gaat goed.
Je doet:
HTML:
<div id="paginakop"><h1>wlvdmeer-montage</h1></div>
en dat gaat fout.
Goeroeboeroe deed:
HTML:
<h1 id="paginakop">wlvdmeer-montage</h1>
en dat ging weer goed (met het verschil dat de paginakop nu vet is geworden).

Conclusie: het klopt als een zwerende vinger! ;)
Door het "cascade-effect" krijgt de stijl van een <h1> element binnen een <div> altijd voorrang op de stijl van die <div> waar hij in verpakt zit. D.w.z.: voor zover de stijl van de <h1> afwijkt van de stijl in de <div>. En hier is dat inderdaad het geval: de standaard-stijl van een <h1> heeft een grotere lettergrootte dan de 18px die je voor de #paginakop wilt hebben.
Maar als de <h1> zelf de id="paginakop" heeft, dan wordt de stijl van die #paginakop wel precies opgevolgd.

Oftewel:
Volg Goeroeboeroe! :)
D.w.z.: laat de hele <div> (en de </div> erachteraan) bij de <h1> weg, en maak er <h1 id="paginakop"> van.
Eventueel kan je in de #paginakop nog opnemen:
Code:
#paginakop {
    ...
    font-weight: normal;
    }
als je de tekst van de <h1> niet vet wilt hebben (<h1>'s en andere koppen zijn standaard vet).

Een alternatief is, omdat je maar één <h1> op deze pagina hebt staan:
het hele attribuut id="paginakop" weglaten, ook de <div> verpakking om de <h1> weglaten, en in de css ervan maken:
Code:
h1 {
    margin-left: 2px;
    margin-top: 55px;
    enz.
    }
Zo zijn er met css altijd verschillende manieren om hetzelfde te bereiken. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Ach, een minuutje te laat! Als mijn inloggen er onderweg niet uit was gevlogen, had ik het gehaald!
En wel een treffende gelijkenis weer. :)[/edit]

Laatst bewerkt:
ok van dat <h1> is gelukt volgens mij
Maar ik zit met een ander ding wat toch wel belangrijk is,
Ik zat vanmiddag ergens op een computer met een breed scherm naar mijn site tekijken
en daar kwamen de twee foto's dus fotoboven en fotoonder over de tekst te staan.

Ze staan nu absolute in het content met waarde top ..px en left..px
Moet ik er relatief van maken ben ik dan van dat probleem af

Ik vindt dit moeilijk want je kan het niet testen ,zoals bijv de resolutie die kan je op bepaalde sites testen en ook verschilende browsers maar dit niet(of zie ik dit verkeert)

Laatst bewerkt:
Die <h1> is goed nu.
Ja, ik zie wat je bedoelt op 'n iets groter scherm. Dat is niet de bedoeling. Je kunt dat inderdaad niet testen op 'n kleiner scherm. Je kunt wel op 'n groot scherm 'n klein scherm imiteren, maar niet op 'n klein scherm 'n groot scherm. (Ik heb wel 'ns programmaatjes gezien die beweren dat dat wel kan, die veranderen iets aan de scherminstellingen van Windows of zo, maar ik vond dat heel slecht werken en bovendien uiterst omslachtig).

Nu ga je een van de voordelen zien van css in plaats van tabellen. Je kunt heel simpel in één keer al je pagina's aanpassen. (Ik heb er twee bekeken, en die waren 't zelfde, dus ik neem aan dat dat voor al die pagina's met die twee foto's geldt.)

De oorzaak is dat #navbar absoluut is gepositioneerd, maar geen ouder heeft met 'n positie, dus hij wordt gepositioneerd ten opzichte van het scherm. Maar #menu niet. #menu is weliswaar onzichtbaar, maar is wel aanwezig. Op 'n breed scherm duwt die de tekst naar rechts.
Ik weet niet zeker of dit begrijpelijk is. Maakt ook weinig uit, want ik denk dat er 'n betere oplossing is.

Op zich is 't wel netjes dat 't menu helemaal links staat op 'n breder scherm. Vind ik in ieder geval. Dus je zou alles zo kunnen laten, maar de afbeeldingen beter kunnen neerzetten.

#fotoonder en #fotoboven staan binnen #content. En #content is in principe breed genoeg voor tekst én foto's.
Mijn suggestie:
haal bij #fotoboven en #fotoboven in de css position, top en left weg.
Voeg bij #fotoboven toe:
Code:
float: right;
margin-top: ...px;
Nu staat de afbeelding altijd aan de rechterkant van #content en dus altijd naast de tekst. Met margin-top bepaal je de hoogte waarop de foto komt te staan.

Voeg bij #fotoonder toe:
Code:
clear: right;
float: right;
margin-top: ...px;
Als ik deze afbeelding ook naar rechts float, komt hij tegen de andere afbeelding te staan. De clear: right; zorgt ervoor dat dat niet gebeurt, maar dat hij eronder komt te staan.
Met margin-top: ...px; geef je de afstand tussen beide afbeeldingen aan.

Nu zou het beter moeten werken.

Ik heb het veranderd hoop dat het werkt.Ik vindt ze zo goed staan maar als ik ze nou meer naar links zou willen hebben moet ik er dan weer een margin-left aan toevoegen of werkt dat niet in combinatie met float right.

En dan nog even een dingetje, toen ik mijn site met dat grote scherm opende vondt ik het nogal leeg ik bedoel veel ruimte eromheen,
als ik de body color nou bijv zwart maak zo dat een opie zijn of zijn er andere opie's

Ja, marges werken gewoon met float. Dus dan zou je ze 'n marge aan de rechterkant moeten geven.

Ik vind 't juist hartstikke mooi, dat 't 'n beetje leeg is. Maar ik geef direct toe dat dat 'n kwestie van smaak is, dus daar kun je totaal anders over denken.
'n Andere achtergrondkleur, tja, dan verander je alleen maar blauw in zwart of zo. Daar wordt 't niet voller van.

Als je 't echt te leeg vindt, is meer thumbs dan geen idee? Of meer tekst?
In principe kun je natuurlijk gewoon dingen erbij gaan zetten, net zoveel of weinig als je wilt.

Iets anders: op de pagina beluchting is SNC00929 geen thumbnail, maar 'n joekel van 'n foto. Veel te groot, dus ook de omvang van het bestand.

Op de pagina materialen zijn 4 thumbnails in werkelijkheid joekels. Die pagina is 2.29 MB om te laden, daar ga je je niet populair mee maken.
Ik neem aan dat je vergeten bent die in thumbs te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan