IE 6 laat PC vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Hallo,

ik heb een pc met 98 se net opnieuw geïnstalleerd en alle windowsupdates geïnstalleerd die er voor mijn systeem beschikbaar waren:
Klembord02.jpg

Nu loopt IE af en toe vast (meestal als ik ergens op een link klik) en dan moet ik een aantal keren proberen met ctrl+alt+del om hem uitgeschakeld te krijgen. De helft van de keren lukt dat zelfs niet eens en krijg ik een blauw scherm en moet ik opnieuw opstarten.
Waar kan dat aan liggen?

alvast bedankt.
 
Probeer het eerst om met IE6 SP1 opnieuw te installeren het op te lossen.

Hier te downloaden.
 
Het lijkt erop dat dit geholpen heeft Lange Pier :thumb: In ieder geval doet hij het sowieso een stuk beter en na een half uurtje rondklikken is íe nog niet vastgelopen.

Heel erg bedankt!
 
iets te vroeg gejuicht

Ja het leek zo goed te gaan, maar het ging toch nog weer een keer mis, hoewel het nu minder erg lijkt. Het IE-venster wil niet uit. Als ik gewoon niets doe en een seconde of 10 wacht lukt het weer wèl. Dat is toch niet zoals het hoort, zeker niet op een nèt geïnstalleerde pc met een pentium III
Lange Pier had je nog andere mogelijkheden?
 
Laatst bewerkt:
Nou, het kijkt meer op een probleem met de hardware of configuratieinstellingen daarvoor, je kunt met dit progje de instellingen tweaken, staat overigens de dma aan in apparaatbeheer bij de controllersettings?

Ook een memtest zou ik aanbevelen.
 
bedankt, Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Er blijven meer progjes af en toe een tijdje hangen. ik ga het proberen (kan ff duren :D ) tzt ik laat het weten of het lukt.
 
staat overigens de dma aan in apparaatbeheer bij de controllersettings?
Ehm, ik graaf niet vaak zo diep, maar ik heb het gevonden: controller voor directe geheugentoegang. Er staat: dit apparaat werkt correct en bij instellingen staat niets aangevinkt. Moet ik dat wèl doen? en wat voor waarden vul ik dan in?
 
Of hij in dma modus werkt, en niet in pio modus, bij de eerste wordt het door de controller zelf afgehandeld, bij de pio, door de processor, wat vertragend werkt, en onderbrekingen geeft.

PS, het is wel de controller voor de primaire en secundaire IDE kanalen, bij controllers voor IDE ATA/ATAPI .
 
Laatst bewerkt:
Nu ben je me even kwijt. Ik kan nergens PIO vinden. Kun je me even stap voor stap uitleggen waar ik precies moet kijken :eek:

ps. onze berichten hebben elkaar kennelijk gekruist
 
Laatst bewerkt:
Gepikt van HP,

Klik op start en klik dan op configuratiescherm.
Dubbelklik op het icoon systeem.
Selecteer het tabblad hardware en klik op apparaatbeheer.
Dubbelklik op het icoon van de IDE ATA/ATAPI-controllers.
Dubbelklik op de controller waarop de cd/dvd-writer is aangesloten (doorgaans het secundaire IDE-kanaal).
Selecteer het tabblad geavanceerde instellingen.
Selecteer naast overdrachtsmodus de optie DMA, indien beschikbaar in het vervolgkeuzemenu.
Als DMA (indien beschikbaar) is geselecteerd, wordt DMA al gebruikt
 
PS, het is wel de controller voor de primaire en secundaire IDE kanalen, bij controllers voor IDE ATA/ATAPI .

Ik vind helemaal onderaan bij apparaatbeheer:

Vaste-schijfcontrollers:

Primary Ultra ATA controller
Secondary Ultra ATA Controller

Bij beiden staat: bestaat in alle hardware profielen ...

Of bedoel je iets anders. (Ik kan nog nergens PIO vinden)

Oeps: weer gekruist
 
Foutje van mij, je hebt 98, en de uitleg is voor XP.

Deze is voor 98,

Klik op start, instellingen en configuratiescherm.
Dubbelklik op het icoon systeem.
Dubbelklik op het station en het tabblad Instellingen.
Schakel het selectievakje naast DMA in.
Als het vakje naast DMA is geselecteerd, is DMA al ingeschakeld op het station.
 
sorry voor mijn onwetendheid, maar ik weet het nog niet precies, maar als ik op het icoon systeem heb geklikt en ik ga naar apparaatbeheer, waar moet ik vervolgens op klikken (overigens als ik dan dubbelklik op Computer krijg ik een tabblad bronnen weergeven, met drie aanvinkmogelijkheden en daar zie ik wèl DMA bijstaan.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan