Opgelost IIf in Quiries

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb van Engels(Nederlands) aangepast naar Dutch(Nederlands) en nu werkt de IIf functie zonder problemen.
Alle dank voor het door blijven vragen en suggesties aanbieden. Als ik nu in mijn bestaande databases, maar geen problemen oploop maar dat zal dan denk ik betekenen waar een , staat deze vervangen door een ; en omgekeerd.

Dat zal niet hoeven, want Access past dat automatisch aan :). Tenzij je e.e.a. met VBA hebt geregeld, en het hard in je code staat. Maar ik vermoed dat je daar snel genoeg tegenaan loopt als dat zo is, en dan kun je met Zoeken en Vervangen een hoop oplossen.

Nog even een vervolg op dit probleem. De IIf functie werkt nu correct.

In de Query wordt het volgende gedaan,
Code:
DStd: IIf([Dn] Is Null;"";Sqr([Dsr]))
hierbij is Dn de som van een aantal meerdere records. Op zich werkt het geheel echter nu wil in het formulier het resultaat niet afgerond worden op 3 decimalen. Bij de Propeties van deze TextBox staat het wel op 3 decimalen, maar ik kan geen Fixed als formaat selecteren. Iemand hier een oplossing voor? In dit voorbeeld zou de bovenste en de tweede regel nu gelijk moeten zijn is ook te zien aan het Aantal. Na een uur laat de tweede regel allen het laatste uur zien en de bovenste de som van alle uren.Screenshot 2024-08-23 151042.jpg

De reden is simpel: dankzij je functie heb je van de uitkomst tekst gemaakt.
Dit:
Code:
DStd: IIf([Dn] Is Null;0;Sqr([Dsr]))
Was al veel beter geweest. En blijkbaar moet ik het minstens 10 keer zeggen voordat je er überhaupt op reageert: waarom de IIF? Nergens voor nodig! Van een numerieke waarde kun je altijd een wortel trekken. Dus dit werkt ook prima als het veld tóch leeg is:
Code:
DStd: Sqr(Nz(Dsr;0))

Dat klopt echter er kan ook geen waarde aanwezig zijn en dan staat er als uitkomt #Error. Deze melding in het veld wil ik onderdrukken.

Dank je wel voor de bijdrage. Nu staat er 0,000 dat s beter dan #Error.

En je kunt uiteraard altijd ook de functie Round toevoegen om het aantal decimalen vast in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan