ie7 z-index

Status
Niet open voor verdere reacties.

DopaminSX

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Ik heb een probleem met z-index in ie7, ik weet dat ik m,n div order kan veranderen
maar dan plaatsen ie7 en firefox mijn divs links of rechts dat is voor mij dus geen optie
weet iemand een andere oplossing hoor ik 't graag.

alvast bedankt. voor eeuwig dankbaar :D

bij mijn weten heeft z-index enkel invloed op de 'diepteligging' van je div, niet op de plaatsing.
Wanneer meerdere div's overlappen wordt die met de hoogste z-index op het overlappende deel getoond. Als er geen z-indexen gegeven zijn, dan is de laatst aangemaakte div diegene die bovenaan geplaatst wordt.

Als jij het hebt over links/rechts plaatsen, loopt er vermoedelijk iets anders fout.

Zie handleidinghtml-lagen voor een voorbeeld van z-index

Bedankt voor je reactie, ik heb heb 't niet goed uitgelegd, wat ik bedoel is dat ik een navigator heb van 3 grote imagebuttons inline. uit de 1ste en 3de button komt een slide formulier naar beneden toe geschoven 'onclick'. Daaronder bevind zich een grote image rotator. In ie7 schuift de slide achter de onderliggende rotator terwijl alle elementen een pos. relative of pos. absolute hebben en een z-index. Een optie is om de rotator in html boven in m'n main container te plaatsen en zo de rangorde te veranderen en vervolgens dmv positioneren de rotator toch onder de buttons te krijgen,als ik dat doe krijgt op de een of andere manier de rotator in ff en ie7 verschillende waarden mee (resp. links en rechts)
ik wil dit liever niet moeten veranderen vandaar mijn vraag of er een andere oplossing is voor deze ie7 BUG met z-index

Ik hoop dat er een Wizard is die mij verder kan helpen.

heb je die code ergens online staan? of kan je deze hier tussen [ code][ / code] posten?

Het is namelijk nogal moeilijk om jouw exacte situatie na te bouwen met wat we weten.

http://www.proboxdesign.nl/mark

Ik heb de slide 1 en 2 div verplaatst in de main div waar ook de rotator zit, omdat ze nu dezelfde parent div hebben werkt z-index in ie7 wel.
(dat is niet het geval in de link hierboven(nog niet geupload)) maar ik wil graag weten of er nog andere manieren zijn om de z-index werkend te maken zonder divs uit de divs te halen waar ze eigenlijk horen.

(vraag 2)
Ik ben al een tijd op zoek naar een manier om 1 enkele css stijlregel niet leesbaar te maken voor een bepaalde browser,zodat ik hiervoor een aparte stijlregel kan maken.
En dan bedoel ik niet de <! -- -- > hack die alleen de oude browserversies niet kunnen lezen maar voor welke browserversie dan ook (oud of nieuw).

Bedankt voor de moeite en ik hoop in dat ik de toekomst als ik wat beter ben in de talen, op mijn beurt anderen kan helpen.
(THX).

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dat eigenlijk willen? Het is de bedoeling dat elke browser de pagina hetzelfde weergeeft, maar dat is alleen het geval wanneer je een strict doctype gebruikt. Wanneer je (X)HTML pagina dan ook daadwerkelijk strict geschreven is zou je pagina ook praktisch in elke browser hetzelfde zijn, met misschien een enkele uitzondering. (en oudere IE versies)

Laatst bewerkt:
Ik heb een strict doctype voor m'n test-site maar de slide-out posities verschillen in ie7 en ff
een pixel of 3 links of rechts en degene die de website designed kan daar erg slecht tegen.
maar goed 't probleem is zo goed als opgelost (d.w.z. we leren er maar mee leven(voorlopig))

Ik heb nog wel 1 andere vraag. Ik heb een fixed footer verdeeld in 3 divs (een grote foto verdeeld over 3 divs naast elkaar). Nou wil ik dat de middelste div altijd gecentreerd blijft (onder-midden) en dat de div's links en rechts van het midden ook hun positie behouden als ik de grote van het beeld verander. De gehele image bij elkaar is 1800px breed.
Dus de grootte van de client monitor bepaald dan hoeveel je ziet van de linker en rechter img. (mag geen scroll zijn) Ik weet dat 't makkelijker is om 1 backgr. img. te gebruiken
en die 'n repeat-x te geven maar dat is helaas geen optie(foto moet intact blijven)

Ik hoop dat ik de vraag hier kan stellen, als ik een nieuwe discussie moet beginnen
hoor ik 't wel.
Groeten uit Zandvoort (Holland).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan