Iets mis met beeld tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jskyline

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik heb een belangrijke vraag.
Ik ben net 2 uur lang op internet en dit forum bezig geweest om te zoeken naar het probleem van mijn laptop. Vanalles geprobeerd, maar niks werkt
Dus ik wil hier graag nog even mijn probleem melden en ik hoop dat jullie me dan kunnen helpen :)

Ik heb een HP Pavilion dv9700
Sinds een paar dagen start hij niet meer op.
Als ik de laptop aanzet gaan alle lampjes branden, maar geen beeld.
Dan hoor ik een "tik" (geen piep) net of er kortsluiting is.
(Ik denk zelf dat het de verbinding tussen laptop en beeldscherm is)
Maar dan hoor ik die tik en gebeurt er niks, alle lampjes blijven aan, maar beeld blijft zwart
Dan na enige tijd gaat de laptop harder werken lijkt het wel, hij maakt meer geluid maar doet nog steeds niks.
Ik heb geprobeerd met F1->F5->Enter->F10->Enter te werken
Ook met F8 maar geen van alle doen het.

Weet iemand wat er mis is en hoe ik dit eventueel kan controleren.
Ik heb niet echt geld voor een nieuwe laptop. Maar als het echt niet anders kan.

Met Vriendelijke Groeten,
Joris

Welkom bij de Helpmij.

De machine heeft ook een 15 punts VGA aansluiting voor een externe monitor. Sluit 'm (VGA) aan op een externe monitor. Wat gebeurt er, beeld? Dan is idd. het scherm of de schermverbinding naar zijn mallemoeren. Geen beeld? Dan is de videokaart (chip) kapot.

Laatst bewerkt:
Oke,
Ik heb het net geprobeerd, maar dat gaf geen beeld.
Nieuwe videokaart er in zou moeten werken dus?

Ik hoop het voor je, want als het een beetje tegenzit (en die kans acht ik erg groot) dan zit er geen losse videokaart in de machine, maar is de videochip geïntegreerd op het moederbord. Als dit zo is dan heb je pech en valt er niets te vervangen (ja, de hele laptop........................)

Met een beetje mazzel is er wel een poort aanwezig voor een losse videokaart. Als je geen handleiding hebt, doe dan even het exacte typenummer van de machine. Hetgeen je bovenin postte is een serie, maar binnen die serie zijn weer types gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ok, na lang gepruts hebben we 3 maanden geleden toch de laptop maar weggebracht en iemand de harde schijf er uit laten halen, toen de laptop weggegooid en de harde schijf bewaard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan