I.E. supertraag na nwe installatie Vista Home Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,
Na een stroomuitval kreeg ik mijn pc niet meer opgestart. Het enige wat ik kon doen is met de herstelcd Vista opnieuw installeren. Alles werkt prima alleen is Internet echt supertraag! Ik heb al gescand met Spybot maar die vond helemaal niks. Bovendien krijg ik "Search Powered by Ask" niet verwijderd als standaarzoekmachine! Elke keer als ik google als standaard instel en S.P.b.A. verwijder staat ie toch weer als standaard zoekmachine. Iemand enig idee wat ik kan doen?
 
Misschien kun je je internet explorer resetten. Dat hielp bij mij in ieder geval :

Ik heb dit ook een keer gehad..
Wat ik toen gedaan heb is:

Ga naar je internet explorer:
- Menu extra
- Geavanceerd
- Instellingen voor internet explorer opnieuw instellen
- Opnieuw instellen.

Hij reset dus maw je internet explorer. Bij mij was het daarna weer goed..

Het is een optie..
 
Hoi, dit heeft wel geholpen wat betreft het zoekmachineprobleem. Maar Internet is nog steeds supertraag! Zowel voor de eerste keer opstarten, iets intypen en surfen! Heb je, of iemand anders daar nog een idee over?
 
Ik ben het nu allemaal aan het installeren en scannen maar voor de "crash" had ik gewoon heel snel Internet (16 mb UPC). Dus je zou zeggen na een schone installatie zou het eerder sneller dan langzamer zijn! Laat het weten als alles gescand heeft....
 
Dus je zou zeggen na een schone installatie zou het eerder sneller dan langzamer zijn! Laat het weten als alles gescand heeft....

Maar volgens mij heb je helemal geen "schone" installatie gedaan, alleen hersteld!

Na een schone installatie, dus dat betekent incl. formatteren, zou ook Ask bar er niet meer opgestaan hebben!
 
Hij is wel geformatteerd en Ask had ik voor de crash nog nooit gezien! Moest naam, comp. naam, land, product key etc. invullen tijdens de installatie. En voor hij er mee begon kwam er een melding dat dit alle bestanden zou wissen dus ik neem aan dat het een nwe installatie was ipv een herstel. Of hoeft dat niet perse zo te zijn?
 
Het rare is ook dat als er bijv. een Internetpagina open staat en ik hem vanaf de taakbalk open dat ook heel lang duurt. Ook het openen van favorieten of bijv. Internetopties gaat heel langzaam. Of het intikken van een adres in de adresbalk. Terwijl voor de rest echt alles zoals een map openen of een office-programma supersnel gaat!
 
Laatst bewerkt:
Welke drivers bedoel je? Heb trouwens even mijn laptop (XP) gecheckt die draadloos verbonden is met mijn router en die werkt prima!
 
Opera werkt super!

Nou ik was het zo zat, ik dacht laat ik eens een andere browser proberen voor de gein. Ik heb Opera geinstalleerd en het verschil is echt niet normaal! Ik heb het verschil getimed en bij Opera was mijn startpagina binnen 2 seconden geladen en met I.E. duurde het wel 15 seconden! Bedankt voor jullie hulp zover maar ik hou het voorlopig maar bij Opera!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan