Ik heb even advies nodig...

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Als ik Grand Theft Auto: San Andreas ga spelen op mijn pc gaat mn pc na een uur spelen opnieuw opstarten (met gevolg dus dat ik sommige missies opnieuw kan doen)

Ik denk zelf dat het aan mijn Grafische kaart ligt.

Dus ik zou graag advies willen over een goede grafische kaart. (Het liefst 256 MB en in een prijsklasse van onder de €70)

Ik wil mijn geheugen ook upgraden naar 1024 MB. ik weet dat kingston erg goed is dus dat komt wel goed.

Maar ik wil ook graag weten of mijn moederbord dit aankan en waar ik kan zien wat voor moederbord ik heb.

Ook wil ik een nieuwe Processor. Ik heb nu 2,4 Ghz en wil graag 3,0 of meer.

Ook graag daar advies over.

Binnenkort zal ik de naam van mijn moederbord plaatsen als ik weet hoe ik de naam moet achterhalen.

Dit is mijn pc:

Processor Intel Celeron (0.18u) 2400MHz
Memory 512MB
Display Card NVIDIA GeForce3 Ti 200
Display Card Memory 128MB
Display Driver Version 2.7.2.0
Operating System Microsoft Windows XP
Free Disk Space 22.51GB
DirectX Version 9.0c
Optical Drive CD/DVD
Sound Card SB Live!-waveapparaat

Ik heb EVEREST gebruikt om mijn moederbordnaam te achterhalen en dat is: Asus P4S8X-X

Als ik deze updates doe kan mijn moederbord dat aan?

Laatst bewerkt:
Hallo McKroket,

Wat ik eerst zou doen voordat je kosten gaat maken, is het volgende.

Kast loshalen, koeler en headsink van proscesor en grafische kaart schoonmaken.

Want 9 van de 10 keer is de oorzaak van opnieuw opstarten van de pc, te wijten aan te warm worden van CPU of GPU.

Groetjes Erik Rothuis

Ik heb op dit moment de kast openliggen.

De CPU is ook heet maar op de CPU zit een koeler en er zit een koelblok in + nog 2 andere koelers en die werken alle 4.

En wat moet ik precies schoonmaken want ik krijg de CPU ook niet van het moederbord af.

Als je niet weet hoe dat werkt zou ik het overlaten aan iemand die dat wel weet, maak eerst de ventilatoren maar schoon. Want als je de cpu op de verkeerde manier verweiderd, is de kans groot dat je hem beschadigd.

Groetjes Erik Rothuis

Ik doe het liever zelf.

Ik ga er morgen wel mee bezig nu is het te laat.

Bedankt voor je advies.

Maar kan je ook antwoord geven op de andere vragen?

Hieronder vind je de specificaties, dus geheugen geen probleem, ook een P4 moet kunnen

Key Specifications P4S8X-X
Manufacturer
ASUS
Manufacturer Part # P4S8X-X
CPU Support
Socket Type Socket 478

CPUs Supported
Intel Pentium 4, Intel Celeron
Front Side Bus Speed (FSB) 400/533 MHz
Form Factor
ATX
Chipsets
SiS 648 (SiS 651, SiS 963L)
Motherboard Color Brown
Memory
Number of Slots 3

Memory Type
DDR333
Maximum Memory 3 GB
Drives
Controller Type UltraDMA 133
Number of Drives Supported 4 UltraDMA
Integrated Features
Video None
Audio 6 Channel Digital Audio
Network 10/100 Ethernet
Other USB 2.0
Expansion Slots
AGP 1 x AGP8x
PCI 6 x PCI
ISA/EISA None
Other None
Ports

1 x Parallel (DB-25)
1 x Serial (DB-9)
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 Mouse
1 x Audio Line In
1 x Audio Line Out
1 x Microphone In
1 x S/PDIF Out
1 x RJ45
4 x USB 2.0
Other Features
ASUS CrashFree BIOS 2 (BIOS Auto-Recovery Tool), ASUS BIOS EZ Flash, Wake on Ring, Lan, USB, Keyboard & Mouse, STR (Suspend-to-RAM), STD (Suspend-to-Disk), Overclock Features (CPU & Memory & AGP voltage adjustable, FSB frequency adjustable with 1MHz step (SFS), AGP/PCI Asynchronous Mode with FSB, ASUS C.P.R. (CPU Parameter Recall))

een pentium 4 met een bussnelheid van maximum 533 mhz. Dat zal dus een pentium 4 3,06 ghz zijn(correct me if i'm wrong)

dus er kan geen processor in van 3000 mhz??

ik heb er nu 2400 mhz in...:confused:

zo uit mijn hoofd hebben de snellere P4's een 800 fsb, jouw mobo een 533, maar een 2800 P4 is een stuk vlotter dan de celeron hoor, zeker in combinatie met wat extra werkgeheugen.

Verlanglijstje voor morgen:

CPU koelpasta
CPU: P4 2,8 GHZ

En bedankt voor jullie reacties ;)

Zorg dat je het lijstje meeneemt naar de winkel, weet je zeker dat je de goede processor koopt.

Suc6

Kan ook een 3,06Ghz in moet socked 478 zijn en 533Mhz FSB. Is haast niet aan te komen maar staat er op het moment 1 op marktplaats. Zie hier.

Groetjes Erik Rothuis

2400 mhz of 2800 mhz

Hoe kom je hier nu op, er bestaan pentium 4 3,06 ghz met 533 fsb op socket 478. Zoek maar eens op google. Eventueel kan zijn mobo het standaard niet ondersteunen, maar dit zou met een biosflash op te lossen moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan