Opgelost Hyperlink

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Het hoeft geen knop te zijn.
Het kan ook een ander object zijn met een Click event.

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar heb je in #16 van @OctaFish vanaf stap 5 alles correct uitgevoerd?

@benikke Excuses aanvaard 👍

Misschien wordt het tijd voor een klein voorbeeldje.
Ik heb in mijn voorbeelddatabaseje twee formulieren gemaakt. Het ene formulier (frmLinkKlik) is de oplossing die @OctaFish voorstelede.
Daar heb ik nog wel een kleine aanvulling op gemaakt. Als het veld met de link nog leeg is (Null is), dan zou het misgaan. Om in een leeg veld een nieuwe link te kunnen plaatsen moet je eerst in het veld klikken en gaat de gebeurtenis dus af. Daarom wordt de FollowHyperlink alleen uitgevoerd als het veld niet leeg is.

Een ander puntje is dat als je een nieuwe hyperlink in het veld zet, wil je natuurlijk meteen zien of die werkt. Je zou dan eerst op een ander veld moeten klikken en daarna weer op het veld met de link om de gebeurtenis af te laten gaan. Als alternatief heb ik daarom een formulier (frmLinkKnop) gemaakt, waarbij je de link met behulp van een knop kan openen. De programmacode is nu gekoppeld aan de gebeurtenis "Bij Klikken" van de knop.

De keuze is aan jou.

Bijlagen

Beste mensen, bedankt voor jullie bereidwillige hulp, maar er werkt niets, is het begrijpelijk voor jullie dat ik begin te wanhopen?

Het voorbeeld van @xps351 werkt anders prima.

Misschien help mijn bijdrage uit Gemini?

Gemini zei​

Dit is een vervelend probleem, maar je bent zeker niet de enige. De foutmelding "De informatie waarom u verzoekt kan niet worden gedownload" in Access 2013 heeft meestal niets te maken met de link zelf, maar met hoe Office communiceert met het internet.

Omdat het pas sinds twee weken gebeurt en alleen bij specifieke sites (zoals OpenSubtitles), is de kans groot dat de beveiligingsprotocollen van die website zijn bijgewerkt, terwijl jouw Office 2013 nog "oude taal" spreekt.

Hier zijn de meest waarschijnlijke oorzaken en de oplossingen:

1. Het "User Agent" probleem (Meest waarschijnlijk)​

Wanneer je in Access op een hyperlink klikt, gaat Office eerst zelf even "kijken" of de pagina bestaat voordat hij de browser (Firefox) opent. OpenSubtitles heeft onlangs hun beveiliging tegen bots aangescherpt. Omdat de "verkenner" van Office 2013 verouderd is, ziet de website dit als een aanval of een illegale bot en blokkeert de verbinding.

De oplossing (Register-fix):Je kunt Windows dwingen om deze controle over te slaan en de link direct in Firefox te openen.

1. Sluit Access af.
  2. Druk op de Windows-toets + R, typ regedit en druk op Enter.
  3. Navigeer naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Common\Internet(Als 'Internet' niet bestaat, rechtermuisknop op 'Common' -> Nieuw -> Sleutel).
  4. Maak in de rechterkolom een nieuwe DWORD (32-bits) waarde aan.
  5. Geef deze de naam: ForceShellExecute
  6. Dubbelklik erop en zet de waarde op 1.
  7. Start je computer opnieuw op en probeer de link in Access nogmaals.

De regel lijkt goed te zijn. Ed heeft geen verstand/kennis van Access, dus die weet niet wat er aan de hand is (staat overigens gewoon in de andere antwoorden). Het gaat, speciaal voor ed dus (die mijn antwoorden niet ziet) om een tekstveld op een formulier.
Ik zal vanavond even een voorbeeldje maken met een tabel met wat hyperlinks, en dan kijken of het bij mij wél werkt. En dan post ik die database wel, zodat je kunt vergelijken.

Wat je overigens had gedaan in de code uit bericht #17: je hebt zo te zien helemaal zelf de regel Private Sub Open_click() getypt. Zoals ik al schreef: het is link om namen te gebruiken die verwarring kunnen oproepen 😊.

Ik vind het zo fijn dat jullie willen helpen, maar ik denk enkel nog 'OctaFish' te volgen, omdat dat die mij het meest aanspreekt en daarom alle andere bedankt om mee te denken en voor jullie tijd.

Ik zie posts van Octafish niet, dus nee, ik weet het niet ;)

Terug
Bovenaan Onderaan