IE 8 doet het anders dan FF

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Dat snap ik nu weer niet. Heb ik een standaard Joomla template geinstalleerd die ook nog geld gekost heeft. Wordt deze in FF en Chrome prima getoond, doet IE8 het weer eens anders.

Zo moet het: (FF)

topmernu_ff.jpg

Zo niet: (IE8)
topmenu_ie.jpg

Is er iets bekend dat IE8 er weer eens wat anders van bakt?
Ik zou niet eens weten waar ik naar moet zoeken/googlen.

font size kan ik me niet voorstellen dat is zo algemeen geaccepteerd.

Hoi bluesbrother,
Helaas zijn niet alle (betaalde) templates wat je ervan zou mogen verwachten. Of misschien dateert het nog van vóór IE8, en hebben ze er geen update voor gemaakt... :confused:

Doet IE7 het wel goed?
Zo ja, dan kan je wellicht IE8 dwingen zich als IE7 te gedragen, om van alles af te zijn. In IE8 hebben ze namelijk een "compatibiliteits-mode" bedacht om IE8 ook op eerder ontworpen sites te laten werken. In de <head> moet je dan zetten:
HTML:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
Zie verder: http://blogs.msdn.com/b/ie/archive/2008/06/10/introducing-ie-emulateie7.aspx

Als dat niet werkt, of als de hele familie IE het niet goed doet, dan zou het met css op te lossen moeten zijn. Daarvoor is een linkje naar een test-pagina met het probleem nodig, zodat we het template eens goed onder de loep kunnen leggen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
CSS hunter bedankt voor je tip, ik heb het geprobeerd maar gaf geen soelaas.

Ik heb een zipje van de template hier staan. Misschien wat onhandig, maar de website staat nu nog op een privé webserver waar ik liever geen reclame voor maak.

Als je mij een berichtje stuurt (kan ik niet) kan jij wel een linkje krijgen. Maar misschien dat je er zo naar wilt kijken? Of heb jij een idee waar het aan ligt, dan kan ik ook wat googlen en experimenteren.

Bedankt. !
Bluesbrother :cool:

Hoi bluesbrother,
Ik heb een zipje van de template hier staan.
Whoe-ha! Het "zipje" (zeg maar gerust: volwassen zip; uitgepakt 1MB, 33 mappen, 280 bestanden van diverse pluimage ;)) gedownload en bekeken. Veel pittig en (voor mij) ondoorgrondelijk php-werk...
Is een half cms dus; de andere helft is de joomla-installatie, waar de yoo_evolution een template van is - en ik heb geen joomla geïnstalleerd staan.
Even snel kijken is er dus voor mij niet bij... :confused:

Wel zie ik in de css-bestanden, dat ze er een serie IE-correctie css bestanden tegenaan geworpen hebben om 't template aan de praat te krijgen: iehacks.css, ie6hacks.css en ie7hacks.css. Ik zie er geen ie8hacks.css bij.

Als je die hacks-bestanden gaat bekijken, zie je dat ze zo ongeveer de hele PIE-voorraad aan IE-bugsverdelgers leeggetrokken hebben.
Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken dat alle workarounds in de IE-hacks (in combinatie met de rest van de css! En/of in combinatie met de gebruikte php en de toegepaste javascript-bibliotheken) correct zijn, en ook nog voor IE8 werken.

Ik ben een beetje bang dat als je naar de output (de met Joomla/template gegenereerde html) gaat kijken, je er misschien nog achter kunt komen wat er fout gaat - maar dat je zonder vergaande diepte-analyse kan traceren waar je in het joomla/template systeem wat moet corrigeren geloof ik niet zo.
- In elk geval ik acht mezelf daartoe niet in staat. Dus de vraag of mijn vermoeden juist was dat het template niet klopt, moet ik politiek beantwoorden: "dat kan ik noch bevestigen noch ontkennen"...

Misschien iemand anders hier op het forum? - Komt u maar!

In elk geval: succes ermee!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Waar ik met Google wel achter kom, is dat je niet de enige bent met een probleem IE8/yoo_evolution.
Het gemopper is niet van de lucht, en een aantal forum-draadjes die ik tegenkwam eindigen in het luchtledige.
Maar dat is waarschijnlijk ook niet de troost waar je op zit te wachten. :(

Laatst bewerkt:
Ho csshunter,
Dank voor je tijd. Ik dacht ik geef je wat te doen :p

Ik ben inderdaad ook niet verder gekomen dan een aantal losse draadjes. Misschien moet ik yoothems.com mailen met een vraag.
Maar ik denk dat ik dan een abonnement moet nemen op hun forum.
Misschien doe ik dat nog wel een keer, maar dan voor andere redenen dan nu.
Als ik een oplossing tegenkom dan laat ik je dat weten.
Voor nu dank voor je tijd en moeite.
:thumb: + :cool:
Bluesbrother

Zoek de verschillen!
Zegt u dat! :cool:

Ik heb 'ns even de (gegenereerde) template-css van de site (hun pagina uit het iframe gehaald!) vergeleken met de onderdelen van de template-css die in het zipje zitten.
Daar haal ik het volgende uit:
Code:
/* === in: reset.css === */
ul, ol, dl { margin: 1em 0; padding-left: 30px } /* was: padding-left: 0px; */

/* === in: layout.css === */
div#headerbar {
	background: #000000 url(../images/headerbar_bg.png) 0 100% repeat-x; /* was: no-repeat; */
}
body.width-thin div.wrapper { width: 790px; }
body.width-wide div.wrapper { width: 960px; }
body.width-fluid div.wrapper { width: 90%; }
div#styleswitcher { width: 45px; }
/* laatste 4 zijn toegevoegd */

/* === in: menus.css === */
div#menu a.level1 span.title, div#menu span.level1 span.title{
	padding: 0px; /* line-height: 200%; verwijderd */
}

/* === in: joomla.css === */
div#yoo-search input:focus {
	/* outline: none; verwijderd */
}
/*Aldo add*/
a .contentpagetitle{
	/* color:#0F0; verwijderd */	
	}
.contentheading	a{
	/* color:#900; verwijderd */
	/* font-size:0.6em; verwijderd */
	}
:D
  • Daarnaast is er een apart shadowbox.css bestand; niet gecheckt.
  • Daarnaast zijn er nog 7 aparte css-bestanden in de modules-map; niet gecheckt.
  • Eventueel zouden er nog scriptuleuze on-the-fly css-aanpassingen in kunnen zitten; niet gecheckt.
  • In de broncode van de site heb ik geen speciale IE-stylesheets kunnen terugvinden.
Overigens zeggen ze op de YOO-site dat dit template voor IE6 en IE7 geschikt is; over IE8 wordt niet gerept.

yoo_evolution.png

Nou, meer kan ik niet verzinnen. :rolleyes:

Succes!
CSShunter

Hee Css hunter.
Ik zal thuis dit eens doornemen en aanpassingen maken.
Ik heb gistren proberen hun directorie proberen leeg te maken, o.s. door op zoek te gaan naar template/evolutions/css/iehacks8.css enz.
Die was er niet, er is nog wel een heleboel andere css bestanden, oa. voor de layout.

Grappig:
Bekijk deze website eens met IE8.
En kijk dan eens hier:

ha ha ha

Ik zoek nu de verschillen. Ik kan ook copy/pase doen.
Maar ik ga hier thuis weer mee aan de slag.

groeten
BB :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan