Ide Aansluiten op sata moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
ik heb een Ide hardeschijf uit een oude pc die niet meer werkt hdd werkt nog wel ik wil mijn ide hardeschijf aan mijn sata moederbord aansluiten waar sata aansluitingen zitten [/B]

op mijn sata moederbord heb ik wel een ide 0 ingang en de stroomkabel die past op de ide hdd zou ik die er in kunnen doen op ide0?? en werkend te krijgen ik wil graag info of mijn ide hdd in een sata moederbord kan?? heb wel de ide ingan als ide 0

op sata hdd die er nu al in zit staat windows 8
op de ide hdd die er in moet komen staat windows xp [/B]

alvast bedankt [/B]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

In principe zou het met deze moeten lukken maar wat wil je dual boot of zo?

Ps en even je tekst normaal gezet in plaats van vet

Laatst bewerkt:
ik wil inderdaat dualboot omdat op xp van oude pc hdd fotos staan die ik nog wil hebben en drm wil ik hem er in en ook voor meer ruimte ook er in ik heb ide 0 ingan op mijn moederbord ook aleen ide0 1tje

Hoi,

Dual boot gaat zo niet lukken maar je kan wel de foto's er af halen denk ik zo .welk moederbord heb je?

mijn moederbord is een gigabyte GA G31M-ES2L

bij het opstarten zegt hij wel master/slave sata /ide als de f1 f10 tekst komen die je dan in kan drukken om naar bois enz te gaan
Hoi,

Dual boot gaat zo niet lukken maar je kan wel de foto's er af halen denk ik zo .welk moederbord heb je?

Hoi,

Je kan toch gewoon de hd met ide kabel aansluiten op je moederbord zal alleen niet zo snel zijn maar dat zal via de verloop ook niet zijn.

idd..., alle belangrijke dingen overzetten, formatteren en je kunt er weer wat anders mee doen...

zou ik als ik ide aansluit vanaf windoes xp opstarten want dat zat er op nu nog steeds

Hoi,

Nee dat zal niet gaan neem aan dat hij eerst in een andere pc heeft gezeten dus andere hardware dus zal niet opstarten

ik kan wel de programmas en fotos enz gebruiken?

Hoi,

Normaal gesproken wel.alleen programma's welke zijn dat

Laatst bewerkt:
en de hdd is een keer los gekocht en er in gedaan bij oude pc omdat me oude pc's hdd kapot was gegaan en deze werkt nog slave staat ie op nu nog er in doen en klaar zal is vanmiddag doen en dan vertellen of het gelukt is ik zet hem zo op opgelost

ok, dus programma's werken ook gewoon weer ? dit is niet hardware afhankelijk ?
weer wat geleerd...

we lezen het wel:thumb:

Ps @Robbie34 zie me vorig bericht aangepast

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk zal inderdaad de proramma's bokken zijn onder xp geinstalleerd en wil hij onder win 8 gaan draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan