hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylviavanhulzen

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2004
Hallo,

Wanneer ik in een word-document een hyperlink aanklik krijg ik de melding: een onbekende fout is opgetreden! Of: kan program.exe niet vinden! Terwijl ik wel op internet zit.
Bovendien, en dat kan met hetzelfde probleem te maken hebben, wanneer ik op een site een hyperlink aanklik blijft het pijltje met het zandlopertje geregeld hangen voordat de site verschijnt.
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.

Bij voorbaat dank!
Groetjes Sylvia

Hai Sylvia, :D

Niet zo veelvoorkomende fout dit wordt dus een kwestie van zaken aftikken.

Wil jij de Exacte storing nog even terugposten. (geheel)

Je kunt beginnen met het opzoeken van Normal.dot op je pc en deze hernoemen naar Normal.old

See Yah! :thumb:

Hallo,

Je vraagt om de exacte storing terug te posten.
Wanneer ik in een word-document een hyperlink aanklik krijg ik de melding: een onbekende fout is opgetreden! Of: kan program.exe niet vinden! Terwijl ik wel op internet zit.
Bovendien, en dat kan met hetzelfde probleem te maken hebben, wanneer ik op een site een hyperlink aanklik blijft het pijltje met het zandlopertje geregeld hangen voordat de site verschijnt. Ik kan er aan toevoegen dat de melding komt van Microsoft-word en als volgt luidt: Kan opgegeven bestand niet openen. En dat is alles. Niet waarom! Ik heb al een Windows update gedaan, maar dat heeft niet geholpen.
Hopelijk kan iemand mij nu verder helpen met dit probleem. Het is nl. behoorlijk irritant.

Groetjes Sylvia

Hallo Joost,

Hoe meer ik hier op dit forum lees, des te meer ik er achter kom hoe weinig ik nog weet. Nl. waar vind ik Normal en hoe kan ik dit wijzigen. Misschien wil je me wat uitgebreider aanwijzingen geven, want ik ben als de dood dat ik iets fout doe en mijn computer het weer begeeft. In ieder geval alvast bedankt dat je steeds zo snel reageert. Ik hoor nog wel van je, he.

Groetjes Sylvia

Geen probleem, ben een geduldig mens.

Sluit Word & Outlook af.

Hier staat ie bij mij: C:\Documents and Settings\Admin\Application Data\Microsoft\Sjablonen\Normal.dot

Bij jou zou op de plek van Admin Sylvia kunnen staan.

Knip deze Normal.dot uit die folder en plak hem eventjes op je bureaublad.

Start de pc opnieuw op en herstart Word
Indien het niet helpt kun je hem terug zetten

See Yah! :thumb:

Hallo Joost,

Ik heb gedaan wat je me gezegd had met normal.dot. Maar de links werken nog steeds niet. Wat nu? Heb jij nog andere ideeen?

Groetjes Sylvia

Das nou jammer..nou op naar de volgende ronde:

* Sluit Oulook en Word (controleer in de taskmanager of dat deze inderdaad gesloten zijn)
* Kies Start/Uitvoeren en typ/kopieer: winword.exe /a en druk op Enter.

Nu start Word in veilige Modus.
Typ in een nieuw document: www.helpmij.nl
Ctrl+Klik hierop om te activeren.

Helpt dit? (lukt het nu wel)
Zo ja dan moeten we eventjes wat files repareren van Word.

Lees dit ook eens: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326518&Product=wrd

Staan hier herkenbare oorzaken tussen welke jou verder kunnen helpen.

Helpt dit niet dan gaan we morgen verder. :thumb:

Hallo Joost,

Het begint vervelend te worden, he, maar hij kan winword.exe niet vinden.
Wel heb ik op de supportside van microsoft gekeken en daar vond ik inderdaad de foutmelding die ik ook steeds krijg. Dus heb ik het een en ander opgevolgd. Een paar links deden het tijdelijk en daarna niet meer. Als je geen zin meer hebt om te antwoorden dan begrijp ik dat best, dan probeer ik wel een andere oplossing te vinden.
Wel heb ik ontdekt dat ik twee versies van windows in mijn computer heb, 98 en 98 se. Zou het daar missschien aan kunnen liggen?

Groetjes Sylvia

Ik vindt dit nooit vervelend! (dit is mijn hobby)
Dus mijn adem is eeeeeeeeeeerg lang........................:p

Maar goed.
Twee keer een besturingssysteem op één partitie is lijkt mij niet zo'n goede zaak. (kan ook zijn dat de één een update is van de ander)

Mocht een OS expert daar wat over willen zeggen dan is hij bij deze uitgenodigd! ;)

Terug naar mijn ding Word.

Dat hij Winword niet kan vinden is verontrustend.
Eerst voor de hand liggend heb je ervoor gezord dat je de spatie hebt getypt tussen: Winword.exe en /a? (dit Moet!)
Zo nee, terug naar mijn vorige topic en testen.

Zo ja probeer Word dan eens opnieuw te registreren:
Wederom: Start/uitvoeren/typ : winword /r (let op wederom een spatie voor de slash)

Zo daar gaan we weer, laat het maar horen! :thumb:

Sylvia,

Heb je geen firewall ingeschakeld staan ??
Of bestaan de programma's c.q. websites waar je naar toe linkt nog wel ?

Want de foutmelding geeft het al aan, dat ie iets niet kan vinden en de meeste firewall vinden het niet prettig dat jouw Word bijv. contact zoekt met internet.
Daar moet je dus eerst toegangsrechten voor vrij geven.

Maar ik vermoed dat de bijbehorende programma's of bestanden ontbreken en het document daarom met deze meldingen komt.

Groeten,

Remy

Hallo Joost,

We zijn een stapje verder. Ik krijg inderdaad helpmij.nl, maar de kop blijft leeg. Er is verder wel tekst en als ik op een link klik krijg ik de pagina op de juiste manier.
Maar nu komt het, alleen via Netscape. Plaats ik netscape even in de prullenbak, dan krijg ik weer de melding program.exe wordt niet gevonden.
Zo raar, terwijl voorheen alles normaal functioneerde.
Ik heb in word veilige modus nog een paar andere links ingevoerd. Sommige doen het wel, andere niet. Raadselachtig!! Ik hoor wel weer van je, he, het wordt nog een heel avontuur. In ieder geval bedankt tot zover. Ik heb het vermoeden dat we (jij) er wel uitkom(t)en.

Groetjes Sylvia

Hallo Remy,

Ik heb inderdaad firewall, maar daar kan het niet aan liggen, want eerder functioneerde alles wel met een firewall. En de websites bestaan nog wel.

Groetjes Sylvia

Geplaatst door sylviavanhulzen
Hallo Joost,

We zijn een stapje verder. Ik krijg inderdaad helpmij.nl, maar de kop blijft leeg. Er is verder wel tekst en als ik op een link klik krijg ik de pagina op de juiste manier.
Maar nu komt het, alleen via Netscape. Plaats ik netscape even in de prullenbak, dan krijg ik weer de melding program.exe wordt niet gevonden.

Met Netscape ben ik niet bekend neem aan dat dit jou standaard browser (Zeg maar Internet Explorer) is?

Als je deze dan in de prullenbak gooit krijg je idd die melding. Dat lijkt mij logisch; klikken op een url veroorzaakt het opstarten van (een) browser dus ja als de standaard browser niet gevonden word krijg je een fout! (zo klaar als een klontje lijkt mij tenminste)

Wil je overigens wel even vertellen wat het nu was dat je nu wel een veilige modus kon komen? (Spatie?)

En heb je het registreren geprobeerd? (hoeft overigens nog niet maar wil wel weten wat je zoal uitvoerd van de gegeven tips)

Je zegt dat je Helpmij krijgt maar de kop blijft leeg? Bedoel je hiermee in de browser?

De kop bestaat voorzover ik het kan zien uit een aantal afbeeldingen dus het kan dat je wat grafische filters mist.

Maar nu eigenlijk het belangrijkste.
Het feit dat Word je storingsvrij bij Helpmij brengt geeft aan dat dit probleem niet meer bij Word ligt! (tenminste in veilige modus)

Jou grootste probleem is het ontbreken van een gedeelte van je browser software.

Ik raad je aan eerst de pc aan Windows update te hangen en daarna aan Office update te hangen zodat deze geheel bij zijn!

Zo raar, terwijl voorheen alles normaal functioneerde.
Ik heb in word veilige modus nog een paar andere links ingevoerd. Sommige doen het wel, andere niet. Raadselachtig!! Ik hoor wel weer van je, he, het wordt nog een heel avontuur. In ieder geval bedankt tot zover. Ik heb het vermoeden dat we (jij) er wel uitkom(t)en.

Groetjes Sylvia

Dat sommige het wel doen en andere niet ligt aan het feit dat je browser niet compleet is. (daar kunnen de updates wellicht wat aan doen)

Is er overigens een reden voor dat je Netscape gebruikt en geen Internet Explorer. Ik vertel er nogmaals even bij dat ik niet weet wat Netscape is! (kan ook een doorstuurpagina zijn...geen idee)

Het feit dat Word je nu wel helpt in Veilige modus is een teken dat of Normal.dot stuk is of de Data-sleutel tenminste bijna altijd.

Hier heb ik stap voor stap uitgelegd hoe je deze repareerd:
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

Sluit eerst Outlook en Word
Controleer hieronder de jou Office-versie voor het register.
Voer eerst de Normal.dot methode uit. (ook met een zoekactie)
Voer dan de Data-sleutel methode uit.

Voor in het register: (weet niet welke versie je hebt)
8.0 is Office 97
9.0 is Office 2000
10.0 is Office XP
11.0 is Office 2003

Heel veel succes! :thumb:

Ps, neem ook nog even een test zoals Remy zei met de FireWall uitgeschakeld! (je weet maar nooit)

Hallo Joost,

Eerst zal ik je vragen beantwoorden.
Netscape is net als Microsoft Internet Explorer een internet browser.
Netscape is niet mijn standaard browser, maar Microsoft Internet Explorer, maar ik heb Netscape geinstalleerd vanwege composer, om een website te maken. Als ik een hyperlink aanklik start Nescape vanzelf, tijdens het surfen gewoon Internet Explorer, want dat is mijn standaard browser.
Ik heb netscape eruit gegooid, en nu krijg ik staads de melding: een onbekende fout is opgetreden.

Ik was inderdaad de spatie vergeten.

Het registreren heb ik inderdaad geprobeerd, maar ik krijg dan een ruitje dat Office 2000 Premium aan het het converteren is.

Ja, de kop in de browser is leeg. Daaronder zie ik wel de tekst en als ik op een link klik krijg ik de volgende pagina op de juiste manier te zien.

Ik heb alles geupdated, maar ook dat mocht niet baten.

Ik heb gedaan wat Remy voorstelde i.v.m. met firewall. Hielp ook niet.

Maar nou heb ik iets gevonden op een site over computerproblemen. Het gaat nl. om Program. exe.

Ik moest via Mijn Computer- Beeld-Mapopties-Bestandstypes naar Hypertext Overdrachtsprotocol.
Die staat er wel in, maar als ik op Bewerken klik staat de bestandsnaam er wel, maar de rest is grijs, dus kan ik niets bewerken. Weet jij hoe dat kan. Is dit bestand soms niet geactiveerd?

Ik zal ook die stappen van jou uitproberen i.v.m. met het repareren van normal.dot en de data-sleutel.

Nou, dat was een heel verhaal. Zal wel vervolgd worden.

Groetjes Sylvia

Hallo Joost,

Het is voor elkaar. Ik ben een beetje aan het uitproberen geweest en heb op goed geluk via Mijn computer-Beeld-Mapopties de knop Webinstellingen aangeklikt. En wat denk je. Alles is weer in oude staat.
Ik vond nl. op een site dat wanneer je een ander browser installeert en weer ongedaan maakt je je oude webinstellingen weer moet herstellen. En dat klopt, ik had immers naast Internet Explorer Netscape geinstalleerd. Dus al mijn hyperlinks in Word werken weer.
In ieder geval hardstikke bedankt voor alle moeite die je er in hebt gestoken, misschien kun je hiermee een ander helpen die met hetzelfde probleem zit.

Groetjes Sylvia

hahhahaa Proficiat, en graag gedaan! :thumb:

Zoals aan het begin al gezegd is het een kwestie van één voor één aftikken! En zie daar het is gelukt.

Goed dat je zelf ook zo enthausiast naar een oplossing hebt gezocht.

See Yah! ;)
Ps, meldt jij deze nog even afgehandeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan