Ik kan alleen op mijn (admin)account in de veilige modus. maar kan geen account maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

plak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3
Beste forumgebruikers,

Ik heb een Windows 7 laptop en kan niet op mijn administrator account. Dit lukt alleen in de veilige modus. Als ik in deze modus op "een ander account beheren" druk doet hij het niet. Er staat wel dat ik administrator bent. Ik kan niet op de normale manier inloggen omdat hij dan zegt "De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen". Weet iemand hoe ik een account aan kan maken of bij mijn bestanden kan en deze overzetten?

alvast bedankt,

Ik heb mijn bestanden wel terug gevonden in de c schijf maar kan geen nieuw account aanmaken. Hopelijk heb ik dan mijn bestanden terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als ik het goed begrijp probeer je verloren bestanden terug te vinden. Maar ik snap alleen niet waarom in je de ingebouwde administrator account wil gebruiken om deze terug te vinden.

Maar goed, start de laptop op de "manier" op en typ bij uitvoeren lusrmgr.msc. In het volgende scherm kun je de administrator account activeren door rechts te klikken op het administrator account en kiezen voor eigenschappen vervolgens het vinkje weghalen bij administrator account is uitgeschakeld
 
nee ik heb mijn bestanden terug maar wil op het administrator account om een nieuw account aan te maken. Er staat dat ik Administrator ben maar kan nog steeds niks veranderen.

Ik heb nu lusrmgr.msc ingevoerd en er was een resultaat als ik deze open staat er een kruis met "lokale gebruikers en groepen". met de tekst eronder:"Op deze computer word Windows 7 Home Premium uitgevoerd. Deze module kan niet worden gebruikt met deze versie van windows. Als u lokale gebruikersaccounts wilt beheren op deze computer kunt u Gebruikersbeheer in het Configuratiescherm gebruiken." maar als ik via hier het probeer gebeurt er niks als ik erop klik.
 
Laatst bewerkt:
hi Plak!
Je zou kunnen proberen om een account aan te maken via CMD. Om dit the doen open je start, typ cmd en voer cmd.exe uit (zorg dat je cmd met admin rechten uitvoert). Typ nu het volgende: net user 'gewenste accountnaam' /add

Je kan je daarna inloggen op het account met 'gewenste accountnaam'. :)
Ik hoop dat dit je verder helpt!

EDIT: hier is een guide van microsoft over het oorspronkelijke probleem (maar dat heb je nu al omzeild, toch?): http://support.microsoft.com/kb/947215
 
Laatst bewerkt:
LeoaprM95 heel erg bedankt ik kan weer eindelijk naar 4 dagen aan mn werk. Dit heeft geholpen. heb nu wel een standaardgebruikersaccount maar hoe maak ik deze administrator?
 
Ok, dan nu even compleet & goed, open de Opdrachtprompt onder Uitvoeren als Administrator, & typ:

net user "Administrator" /active:yes

De naam achter user is hoofdlettergevoelig & dient tussen apostrofes, aanhalingstekens, gezet te worden indien er spaties of andere vreemde tekens in voor komen.

Nu doet je ingebouwde Administrator-account het weer.
Afmelden, & aanmelden onder de Administrator-account, open weer de Opdrachtprompt onder Uitvoeren als Administrator, & typ:

control userpasswords2

Vink op het tabblad Gebruikers het vakje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord etc. UIT, klik Toepassen, selecteer de Gebruiker die je naar Administrator wil eleveren, & klik Eigenschappen.
Klik op het tabblad Groepslidmaatschap, klik Ander niveau, selecteer Administrators uit de lijst, Toepassen, OK.
Nu kan je de Voorkeursstandaardgebruiker selecteren, vink het vakje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord etc. weer AAN, klik Toepassen, geef wachtwoord op in dialoogvenster, OK. OK.

Eleveren vanaf de Opdrachtprompt, typ:

net user "root" /add

net localgroup Administrators "root" /add

net localgroup Users "root" /delete

Het eerste commando voegt een nieuwe gebruiker genaamd "root", de tweede commando voegt die gebruiker aan de groep Administrators en de derde opdracht verwijdert u de gebruiker uit de groep Gebruikers waardoor die in de groep Administrators blijft.
 
Je kan je account toevoegen aan de groep administrators door het volgende te doen (dit moet vanaf een account dat al admin rechten heeft, dus weer even in veilige-modus denk ik?). Op wederom cmd als admin en typ: net users . Hier zie je een lijst van alle gebruikers op de computer. Controleer in dit lijstje even hoe je accountnaam is geschreven. Dan typ je: net localgroup Administrators 'gewenste accountnaam' /add

Nadat je dit hebt gedaan is het account 'gewenste accountnaam' toegevoegd aan de lokale groep van administrators!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan