Ik kan films die ik in windows media player afspeel niet meer verwijderen...help mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

interFREDje

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Hoi, nadat ik een film heb afgespeeld in windows media player kan ik hem niet meer verwijderen. Ik krijg steeds de melding dat de file niet verwijdert kan worden omdat hij nog in gebruik is.
Er staat echter geen programma aan. Dus ik snap het niet meer.
Ik vermoed dat het te maken heeft met media player maar zeker weten doe ik het niet.
Weet iemand een oplossing voor mij...
Alls je meer info nodig hebt hoor ik dat graag.

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 29
Heb je pc al eens op nieuw opgestart?
Is het een .avi bestand?

ga naar de Start-knop

kies "Uitvoeren..." (of "Run...")

type "regedit" en druk op enter (u bevindt zich nu in het register!!)

Verwijder de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32
Let er goed op dat u niets anders wijzigt !!!!!

Sluit het Register af (menu Bestand - Afsluiten)

herstart de pc

het probleem met de avi's zou verdwenen moeten zijn

Opmerking: het verwijderen van die register-sleutel heeft verder geen gevolgen

Laatst bewerkt:
Dit heeft te maken met (volgens mij) een fout in Media player. Het bestand blijft in de Recent Used files staan.

Als je deze leegmaakt kun je het bestand wel verwijderen.

Clear Recent Files

The list of recent files on the File menu tends to be out of date because it doesn’t include playlists, just files you open directly. You can clear it using the PowerToys or you can delete the keys, HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentURLList and HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentFileList. It’s worth getting the PowerToy if you’ll do it often, as Media Player recreates the keys each time you run it. If you don’t want others seeing what you’ve been watching in Media Player, choose Tools, Options, Player and clear Add items to Media Library when played.

Ik draai MRU blaster op de achtergrond en heb het probleem nooit meer

http://www.javacoolsoftware.com/mrublaster.html

MRU blaster doet niets anders dan alle lijsten van recent gebruikte bestanden te wissen. Windows en Office houden deze bij MRU Blaster maakt ze weer leeg.

Zit een optie op om constant de lijsten leeg te houden, of alleen te wissen op commando.

MRU Blaster verwijdert sporen van je PC zodat anderen niet kunnen zien welke documenten etc. je hebt geopent. MRU staat dan ook voor Most Recently Used.

Gr. Fred

Hoi Krugar...het zijn inderdaad avi bestanden...ik heb de key verwijderd en het schijnt te werken...bedankt.

Hoi Globe...ik heb MRU blaster geinstaleerd en hij heeft alle tijdelijke bestanden verwijdert. Wat zijn de beste instellingen vind jij, op dit moment staat alles standaard aangevinkt. Verder lijkt het mij een prima programma om te hebben draaien.

Beiden bedankt voor jullie snelle reacties...probleem opgelost.

Geplaatst door interFREDje
Hoi Globe...ik heb MRU blaster geinstaleerd en hij heeft alle tijdelijke bestanden verwijdert. Wat zijn de beste instellingen vind jij, op dit moment staat alles standaard aangevinkt. Verder lijkt het mij een prima programma om te hebben draaien.

klikt u maar .... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan