IE layout probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackeagle67

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Ik ben voor school/vriend met die vriend bezig een site te maken. Nou lukt het al aardig alleen geeft IE een probleem.
In IE is de layout van de pagina erg verknipt. Ik ben hier al een poos mee bezig geweest maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Kan 1 van jullie eens kijken met IE8 en of jullie dan een oplossing kunnen vinden?
Hieronder staat de test site.
http://www.worldofrevenge.mine.nu/testsite/layout.php

Alvast bedankt.

Dit lijkt mij irrelevant. Er staat namelijk een if statement in zodat ik een aparte layout voor IE8 en de andere browsers kan gebruiken.
Nou kan ik de site niet controleren voor IE7 maar dat is van latere zorg.
Eerst maar IE8 goed werkend zien te krijgen.
In IE8 kun je namelijk niet goed scrollen en is er een enorme witruimte rechts.
Nou is het scrollen misschien niet het grootste probleem.
Maar die witruimte rechts wil ik graag weg hebben.

Ik hoor graag enkele suggesties die ik kan proberen.

Nee, dat is niet irrelevant. Als je 'n probleem hebt, is het altijd handig om te beginnen met de fouten eruit te halen. En dit zijn echte fouten.
<![if !IE]> bestaat niet. Als het nu al werkt, dan kan het prima dat het bij 'n volgende update van 'n browser opeens niet meer werkt.
Als je 'n stylesheet voor IE 8 apart wilt hebben, moet je de algemene css gewoon op de normale manier neerzetten. Voor IE 8 doe je dan het volgende:
HTML:
<!--[if IE 8]>
	<link rel="stylesheet" type="text/css" href="voor-ie8.css" />
<![endif]-->
Je weet nooit zeker wat zoiets in welke versie van welke browser eventueel kan verstoren, dus echt veel beter is zonder fouten.

Als ik even snel kijk bij IE 8, zie ik daar bij body staan height: 100% én overflow: hidden.
Dan krijg je dus geen scrollbar, want het teveel (overflow) wordt gewoon verborgen (hidden).
Wit aan de zijkant zie ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan