Iemand met ervaring over webspace van Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
124
Hallo allemaal,

Ik heb ooit eens een website gebouwd (toen nog Casema), via frontpage op een oudere PC, maar helaas verwaarloost. weet niet eens meer hoe ik er nog in kan komen, kan bewerken, verwijderen en opnieuw beginnen of iets toevoegen.
Mijn website staat nog steeds op internet.

Nu heb ik ontdekt dat je via Ziggo, webspace kunt activeren, en tot mijn verrassing zie ik onder publieke map nog de mappen staan van mijn oude website, maar ik kom helaas niet meer in de webmap, internet explorer kan blijkbaar niet openen, kan alleen de standaard weergave laten zien.
Ik heb explorer 8 en Windows Vista. Geen idee hoe ik dit kan oplossen.
(Ik had al een plug inn geinstalleerd van explorer 7 maar dat hielp ook niet).

Vraag is, Hoe kan ik via Ziggo webspace weer in mijn publieke webmap komen zodat ik weer mijn oude website kan beheren?

Of, hoe kom ik op een andere manier nog in mijn website, hoe kan ik het evt. verwijderen, beheren vanuit mijn nieuwe (PC) situatie? Wat heb ik dan nodig, wat kan ik downloaden, en hoe werkt het.
Ooit een website gebouwd, lang geleden.... maar weet er nu niks meer van.. geen idee hoe ik nu verder kan gaan.

Ik zou heel graag de draad weer op willen pakken en mijn website weer beheren.

Bij voorbaat dank.
 
Ik heb ook Ziggo gehad (voorheen @home), maar zit nu op glasvezel.

Voor de webspace gebruik je volgens mij dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als voor je e-mail en andere diensten van Ziggo. Zo zou je dan volgens mij bij de inhoud van die mappen moeten kunnen komen (via het adres dat Menno aangeeft).

Als je er echt niet in komt, dan kun je ook wel de afzonderlijke bestanden van de website downloaden. Zelf gebruik ik daar doorgaans http://spiderzilla.mozdev.org/ voor (als addon voor Mozilla Firefox), want die kan een complete website in 1 keer downloaden.
Maar toch raad ik je aan om er wel weer bij te komen, want anders staan die bestanden onbeheerd op het Internet.
 
Ik weet wel wat mijn gebruikersnaam en wachtwoord is, en heb zelfs inmiddels al Mozilla firefox gedownload.... ik probeer maar wat natuurlijk.... en ja.... nu opent de webmap in Ziggo............
maar dan nog steeds weet ik niet hoe verder...........
Ik snap echt niet hoe ik dan vanuit de webspace van Ziggo mijn website zou kunnen veranderen, verwijderen of beheren, ik zie daar dan ook nergens tools voor. Of begrijp ik dan iets niet? Hoe kan ik dan iets uploaden?

Als iemand mij in simpele woorden kan uitleggen hoe ik op een andere manier de draad weer kan oppakken om weer mijn website te beheren, via een goede editor ofzo...... please!!!!
Ik weet dat het stom is dat ik mijn oorspronkelijke editor met mijn bestanden van de website ben kwijt gesukkeld.
 
Je gaat naar https://homedrive.ziggo.nl
Daar log je in met jouw gegevens en dan verwacht ik dat je daar een online beheer-interface krijgt aangeboden.

Als dat niet lukt dan kun je met een FTP-programma (ik raad Filezilla aan) homedrive.ziggo.nl benaderen en daarvoor als inlogaccount jouw gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Dan moet je de inhoud ervan kunnen beheren (via het heen en weer slepen van bestanden).

Zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=395021
 
Hallo Weisbeek,

Ik heb Filezilla gedownload en probeer verbinding te maken.
Waarschijnlijk doe ik iets fout nu?
Ik krijg dus het schermpje: Connect to server.

Wat vul ik in bij server adress? Ik heb geprobeerd met homedrive.ziggo.nl , en ook met homedrive.ziggo.nl/mijn e-mailadres@casema.nl ook gewoon met alleen mijn hoofd e-mailadres. Onder ziggo heb ik dus gewoon @casema.nl

Onder administration password, vul ik de paswoord van mijn e-mailadres in.

Het lukt me niet, wat doe ik precies fout?
 
Overigens krijg ik nu de volgende melding van Ziggo als ik homedrive.ziggo.nl probeer te benaderen:
---------------------------------
Er is een fout opgetreden.

De pagina kon niet worden weergegeven
---------------------------------

Hier lees je hoe je met Filezilla de gegevens kunt instellen:
http://www.netground.nl/helpdesk/handleidingen/filezilla.html
Je kunt als server-adres dus homedrive.ziggo.nl invoeren (zonder verder iets erachter).
Als type kun je Normaal kiezen zodat je de mogelijkheid krijgt om je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.

Ter info: FireFTP is een FTP-addon die je met Mozilla Firefox en Thunderbird kunt gebruiken. Daarmee kun je dus hetzelfde als met Filezilla, maar dan vanuit je webbrowser of mailprogramma. Kortom, het is daarbij net wat je het liefst doet. Als je al software van Mozilla gebruikt dan is dat handig.
 
Ik heb de add on Fire FTP gedownload en geinstalleerd, maar wat nu?

Vind het heel erg maar ook Filezilla lukt me nog steeds niet!
 
De homedrive.ziggo.nl doet het bij mij momenteel wel, en schakelt door naar de inlogpagina https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo/webspace/homedrive.
Op die pagina staat wel te lezen:
Helaas is het tijdelijk niet mogelijk om met Internet Explorer je Webspace te beheren. Met een andere browser zoals Firefox is dit wel mogelijk. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.
Je zou ook nog deze kunnen proberen (duurt even voor ie op scherm staat), of misschien het ziggo contact-formulier of de ziggo-klantenservice als het niet lukt. Daar zouden ze het toch moeten weten! :)

Succes!
CSShunter
 
wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww eindelijk!!!!

Via fireftp is het me gelukt om verbinding te maken!!!
Ik zie ook mijn oude bestanden van mijn website weer staan!!!!

Dank jullie allemaal!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan