Iff functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik heb de volgende formule in Access:

Kolom1: IIf(
Code:
 Is "H";[Omschrijving_code])

Nu wil ik eigenlijk als in de kolom "code" een H staat dat dan de omschrijving wordt weergegeven in de kolom "Omschrijving_code". Nu krijg ik een foutmelding.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Groetjes,

Danielle

Je hebt in ieder geval niks voor de ONWAAR variant ingevuld, en dat kan een lelijk resultaat opleveren:
Code:
Kolom1: IIf(['Code'] Is "H";[Omschrijving_code];"")
Een veld laat zien wat er in dat veld staat; je kunt dat niet vervangen door iets anders. Wél kun je, zoals je nu doet, een extra veld maken en daarin zetten wat je wilt laten zien. Het veld [Omschrijving_code] moet je dan niet gebruiken.

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg nu de volgende melding:

test.JPG

Ik wil eigenlijk als in kolom Code een H staat dat die dan de omschrijving geeft van de kolom Omschrijving_code en anders het gewoon leeg laat. Weet jij wat er niet klopt?

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

• test.JPG
    test.JPG
    31,8 KB · Weergaven: 37
Ah gevonden.

Deze werkt:

Kolom1: IIf(
Code:
="H";[Omschrijving_code];"")

Bedankt!:thumb:

Sorry voor de verwarring; [ CODE ] is een HTML term die ervoor zorgt dat je tekst in de CODE opmaak verschijnt. Dus ik kon dat niet zo als veldnaam in de formule gebruiken, en daarom had ik er quootjes omheen gezet. Ik had even moeten vermelden dat je die weg moest halen. Maar ik ging er in mijn onnozelheid vanuit dat je de ontbrekende tekst in de formule (;"" ) er wel bij zou typen. Maar je nam dus de complete formule over met opzettelijke fout :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan