i8042prt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Na installatie van nieuwe drivers dacht ik van het probleem af te zijn. Deze heb ik geinstalleerd na problemen met muis en toetsenbord. Maar na enkele opstarten bleef de cursor en toetsenbord weer eens hangen. Het probleem zit volgens mij in een poortstuurprogramma ( i8042prt). In het logboek staat na iedere opstart vermeld "opstartprogramma i8042prt niet kunnen laden" Meestal is het zo als deze wel opstart, toetsenbord en muis goed werken zonder problemen. Volgens mij ligt het probleem ergens in het register! Wie kan mij hiermee op weg helpen?
L.Slaats.

En als je de drivers verwijder en de standaard drivers van Windows gebruikt? Werkt dan alles wel goed? Of heb je dat nog niet geprobeerd?

Ik had een Trust muis en steeds liepen mijn spelletjes vast. Toen ik de Trust muisdriver had verwijderd werkte alles weer goed.

Heb nieuwe drivers verwijderd, en vervolgens de standaard drivers opnieuw geinstalleerd. Dus dit hielp ook niet. Het is zo dat ik de pc 10 keer kan opstarten zonder problemen, en vervolgens bij de elfde keer gaat het wel mis. Dan moet ik de PC opnieuw opstarten. Als hij doorstart ( gereset heefd!) en Num Lock gaat branden dan weet ik dat het dan goed komt.
L.S

opgelost.

Het probleem is opgelost. Via mijn Computer apparatenbeheer-verborgen apparaten weergeven. Hierbij kwamen twee oude drivers tevoorschijn (muis en toetsenbord) met een uitroepteken! Deze twee uitgeschakeld en het probleem was opgelost. Tevens ook opstartpoortstuurprogramma i8042prt niet meer te zien in het logboek!

muis en toetsenbord verborgen drivers

bij mij was het volgende aan de hand: kreeg ook de melding in het logboek i8042prt deze opstartbestanden zijn niet geladen.bovendien viel mijn pc steeds na een bepaalde tijd uit , en startte terug op.Na veel zoekwerk (eerst dacht ik dat de pc een warmteprobleem had enz....) kwam ik uiteindelijk via het logboek en na opzoeking op het internet er achter het ging over een drivervoor een pcmuis en een toetsenbord.na nog eens vele opzoekingen kwam ik uiteindelijk bij dit foum terecht en de oplossing van i. laats.:) Bij deze doe ik aan iedereen de beste wensen en ik hoop dt mijn probleem en die van iedereen opgelost zijn of kunnen worden.Hartelijk dank aan iedereen die hieraan heeft megeholpen.
Groetjes loebas1959

Hier nog iemand die veel heeft gehad aan deze oplossing :thumb:

Mooi dat zo'n oud topic na 6 jaar voor iemand anders nog het antwoord levert :)

Opgelost!

Zelfs na 10 jaar is het nog steeds een goede oplossing als je er even niet aan dacht! :thumb:

Daarmee sluiten we de topic. Oude topics mogen met rust gelaten worden en behoeven niet omhoog gekickt te worden. Ook al ben je blij met de geboden oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan