Ie8/9 + ff + gc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
142
Ik ben een paneel aan het maken en ben begonnen met het maken in FireFox.
Gewoon weg omdat je een IF IE kunt maken voor InternetExplorer.
Nu heb ik het paneel goed in FireFox, Goed in IE 9 ( Volgens mij 8 ook maar ja wie gebruikt dat nog ... Daar focus ik me ff niet op)

Nu werkt het in Google Chrome niet.
In Google Chrome zet hij men tabellen niet waar ik deze hebben wil.

Het gaat om de volgende pagina:
http://office.hollaar.net/testarea/inloggen/personalia.html
( Van de links die werken { Dit zijn er niet veel ben net 1 dag bezig} is alles op Personalia.html na nog niet goed in IE daar ben ik nu mee bezig.


Wat ik dus eigenlijk wil zeggen:
Maar kan iemand mij tips geven over hoe ik het in chrome goed kan krijgen
 
Nu heb ik het paneel goed in FireFox, Goed in IE 9 ( Volgens mij 8 ook maar ja wie gebruikt dat nog ... Daar focus ik me ff niet op)
Ik denk dat jij je vergist hoeveel mensen er werken met een oude versie van Internet Explorer. Er zullen vele malen meer mensen zijn die werken met IE7 en IE8 dan IE9. Ook zijn er nog genoeg mensen die nog steeds werken met IE6. Vooral bij bedrijven is dit nog in gebruik.

Je zou je dus moeten richten op
- FireFox 3, 4, 5 en 5
- Internet Explorer 6, 7, 8 en 9
- Chrome
- Opera
 
In Opera ziet het er zo uit.

6-9-2011 18-50-06.png
 
Hoi Cross,
Als een webpagina plots niet doet wat je wilt, ...

... zie m'n handtekening hieronder! ;)

Er staat bv. niet het verplichte Doctype aan het begin van de code.
En dat geeft gegarandeerd (zo ook: hier! :) ) verschillen tussen de browsers èn tussen verschillende versies van browsers (met name IE).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Opera ( Faalt dus hard zo te zien ) vind ik niet zo heel nodig om me op te richten (Maar alles wat je daarin doet is normaal t zelfde als Chrome en FF {Als je dus je best doet }
Zal mij dan idd maar ook even Focussen op IE7 + 8 + 9
9 Is prima.
8 Heb ik vanmiddag getest op t werk en was/is prima. Nu ik mijn CSS voor IE9 heb gebouwd betwijfel ik dit.
7 Moet ik dan maar even downloaden, 6 tsja dat is toch wel erg oud :) en gigantisch slecht dus daar wil ik niet te veel tijd in steken.
Firefox heb ik zelf versie 6.01 ( zie ik net staan )
Op t werk heb ik versie 4.
Zal daar indien nodig ook ff wat aanpassingen doen.

@ CssHunter:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Dat moet toch goed zijn ?
Aldus W3C Validator ...
Zal de css validator ook even testen.

Tx.
 
Als je Chrome, FF en Opera niet meeneemt dan sluit je ongeveer een derde buiten... (zo maar een grafiekje)
 
@Solaris,
Firefox doet ik wel en Chrome ben ik mee bezig ...
Opera doe ik niet ( Althans niet nu ! )
 
Opera ( Faalt dus hard zo te zien ) vind ik niet zo heel nodig om me op te richten (Maar alles wat je daarin doet is normaal t zelfde als Chrome en FF {Als je dus je best doet }
Toch wel een hint dat het probleem bij de site ligt nietwaar? Een site compleet opbouwen uit tabellen is gewoon geen goed idee. In m'n sig kun je twee sites vinden met een goede beschrijving van hoe je beter een site kunt bouwen.

Firefox doet ik wel en Chrome ben ik mee bezig ...
Opera doe ik niet ( Althans niet nu ! )
Doe standaarden, geen browsers.

PS: Daarbij heb je een xtml doctype opgegeven maar sluit je niet al je tags af.
 
Helemaal eens met Naarling! :)

Met een kleine opmerking: de gegevens-blokken zijn wel tabellarisch van karakter, en dat mogen dus wel tabellen worden.
Maar voor de hele rest: gooi de tabellen uit het raam!

De opmaak (inclusief de opmaak van de tabellen; maar zeker niet in breedte-%, want dan gaan ze schuiven bij een kleiner browservenster!) kan veel beter met css. Doe je dat volgens de standaarden (bv. het Strict doctype), dan kan je ervan maken wat je wilt.
En dan gaat het "vanzelf" goed in alle browsers.
  • Een bewijsje: bliksekaters.nl/tests/personalia.htm
  • Geeft dezelfde vertoning in: IE6, IE7, Firefox, Chrome, Opera en Safari. :d
  • Géén speciaal stylesheet voor IE nodig!
  • (IE8 en IE9 niet kunnen testen, maar zou ik daar voor deze ene keer op kunnen vertrouwen?)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
__________
PS: In de bestaande opmaak zou er niet een adres in de INPUT passen. Vandaar de formaten en de rangschikking van de gegevens-blokken aangepast. Ook: vaste kolombreedtes ingevoerd, dan kan er niets gaan schuiven bij een ander vensterformaat of een andere resolutie.

O, een plaatsnaam vermelden lijkt me ook wel handig. ;)
 
Laatst bewerkt:
CssHunter,
Tx voor de info en tips.
En idd plaatsnaam is ook handig ( Dit is wel nog allemaal beta he ! )
Maar toch bedankt.
Ik ga hier en daar dus ff goed sleutelen.
Was zelf al weer met net wat anders begonnen
http://office.hollaar.net/testarea/inloggen/newtest/
Heb het nu dus totaal zonder tables gedaan zoals aangeraden ... ( Niet geheel zonder natuurlijk he ! ) ...
Die page van jouw ziet er ook wel netjes uit.. ( Moet zeggen als ik hem in Chrome open dat hij Email en Help n Support op de onderste rij zet en in ie naast elkaar en staat enkel help + support onder .. .Toch is het nog beter dan mijn manier haha ...
Nja de laatste keer dat ik een site maakte bestond Chrome nog niet eens .. )
 
(Moet zeggen als ik hem in Chrome open ... enz.
Jawel, dat misschien kloppen: het was ook maar een snelle test om 'm valid en table-loos te krijgen. :)
Maar bij mij gaat het in Chrome wel goed:

cross-chrome.png

Was zelf al weer met net wat anders begonnen
http://office.hollaar.net/testarea/inloggen/newtest/
Heb het nu dus totaal zonder tables gedaan zoals aangeraden ...
Eh,
nog wel een table voor het menu,
nog wel een Transitional i.p.v. een Strict doctype,
en nog wel 31 html-Errors ...
Nog iets te doen! ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt,
Goed ik ga me aan die van jouw houden.
Die ziet er uiterlijk technisch ook een stuk beter uit.
Bedankt voor het snelle en duidelijke reageren.
Ik zal dus voortaan minder met tables werken. ( In het stenen tijd perk werkte dit prima, toen men enkel IE gebruikte haha )
Goed bedankt voor de tips !
Ik ga weer verder sleutelen
( De Chrome versie: "Kan ook door mijn OS komen 2k8 ... {En ja ik weet het op 2k8 hoort geen Chrome maar dit is toch een test machine}" )
 
Succes!

Om van de moeilijkheden van de breedte van de serie menu-knoppen af te komen, kan je de knoppen er ook als images in zetten. Met bv. een css-hover erbij. Dan zijn ze niet van hun plaats los te wrikken, wat voor browser of OS je ook gebruikt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS: Ik ontwerp altijd op 1024*768px, om geen risico te lopen dat het er niet op past bij die resolutie.
Maar bij 1280*1024px doet ie het onder Windows ook goed. - Kan niet anders, want het is een fixed width.

Het zou kunnen dat een ander OS een wat ander lettertype of een net iets andere letterbreedte hanteert, waardoor het rijtje er niet meer op past. Ook daar ben je van af met images.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan