ideeen voor ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
(zo, nou ik heb maar gewoon besloten dat ik ubuntu op mijn laptop houd, ik heb alles draaiende wat ik wilde)

Even een kort vraagje,
en eigenlijk geld dit alleen voor de mensen de ubuntu hebben of hadden.

wat kan je eigenlijk allemaal met ubuntu doen?
niet vragen wat ik graag ermee wil doen.
ik wil gewoon even wat inspiratie en ideeen opdoen :d

ik ben niet echt opzoek naar iets,
ik wil gewoon weten wat je allemaal met ubuntu kan

email, webbrowsen, muziek en films kijken, word excel powerpoint, programmeren, telefoneren, msn, chat, twitter, facebook enz

dat zijn meer de basis dingen...
dus been there done that...
nog meer dingen? :d

Theoretisch vrijwel het zelfde wat je ook met Windows kan en doet.:rolleyes:

Vooral aanpassen. Dat vind ik eigenlijk het leukste aan Ubuntu. Alles is aanpasbaar. Het bootscherm, opstartscherm, loginscherm, complete andere desktops en thema's etc.

De mogelijkheden zijn onbegrensd. Als je eens een kijkje wilt nemen wat er allemaal gemaakt wordt per dag, kijk hier (voor Gnome, of hier voor KDE, en hier voor Ubuntu in het algemeen)dan maar eens. Iedere dag weer een nieuwe lijst met programma's, thema's, icoontjes, achtergrondjes etc.

Veel succes!

mr32 :cool:

Je kan van die 4 werkbladen die je hebt een kubus maken, dan kan je die draaien naar het werk blad dat jij wilt.

Oja, Compiz. Dat programma is geniaal. Betere zijn er echt niet, op effecten gebied treft compiz werkelijk alles, zelfs Mac vind ik. Als je het dan ook nog met het bèta pakket en het fusion pakket uitbreid, dan heb je echt ******* (srry :rolleyes:) mooie effecten voor je computer, die je stuk voor stuk op alle gebieden kunt aanpassen ;)

Ben vandaag weer teruggestapt op Ubuntu dual boot, puur omdat ik het leuk vind om omwegen te vinden waardoor iets moet werken. Klinkt misschien raar, maar toch.

Met games wil het niet zo lukken op Ubuntu. Er zijn wel gamesfabrikanten die een Linux versie uitbrengen en er zijn zelfs programma's die het omzetten maar verwacht er niet zo heel veel van.

Niks van waar, met Wine lukt er veel. Alleen krijg ik Age of Empires II niet aan de praat...

Probeer maar eens met PlayOnLinux, waarbij zelfs Steam spellen werken! Als je het daarmee niet aan de praat krijgt... (trouwens ook een goed programma)

Grappig dat ze wel allemaal Windows applicaties onder Ubuntu willen draaien. Lijkt me toch makkelijker dat je dan Windows zou installeren.

Overigens, iets wat mij dan te binnen schiet. Als je met een emulator Windows spellen gaat draaien, draait dat dan niet trager als op Windows zelf? Ik heb dus geen flauw idee.

sommige mensen vinden ubuntu gewoon fijner (mijn voorkeur blijft bij windows, maar ik heb geen keus op het moment), en tjah sommige apps die je op windows heb mis ik soms ook op mijn ubuntu

Vooral aanpassen. Dat vind ik eigenlijk het leukste aan Ubuntu. Alles is aanpasbaar. Het bootscherm, opstartscherm, loginscherm, complete andere desktops en thema's etc.

De mogelijkheden zijn onbegrensd. Als je eens een kijkje wilt nemen wat er allemaal gemaakt wordt per dag, kijk hier (voor Gnome, of hier voor KDE, en hier voor Ubuntu in het algemeen)dan maar eens. Iedere dag weer een nieuwe lijst met programma's, thema's, icoontjes, achtergrondjes etc.

Veel succes!

mr32 :cool:

zoals je waarschijnlijk al weet draai ik nog niet zo lang ubuntu.
ben er nog een redelijke leek in.
wat is nou eigenlijk het verschil tussen kde en gnome, en wat is het eigenlijk?
hoe weet ik welke ik draai?

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt jongens, hier kan ik wat mee!!! :d
als je nog meer ideeen heb waarmee ik kan spelen kom maar op.
ben dol op widgets/gadgets/apps

bestaat er overigens nog goeie programmas waarmee ik gemakkelijk de theme kan aanpassen?

Laatst bewerkt:
zoals je waarschijnlijk al weet draai ik nog niet zo lang ubuntu.
ben er nog een redelijke leek in.
wat is nou eigenlijk het verschil tussen kde en gnome, en wat is het eigenlijk?
hoe weet ik welke ik draai?
KDE en Gnome zijn, beetje kort door de bocht, allebei desktop omgevingen. Gnome wordt standaard meegeleverd met Ubuntu dus je kunt er van uit gaan dat dat is wat jij hebt. (Kubuntu wordt met KDE geleverd).

Gnome is meer basic, werkt snel en vlot en het ziet er gewoon ongelooflijk strak uit. KDE daarintegen is grafisch fantastisch. Veel effecten, en perfect afgewerkt. Het is gewoon een beetje smaak. Kijk naar screenshots, filmpjes etc. om een indruk daarvan te krijgen. En ben je na installatie nog niet tevreden? Geen nood! Je kunt de andere desktops gewoon als extra "sessie" mee installeren! Hartstikke handig, je kunt dan gewoon bij het aanmelden kiezen of je Gnome of KDE wilt gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan