ik hed geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

vivianca

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
hallo

ik hed een probleem ,ik had tot gesteren geluid maar van morgen opeens niet meer :rolleyes: het zeg steets dat (kan het bestaand niet afspelen omdat een probleem met het geluidapparaat ) ik denk dat ik de driver heeft gewist wie kan mij helpen???

ik hed een windows xp home edetie

Kijk eens even wat je ziet onder deze pc--->beheren--->apparatenbeheer--->besturing geluid. zie je daar een rood kruis of geel uitroepteken?

Heb je ook een cd bij het moederbord gekregen,of heb je een aparte cd met drivers voor de geluidskaart.

hoi marcel

ik ga naar deze computer maar kom geen beheerde tegen ?

ik ben niet een ster in pc maar kan wel wat :confused: moederbord hed ik wel van gehoord maar waar licht het ?

ik hed deze pc net 3 weken en ik hed de speakers apaart gekocht ,ik hed ze gewoon in gezet een toen deed het gewoon.

marcel bosveld bedoelt dat je rechts moet klikken op Deze Computer en dan moet je kiezen voor Beheren.

En het moederbord zit in de kast en zoals de naam al zegt is het de '' moeder '' van de pc.
Grof gezegd regelt het moederbord de communicatie tussen verschillende hardware en de hardware zit dan ook op het moederbord of er aan vast. ( ook bijv. usb-ingangen ).

Vaak krijg je '' onboard-geluid '' dat betekent dat er geen aparte geluidskaart is maar dat die geinteregeerd zit op je moerderbord.
De drivers kan je dan ook halen van de cd van je moederbord of van de fabrikant van je moederbord. Het programma Everest kan je helpen bij het uitzoeken van welk moederbord je hebt.

oke Viviance.

Nog een keer.....rechtermuisknop klikken op deze computer,dan zul je wel "beheren" zien staan,als je daar op klikt kom je in het "computer beheer"
als je dan klikt op apparatenbeheer zie je links een lijst ontstaan,daar staat besturing geluid en spelletjes tussen.

Kijk even of daar een geel vraagteken of rood kruis tussen.

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-041006-RS400$RC410-M
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4266 MB/s

okey dit is mijn gegeven van mijn moeder bord

Leuke informatie, maar jammer dat de naam mist. Die kan Everst dus niet achterhalen.
Maar heb je een cd van je moederbord?

En, staan er kruizen of gele tekens bij Apparaatbeheer?

Kan je antwoord geven op alle vragen?

Heb je ook nog een cd van je moederbord?

Of probeer eens de naam van je moederbord te vinden met WinAudit.

Laatst bewerkt:
Nee, dat is weer wat anders. Probeer het eens zo. Klik op Start, ga naar Alle programma's, naar boven Bureau-accessoires, naar rechts naar Systeemwerkset en dan daarin klikken op Systeeminfo. Als het schermpje zich geopend heeft kijk dan wat er staat achter Systeemfabrikant en achter Systeemmodel. (Ik heb een plaatje hieronder gezet als voorbeeld.)
Zet die gegevens in je volgende antwoord. Je hebt je PC drie weken geleden gekocht zeg je. Was dat bij een groot bedrijf of een winkel? Heb je al contact met ze opgenomen? Want je hebt toch garantie?
.

Heb je soms een 'merk' pc (Packard Bell, HP, Compaq o.i.d.) Dan zou er op de kast ergens het type nummer moeten staan, ook daar komen we verder mee.

Ik vermoed trouwens dat het een ECS moederbord type RS400 of RC410-M is, maar daar bestaan weer zoveel sub typen van dat we daarover eerst zekerheid moeten hebben.

Uit de gegevens die jij opgaf Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-041006-RS400$RC410-M blijkt dat je een BIOS hebt van AMI, alleen in het 'vette' stuk hoort een ander nummer te staan, staat daar zoals in dit geval 000001, dan betreft het meestal een bios van een 'merk' pc

Laatst bewerkt:
okey oke

SYSTEEM FABRIKANT : COMPAQ PRESARIO

" "MODEL RA95OAA-ABH SR1949NL 630

IK HEP MIJN PC BIJ MEDIA MARKT GEKOCHT

ik hed nog geen geluid in hed op de link gedruk en geen heel goed tot ik een fout melding kreeg (error conn"t find match realtek hd audio inf filel:( )

Nou, dat is een lastig probleem. :confused: We gaan het nog weer anders doen.

Ga naar Configuratiescherm, Software, Programma's wijzigen en verwijderen.
Zoek in de lijst naar Realtek High Definition Audio Driver, klik op Verwijderen en volg de aanwijzingen op het scherm.
Herstart je PC.
Als de Wizard NIeuwe Hardware verschijnt, klik dan op annuleren.
Herhaal dat zonodig tot hij wegblijft.

Ga nu naar de site van Compaq Presario en klik op het venstertje Installeren. Volg de aanwijzingen op het scherm op.
Waarschijnlijk wordt op het eind gevraagd om je PC te herstarten. Doe dat.
Ik ben benieuwd.

:( :( nou nou , nu krijg ik een andere melding (microsoft bus driver should be loaded system before installing realtek hb audio driver)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan