IE infaden tot 70%

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Ben ik weer. Ik weet niet zeker waar mijn probleem zit (Javascript of CSS), maar ik ga ervanuit dat het aan de javascript ligt.

Ik heb op mijn website een custom alert gemaakt. Ik maak hierbij gebruik van een div die over de hele pagina heen ligt (zwarte achtergrond, opacity op 0.7) en die laat ik door jQuery infaden. In elke browser werkt dit perfect, maar (hoe kan het ook anders?) IE doet weer moeilijk.

Die negeert blijkbaar bij het infaden de opacity. Ik weet dat er voor IE special opacity code is en die gebruik ik ook goed, want als ik de div gewoon weergeef, is er geen probleem.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik in IE een div tot 70% opacity laten infaden?

Mijn javascript:

PHP:
$('#messageback').fadeIn(500);

Het geheel is te zien op:

http://www.jev-s.nl/temp/customerservice/ (de alert komt tevoorschijn als je op de diskette (Opslaan) klikt).

Erik,

ik volg je niet helemaal;
Die negeert blijkbaar bij het infaden de opacity. Ik weet dat er voor IE special opacity code is en die gebruik ik ook goed, want als ik de div gewoon weergeef, is er geen probleem.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik in IE een div tot 70% opacity laten infaden?
zoals je zelf zegt is er voor IE dus een 'speciale' code voor opacity (nl. filter). Kan je niet gewoon de jQuery-code van de fadeIn editen en er de filter-css van IE erbij zetten?

Nou, het punt is, ik kan de jQuery code gebruiken, maar verder weet ik niet precies hoe deze in elkaar zit.

Maar het rare is, dat het faden op zich wel werkt, maar niet stopt waar het zou moeten stoppen.

Als ik in de jQuery core kijk, zie ik voor fadeIn alleen dit staan: fadeIn: { opacity: "show" }

even door de jQuery code lopen vliegen, dit zijn wat nuttige:
PHP:
fadeTo: function(speed,to,callback){
		return this.animate({opacity: to}, speed, callback);
	},
(... skip animate)
PHP:
		opacity: function(fx){
			jQuery.attr(fx.elem.style, "opacity", fx.now);
		},
maar de attr kan ik niet vinden. Denk dat daar de opacity-waarde ook daadwerkelijk wordt gedaan...

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan