Iemand met kennis van breedband.....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door wajang
Enne, die proxy-server?

Ga ik vanavond even mee bezig.
Staat volgens mij aan(?)
Ben nu op het werk.
Zal het hier nog melden.

ThnX.

Geplaatst door wajang

Zet die maar eens uit en ga weer eens als een speer aan je werk.

Nu ik er over nadenk (op mijn werk) denk ik toch dat hij uit staat.
AAN zou te vertragend werken.
Maar nogmaals, ik kijk er nog naar.

Grtzzz

Dat van die heavy user is inderdaad een fabeltje, daar heb je echt geen last van.

Welke firewall heb je op je PC staan?

Geplaatst door DroeneZ
Dat van die heavy user is inderdaad een fabeltje, daar heb je echt geen last van.

Welke firewall heb je op je PC staan?

Geen (op PC)
Wel een ingebouwde firewall in Router.

Hoezoo Casema helpdesk??

Grtzzz.

Waarom denk je? ;)

Wat je in ieder geval moet proberen is even een rechstreekse verbinding tussen modem en pc opzetten, dus zonder router ertussen. Heb je het probleem dan nog steeds?

Geplaatst door DroeneZ
Waarom denk je? ;)

Gewoon goed om te weten.
Gisteren nog 35 min. aan een muziekje gehangen voor ik een van je collega's aan de lijn kreeg.

Ga een rechtstreekse verbinding nog eens proberen op een moment dat de snelheid weer terug valt om eea te vergelijken.

Grtzzz.

nee, van 1 andere (heavy) user zul je idd. geen last hebben........ :D maar je weet helaas nooit hoeveel users er online zijn.......

by the way :

ik ben even weggeweest en las wat berichtjes door die ik niet goed snap........

routers, proxy en firewall's die staan 's-morgensvroeg allemaal op dezelfde manier als 's-avonds en zoals je ergens in dit topic kan lezen, doet het snelheidsprobleem zich alleen voor in het "spitsuur". Het lijkt mij dus redelijk simpel ....... ???

Geplaatst door gast0225
nee, van 1 andere (heavy) user zul je idd. geen last hebben........ :D maar je weet helaas nooit hoeveel users er online zijn.......

by the way :

ik ben even weggeweest en las wat berichtjes door die ik niet goed snap........

routers, proxy en firewall's die staan 's-morgensvroeg allemaal op dezelfde manier als 's-avonds en zoals je ergens in dit topic kan lezen, doet het snelheidsprobleem zich alleen voor in het "spitsuur". Het lijkt mij dus redelijk simpel ....... ???

Mij inmiddels ook maar...........als een Casema Helpdesk medewerker zich in de discussie mengt ga je toch weer even rechtop zitten!

Grtzzz.

nee akkoord, helemaal mee eens alleen..................... en nogmaals ( :D )

de firewall doet om 06.45 uur precies hetzelfde als om 19.45 uur :D

hetzelfde geldt voor de router etc. etc.

het enigste dat anders werkt is de snelheid van jouw internet en dat ligt vermoedelijk aan................... Juist ;) :D

Lijkt inderdaad heel logisch, maar als ik je nou vertel dat ik dit verhaal een paar x per week hoor. En wanneer firewalls, av software, download programma's verwijderd zijn en er is op spyware gecheked men geen problemen meer heeft?

Het modem blijft in dit soort gevallen namelijk gewoon een constant signaal uitsturen, ook is er niet meer of minder dataverlies dan smorgens. Das allemaal na te kijken, conluderend: er is meestal WEL iets mis op de pc!

ter lering voor mij en wellicht ook anderen :

waarom dan 's-morgens WEL full speed ? Wat is er in de ochtend, of laten we zeggen op momenten dat er weinig mensen online zijn, dan NIET meer mis met de pc en gaat het "iets" dat mis is, alleen opspelen tijdens de internet spits ???

en mogelijk nog iets anders, in mijn ogen redelijk onlogisch :

sinds ik ADSL heb ben ik van alle gezeur af. Toen ik nog Casema -Wanadoo- (kabel) had, had ik soortgelijk gelazer. Al mijn AV-progjes, FW's en noem 't maar op, draaiden toen ik nog kabelinternette en draaien ook allemaal weer terwijl ik ADSL.......... ??

En als we dan toch bezig zijn : je zal toch niet ontkennen dat een jaar of 2 / 3 geleden dankzij de publieke "druk" van vele leden, Casema moest besluiten tot verlaging van het abonnementsgeld -in diverse gebieden- omdat de capaciteit van de kabel niet was, wat men de kabelaars beloofd had.............. tengevolge waarvan de snelheid van die leden dramatisch laag was; 2 tot 3,5 Kb/sec, zoals bij mij ?

Laatst bewerkt:
Ik weet dat 't raar klinkt, maar het feit blijft dat 't meestal niet aan het modem of de verbinding ligt, die is gewoon constant in dit soort gevallen. En als er savonds(wanneer er een trage verbinding is) verschillende testen worden uitgevoerd blijkt dus dat de verbinding tot aan het modem prima werkt en gewoon op snelheid is.

Dus toch weer iets mis op de PC. Hoe onverklaarbaar het ook mag lijken.

ADSL gaat via een heel ander soort verbinding en is dan op jou PC misschien net wat minder gevoelig voor dat soort dingen. Wat niet uitsluit dat 't met ADSL niet gebeurt hoor.

Maar mensen die last hebben van Heavy users ben ik nog nooit tegen gekomen. (Dan heb ik het over nu, paar jaar terug weet ik niet)

tja, ik moet op dit punt passen want als er tot aan de modem getest wordt en het is goed, dan is dat niet alleen "weird", maar in computerlogica ook nog eens onbegrijpelijk onlogisch:

rustige momenten >100 Kb/sec
spitsuren veel minder dan 100 Kb/sec

oorzaak de pc -software - instellingen, zelf ??????????????? pfff, ik moet passen.

Het inderdaad zacht gezegd heeel erg 'wierd', helemaal met je eens.

Met een 2e pc is 't makkelijk testen trouwens. Als er op 't moment van 't probleem een andere PC aan word gehangen loopt ie meestal meteen als een zonnetje. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.

Mocht je met de 2e pc nou 't zelfde hebben, dan gewoon even Wanadoo bellen en dit melden, dan zullen ze ongetwijfeld iemand langs sturen. :)

Ik denk dat als Funzip een rechtstreekse verbinding opzet, zonder router, hij al een stuk verder komt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan