iFrame blokkeert menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijg064

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Hi,

Ik heb een site in Joomla gemaakt (www.marcelkrijgsman.nl) en m.b.v. van het programma Porta een aantal fotoslides in Simpleviewer. Deze bestanden maak ik m.b.v. een wrapper/iframe zichtbaar op m'n site.
Probleem alleen is nu dat wanneer ik in het menu iets wil uitklappen (bijv. Portefolio), dan 'verdwijnt' het menu achter het iframe.

Wanneer je bijv. op Portefolio drukt zie je een compleet menu naar beneden komen (zie image hieronder)

Maar wanneer ik bijv. een fotopagina geopend heb (en die fotopagina's heb ik via een wrapper in een iframe gezet), zoals in het voorbeeld hieronder muziek, dan opent zich maar een deel omdat het achter dat iframe schuilt.

Ikzelf gebruik Firefox, IE8 en Google Chrome, maar bij allemaal krijg ik dit te zien.

Weet iemand hier een oplossing voor zodat het menu gewoon volledig zichtbaar is/blijft?

Je kunt proberen om de z-index van het menu in je CSS aan te passen zodat die voor de IFrame valt? Dat zou wel moeten werken...

Z-index? Daar ben ik niet echt in thuis. Kun je me een eindje op weg helpen wat ik precies moet aanpassen?

Issue solved. Het had niks met z-index van doen (flash werkt blijkbaar niet samen met z-index), maar met een lijn die ik aan de html-bestand van simpleviewer moest toevoegen:

fo.addParam("wmode", "opaque");

@Krijg064, ik zit met hetzelfde probleem, mijn menu valt ook weg achter mijn simple viewer, maar alleen in IE in FF doet hij het wel goed.

Kun je iets specifieker uitleggen waar je precies die extra code hebt geplaatst ?

Alvast bedankt voor je moeite

Hoi Illie76,

Open het album in de map waar je je foto's hebt staan, en open daarna de index.html file met bijv. je kladblok.
Ongeveer halverwege zie je een lijstje met codes die allemaal met 'fo.' beginnen. Voeg daar deze code toe:
fo.addParam("wmode", "opaque");

Je menu zal nu netjes voor je iframe vallen.

Succes!

Bedankt voor je super snelle en duidelijke antwoord :thumb:

Ben nu op mijn werk maar ga het vanavond gelijk uitproberen en laat je nog even weten of het werkt !

20.20 uur

Hij doet het !!!!!! Ben hier echt super blij mee bedankt !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan