Hoi bluesbrother,
Ik heb een zipje van de template hier staan.
Whoe-ha! Het "zipje" (zeg maar gerust: volwassen zip; uitgepakt 1MB, 33 mappen, 280 bestanden van diverse pluimage

) gedownload en bekeken. Veel pittig en (voor mij) ondoorgrondelijk php-werk...
Is een half cms dus; de andere helft is de joomla-installatie, waar de
yoo_evolution een template van is - en ik heb geen joomla geïnstalleerd staan.
Even snel kijken is er dus voor mij niet bij...
Wel zie ik in de css-bestanden, dat ze er een serie IE-correctie css bestanden tegenaan geworpen hebben om 't template aan de praat te krijgen: iehacks.css, ie6hacks.css en ie7hacks.css. Ik zie er geen ie8hacks.css bij.
Als je die hacks-bestanden gaat bekijken, zie je dat ze zo ongeveer de hele
PIE-voorraad aan IE-bugsverdelgers leeggetrokken hebben.
Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken dat alle workarounds in de IE-hacks (in combinatie met de rest van de css! En/of in combinatie met de gebruikte php en de toegepaste javascript-bibliotheken) correct zijn, en ook nog voor IE8 werken.
Ik ben een beetje bang dat als je naar de output (de met Joomla/template gegenereerde html) gaat kijken, je er misschien nog achter kunt komen wat er fout gaat - maar dat je zonder vergaande diepte-analyse kan traceren waar je in het joomla/template systeem wat moet corrigeren geloof ik niet zo.
- In elk geval ik acht mezelf daartoe niet in staat. Dus de vraag of mijn vermoeden juist was dat het template niet klopt, moet ik politiek beantwoorden: "dat kan ik noch bevestigen noch ontkennen"...
Misschien iemand anders hier op het forum? - Komt u maar!
In elk geval: succes ermee!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS:
Waar ik met Google wel achter kom, is dat je niet de enige bent met een probleem IE8/yoo_evolution.
Het gemopper is niet van de lucht, en een aantal forum-draadjes die ik tegenkwam eindigen in het luchtledige.
Maar dat is waarschijnlijk ook niet de troost waar je op zit te wachten.