IE7 crashed op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste helpers,

Voor een klant heb ik een Wordpress-website gemaakt, nl. www.allesoverdigitaletelevisie.nl
Op alle browsers wordt hij goed vertoont, en geeft hij geen problemen.
Maar op het moment dat sommige IE7 gebruikers de website openen, crashed de browser volledig.

Ik heb inmiddels uren onderzoek gedaan naar de oorzaak, maar kan niks vinden dat IE7 laat crashen.

Weet iemand hier iets meer van?

Hoi marticorni,
Mmm, bij mij crasht IE7 (onder WinXPpro) niet. Wel viel me op dat de pagina er (zelfs bij snelle verbinding) erg lang over deed om de achtergrond-stippeltjes op te bouwen.

Vermoedelijk is dat de aodt_microsite_dots.png, wat een 3x3px img is.Als je die bv. 300x300px maakt, zal het een stuk sneller gaan. :) Misschien helpt dat al?

Verder blijkt het een semi-transparante png, met alpha-kanaal. Bekend is, dat IE altijd moeite heeft met png'tjes, en in sommige gevallen toch ook in IE7. Helpt het om er een (iets minder mooie) transparante gif van te maken, met een CC'tje alleen voor IE7?
Of je kan de gewone background-images (die horizontaal ge-repeat worden) direct het verloop meegeven:

bg-verloop.png

Dan ben je meteen van het overtrekken met een semi-transparante png af. - Ik zou dan de nieuwe aodt_microsite_background.png ook breder maken dan 1x581px, bv. 100x581px, dat geeft weer render-tijdwinst.

Meer kan ik zo gauw niet verzinnen (behalve valid maken van de html, 37 errors, en de css, 24 fouten; baat het niet dan schaadt het niet ;) ).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit het probleem is, maar het zal er zeker aan meehelpen: je hebt een gigantische hoeveelheid javascript op je website. En ik vraag me af of dat ook wel nodig is; dit is alleen al het uigevoerde JS na een pageload, voornamelijk jQuery stuff:

[edit]kan niet posten, anders wordt de post te lang... Het was in ieder geval 218 kB aan js-code... kan het niet eens in een bijlage zetten, pffff...[/edit]

Daarnaast: je geeft zelf aan dat je IE6 en 7 niet meer ondersteund, maar gaat dan wel speciaal voor IE6 een menu.js, pngfix en ie6.css toevoegen... beetje dubbel ;)

Ohja, en het is redelijk practisch om je google analytics code net voor de </body> neer te zetten; dan renderd je browser eerst de pagina, en gaat dan pas bezig met Javascript-magie.
[edit]wacht, je hebt 2x een gogole analytics code?! Hoezo dat?![/edit]

Uhm, nog wat kleine dingen:
waarom je <body> een class 'custom' geven... Er is maar 1 body tag, dus die kan je gewoon in CSS aanroepen. Kon verder namelijk geen elementen met 'custom' class vinden.
Je mist een <h2> voordat je met <h3> bezig gaat, maar dat zal ook wel in de validator-error staan (zie CSSHunter's links).
Je errors zijn voornamelijk niet-ge'encode (sic) ampersands; maar alsnog is het het waard om ze te fixen.​

:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi marticorni,
Mmm, bij mij crasht IE7 (onder WinXPpro) niet. Wel viel me op dat de pagina er (zelfs bij snelle verbinding) erg lang over deed om de achtergrond-stippeltjes op te bouwen.
[..]
Meer kan ik zo gauw niet verzinnen (behalve valid maken van de html, 37 errors, en de css, 24 fouten
De achtergrond heb ik nu aangepast (is nu een afbeelding van 357x1080px) met verloop en dots in hetzelfde bestand. De website is ineens stukke sneller inderdaad.
Daarnaast zag ik zelf inderdaad de vele W3C validation errors, het nadeel is dat deze vooral komen (op een paar na) van WP-plugins en javascripts van adverteerders, waar ik dus niet veel invloed op heb.

Ik weet niet of dit het probleem is, maar het zal er zeker aan meehelpen: je hebt een gigantische hoeveelheid javascript op je website.
[..]
Daarnaast: je geeft zelf aan dat je IE6 en 7 niet meer ondersteund, maar gaat dan wel speciaal voor IE6 een menu.js, pngfix en ie6.css toevoegen... beetje dubbel ;)
De javascriptjes zijn van wat jQuery toepassingen en van adverteerders, hier kan niet veel aan veranderd worden. En trouwens, 218 kb is veel?
[edit]als ik m nakijk zie ik maar 6.55 kb aan script[/edit]

De body heeft een eigen class omdat dit in de theme zat (theme is van aangepast, gratis, bestaande theme. Voor de zekerheid de overbodige class weggehaald.

Google Analytics staat er 2 keer in omdat ze allebei wat anders tracken. Hele hoop gedoe (id's zijn ook 2 keer anders)

H2-tag wordt niet gebruikt in de code

[edit]Er staat inderdaad een pngfix en andere IE6 handlers in de code, op die manier is de website nog wel bezoekbaar voor IE6 gebruikers, maar met de melding wil ik duidelijk maken dat er geen ondersteuning voor wordt geboden en het dus mogelijk is dat sommige items niet goed worden weergegeven. De melding dat IE7 niet zou werken stond er tijdelijk in omdat de website dus zo raar deed icm IE7, de melding is nu weer weg[/edit]

________________________________________________-

Alles bij alles is de backgroundfix nu al een hele hoop. Zou je deze voor mij kunnen testen met IE7, csshunter?

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken met IE7 en XP maar er crashed niks..
Wel een hele berg JS (250K ofzo) hoor , vraag me af waar je dat allemaal voor nodig hebt...
Anyway : lijkt mij ok qua IE

Hoi,

En trouwens, 218 kb is veel?

Nou, het gaat even om de hoeveelheid uitgevoerde code, dus niet de hoeveelheid broncode. In Firefox is er een plugin genaamd JavaScript Deobfuscator, welke kan laten zien welke code er wordt uigevoerd; dus bijvoorbeeld on pageload. Veel ervan is inderdaad jQuery, maar het wordt nogsteeds uitgevoerd, ook al gebruik je het niet.

Dit is een van de redenen waarom ik niet van Javascript libraries houd; het geeft zoveel overhead, zelfs al gebruik je maar 1 effect.

Sure, PC's en browsers worden steeds sneller, maar dat is nog geen reden om een hele berg met troep mee te zenden naar de gebruiker. Dat's hetzelfde als een boek in de winkel kopen, en er dan 2 pakken vol met lege A4'tjes bij krijgen. Niet echt nuttig. En dan te denken van al die bomen! Noh!

H2-tag wordt niet gebruikt in de code
Ja, dat zag ik; maar het gaat erom dat je de h3's gewoon kan vervangen door h2's, en dan dit in je CSS aanpassen. Dat's zoals het hoort; eerst een h1, dan optioneel h2's, en dan pas h3's. En dan ben je gelijk een validator-error kwijt. En screenreaders (zo kwam ik er ook achter) snappen het ook gelijk beter.

:thumb:

Alles bij alles is de backgroundfix nu al een hele hoop. Zou je deze voor mij kunnen testen met IE7, csshunter?
Ehm, wat biedt UPC om hun site te verbeteren en daarmee o.a. hun concurrentiepositie te verstevigen? :d

... een stopwatch-testje met IE7 levert op dat de site er (na geleegde cache) zo'n ruim 6 seconden over doet voordat er wat op scherm komt. Bij een snelle verbinding!
Als ik javascript uitzet in IE7, gaat het 3x zo snel.
Een verhuizing van de scripts naar vlak voor de </body>, zoals That Guy al zei, zou denkelijk helpen.
Sommige kleintjes, en een paar kleine extra css-bestanden kan je het beste integreren in de andere, dat scheelt weer vertragende http-requests van bezoeker naar server.
  • Bekijk je wel eens het Speed Report dat in het Tools-menu van de FF Webdeveloper Toolbar zit? Leerzaam!
  • En de Yslow add-on bij Firebug?
De laatste zegt bv.:
This page has 8 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 7 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 9 external background images. Try combining them with CSS sprites.

Decreasing the number of components on a page reduces the number of HTTP requests required to render the page, resulting in faster page loads. Some ways to reduce the number of components include: combine files, combine multiple scripts into one script, combine multiple CSS files into one style sheet, and use CSS Sprites and image maps.​

Crashen deed ie al niet bij mij, dus over verbeteringen op dat vlak kan ik niets zeggen.

Een blik in mijn virtuele IE6 levert op dat het menu ondanks de IE6-styles bedekt wordt door 3 groene stroken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: als ik de html-error van de validator naloop, zijn het volgens mij vrijwel allemaal fouten die niet door het CMS of een externe site zijn veroorzaakt, en is handmatige verbetering best mogelijk. :)

Bedankt! Ik heb flink wat tips langs zien komen waar ik wat aan heb!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan