Ide drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogjan

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Berichten
453
Als ik mijn pc opstart start hij niet door, bij detecting ide drivers blijft de pc hangen.
Maar als ik hem opnieuw opstart / reset start hij wel door.
Wat zo dit kunnen zijn.
 
Staat er niet toevallig "detecting IDE drives" i.p.v. "drivers" ?
Dit komt dan omdat in BIOS je drives staan op "auto detect".... dat kun je even veranderen als je het gevoel hebt dat bios de juiste drives heeft gevonden....
 
Hmm weet zo niet wat er nou precies staat, dacht dat er drivers stond maar het kan ook drives zijn.
Kan dit pas weer controleren als de pc een tijdje uit heeft gestaan.
Maar stel dat het nou wel is wat jij zegt, waar kan ik dit veranderen in de bios ?
 
Dat vind je vanzelf....
Zoek naar de pagina waarin je drives vermeld worden [meestal voorblad of tweede pagina [tabje bovenaan]]........
 
Zal het proberen, ik laat het wel weten als het is gelukt (of niet) maar ga er wel vanuit dat het lukt :D
 
Ben even onverwacht een tijdje weggeweest, maar ik ben er weer
Ik ben aan het zoeken geweest in de bios maar kan eigenlijk niks vinden over ide drives.
In de standaard CMOS Features of Advanced BIOS Features ??
Durf zomaar niet wat te veranderen, kan je misschien iets duidelijker zijn wat ik moet veranderen.
 
Heb inmiddels het probleem gevonden, ik heb onlangs van mijn tweede interne harde schijf een externe schijf gemaakt (in behuizing via de usb poort), als ik deze aan laat staan start de pc gewoon op maar zet ik hem uit en start de pc op dan blijft de pc hangen bij detecting IDE drives

Hoe kan ik dit oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan