Iets werkt niet. Maar wat???

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Nick_

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
Als ik een spel opstart komt er een wit of zwart scherm voor met een teken links bovenin met een rood vierkantje, groen rondje, blauw driehoekje. Wat moet ik installeren of verwijderen of wat dan ook maar doen om het weer goed te krijgen????

Jah het is een spel in internet explorer, en als ik bij Flash Player op Install now klik dan komt er te staan dat hij klaar is met installeren maar hij start dan niks op.

Probeer het volgende eens:

Als je SpywareBlaster gebruikt, kijk dan eerst eens in dat programma onder Tools of Flashkiller ingeschakeld is.
Schakel die uit als dat het geval is en probeer of Flash dan wel werkt.

Als dat de oorzaak niet is, kun je het best de Flash en Shockwave Flash Players eerst handmatig verwijderen en ze daarna opnieuw downloaden en installeren.
Dat doe je op de volgende manier:

Sluit Internet Explorer af als die nog open staat.
Verwijder via Configuratiescherm > Software de Shockwave Player als die in de lijst te vinden is.
Ga dan naar Start > Zoeken en zoek het bestand Flash.ocx
Noteer het volledige pad naar het bestand.
Voor Windows XP is dat bijvoorbeeld C:\Windows\System32\Macromed\Flash.
Doe het zelfde voor het bestand Swflash.ocx
Afhankelijk van de speler(s) die geïnstalleerd is (zijn) vind je één van deze twee bestanden of beide.

Van de gevonden bestanden moet nu eerst de registratie opgeheven worden, voordat je ze kunt verwijderen:

Ga naar Start > Uitvoeren en type in het invoervak regsvr32 pad\bestandsnaam /u

In Windows XP zal dat voor het bestand Flash.ocx dus het volgende worden:

regsvr32 C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u

Klik vervolgens op OK. Je krijgt een venstertje te zien dat aangeeft dat de deregistratie geslaagd is.
Is dat niet het geval, dan heb je het pad niet helemaal goed ingevuld.
Herhaal dit voor elk Flash.ocx- en Swflash.ocx-bestand dat je gevonden hebt.

Nadat op deze manier de registratie is opgeheven, verwijder je de gevonden .ocx-bestanden.

Ga dan weer naar Start > Zoeken, zoek het bestand Swflash.inf en verwijder dat eveneens.

Start de computer opnieuw op en download/installeer achtereenvolgens de Flash Player en de Shockwave Player.

NB: Om tijdens het downloaden/installeren geen problemen met ActiveX-componenten te krijgen, ga je in Internet Explorer naar Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau.

De beveiligingsinstellingen voor ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen moeten als volgt zijn:

- ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen

- ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen

Laatst bewerkt:
_Nick_ zei:
als ik bij Flash Player op Install now klik dan komt er te staan dat hij klaar is met installeren maar hij start dan niks op.
Er hoort daarna ook niets op te starten.
Je hoort wél na installatie van Flash en Shockwave onderstaande meldingen te zien te krijgen. Als dat het geval is zijn de spelers correct geïnstalleerd.

attachment.php

attachment.php

Laatst bewerkt:
Ik heb flash player geinstalleerd en als ik dan shockwave wil installeren komt er direct een wit vak met dat tekentje in

_Nick_ zei:
Ik heb flash player geinstalleerd en als ik dan shockwave wil installeren komt er direct een wit vak met dat tekentje in
Zou je iets duidelijker kunnen aangeven wat je tot nu toe gedaan hebt.
Heb je nu alleen de Flash Player geïnstalleerd of heb je bovenstaande procedure gevolgd?
Als dat laatste het geval is heb je waarschijnlijk dit over het hoofd gezien:

Ga dan weer naar Start > Zoeken, zoek het bestand Swflash.inf en verwijder dat eveneens.

Ik heb die procedure niet helemaal gevolgt want op de helft snapte ik er niks meer van.

_Nick_ zei:
Ik heb die procedure niet helemaal gevolgt want op de helft snapte ik er niks meer van.
Je zult hem toch in zijn geheel moeten uitvoeren.
Het lijkt me dat je al een behoorlijk eind op weg was.
Doe het gewoon nog eens opnieuw.
Er valt trouwens weinig te snappen - je hoeft alleen maar precies te doen wat er staat. :)
Vertel anders even wat je niet begrijpt.

Laatst bewerkt:
Noteer het volledige pad naar het bestand.
Voor Windows XP is dat bijvoorbeeld C:\Windows\System32\Macromed\Flash.
Doe het zelfde voor het bestand Swflash.ocx
Afhankelijk van de speler(s) die geïnstalleerd is (zijn) vind je één van deze twee bestanden of beide

dat stukje snap ik niet helemaal

_Nick_ zei:
dat stukje snap ik niet helemaal
Dan doen we het anders. :)
Ik ga ervan uit dat je Windows XP of 2000 hebt.
Heb je Windows 98 of ME dan moet je System32 in de twee vetgedrukte regels hieronder vervangen door System.

Ga naar Start > Uitvoeren en voer onderstaande regel in:

regsvr32 C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u

Klik op OK - je krijgt een venstertje te zien dat de deregistratie geslaagd is.

Ga weer naar Start > Uitvoeren en voer onderstaande regel in:

regsvr32 C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Swflash.ocx /u

Klik op OK - je krijgt weer een venstertje te zien dat de deregistratie geslaagd is.

Ga naar Start > Zoeken.

Zoek het bestand Flash.ocx, klik er met je rechter muisknop op en kies voor Verwijderen.

Ga naar Start > Zoeken.

Zoek het bestand Swflash.ocx, klik er met je rechter muisknop op en kies voor Verwijderen.

Ga naar Start > Zoeken.

Zoek het bestand Swflash.inf. klik er met je rechter muisknop op en kies voor Verwijderen.

Start je pc opnieuw op.

Installeer nu achtereenvolgens de Flash Player en de Shockwave Player.

Laatst bewerkt:
Ik heb precies gedaan wat jij hebt gezegt en daarna keek ik of het spel het weer deed maar er komt nog steeds het zelfde voor:S

Nog een mogelijkheid:

Ga eerst naar Start > Configuratiescherm > Software.
Selecteer Macromedia Shockwave Player in de lijst en verwijder hem.
Download vervolgens het bestand uninstall_flash_player.exe en sla het op op je bureaublad.
Sluit Internet Explorer en eventuele andere browsers helemaal af.
Dubbelklik op het bestand.
Dit zal Flash van je pc verwijderen.
Start opnieuw op en ga dan weer naar de twee pagina's uit mijn vorige bericht om de players weer te installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb weer precies gedaan wat je zei maar weer is het niet gelukt

Dan zijn mijn trucs helaas op, _Nick_.
Het komt soms voor dat Flash zich met geen mogelijkheid laat installeren.
Meestal lukt het met een van deze methodes wel, maar een enkele keer niet.
Het enige wat dan nog helpt is een herinstallatie van Windows. :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan