Ik kan iets niet verwijderen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter boko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boko

Banned
Lid geworden
5 jun 2004
Ik had laatst iets gekregen van iemand.. iets voor msn als je dat opent veranderd het je naam, niets bijzonders.. maar ik had er iets in aangepast, ik had .exe in .txt veranderd en toen de naam opgezocht en veranderd.. En toen had ik het geopent en er gebeurde niks.. Maar ik kan het bestand nu niet verwijderen!!! Help mij :p

Welkom op Helpmij!

Probeer het bestand eens in veilige modus te verwijderen.

Al geprobeert.. Het staat ook niet bij processen, Ik heb het ook al geprobeert op te zoeken bij hijackthis! maar daar staat het ook niet bij :S

Extensie veranderen in bijv. ".weg" , pc herstarten.
Kan het nu wel verwijderd worden?
Lukt het nu wel in veilige modus?

Ik kan de extensie niet veranderen, er word gezegt dat het door een programma of iemand anders in gebruik is! Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben af en probeer opnieuw. Ehm.. In veilige modus zou het dan moeten lukken volgens mij.. maar dat lukt niet! krijg ik hetzelfde bericht :s

Geplaatst door boko
Ik had laatst iets gekregen van iemand.. iets voor msn als je dat opent veranderd het je naam, niets bijzonders.. maar ik had er iets in aangepast, ik had .exe in .txt veranderd en toen de naam opgezocht en veranderd.. En toen had ik het geopent en er gebeurde niks.. Maar ik kan het bestand nu niet verwijderen!!! Help mij :p

gewoon dat iets ( wat je dus hebt gekregen) verwijderen, of uitschakelen via start/uitvoeren msconfig,opstarten en daar het betreffende proggie uitvinken

misschien moet ik iets duidelijker zijn. Ik kan het dus NIET verwijderen, en bij msconfig heb ik al gekeken.. staat het dus niet. Ik kreeg een .exe bestand, dat veranderde ik in .txt daarna veranderde ik iets en toen veranderde ik het weer in .exe
Er opent een soort opdrachtprompt geloof ik.

Een wijze les

Een wijze les voor ieder dieniet precies weet wat een progje inhoud, niet zomaar instaleren als je niet zeker bent van je zaak.

Probeer eerst het bestand weer terug te noemen naar .exe daarna kijk je waar het besand zich bevind, waarschijnlijk zal dit een mapje zijn waarin mischien wel meerdere programas staan, na hernoeming opnieuw starten, dan kijken of het nog niet mag, daarna MSN helemaal afsluiten, als het wat met msn te maken heeft dan zal dat wel de toepassing zijn waardoor het bezet is.
Als msn is afgesloten nog een keer kijken of het nu wel weg mag, staat het niet per toeval in je "start, configuratie,software"mapje?

Mocht het allemaal niet lukken, jezelf eens afvragen of je er erg last van hebt?

Hoe heet het progje??

grtjs jjw

Probeer dit eens:

( start- uitvoeren- typ ' regedit')
Verwijder de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Sluit het Register af en herstart de pc

Daarna kun je het hopelijk wel verwijderen. (Deze registersleutel werd ook verwijderd als je geen avi of divx bestand kunt verwijderen. Misschien dat het hiervoor ook werkt)

Ik kreeg een .exe bestand, dat veranderde ik in .txt daarna veranderde ik iets

hoebedoel je dat (daarna veranderde ik iets) ?

goeie!!

Goeie van jouw Tanja

Dat .txt bestand vernader je nu weer terug in een .exe bestand, daarna vroeg ik hoe het bestand heet, mischien als we de naam horen dat we iets meer oplossing kunnen bieden.
grtjs jjw

Wijze les? Niet dus :p Ik wist wat het bestand deed.
Nog even voor als je het nog niet gelezen hebt. Ik kan er NIKS aan veranderen, het heeft GEEN extra bestanden erbij, het is niks van installeren ofzo.. Je opent het en dan staat er: Waar is een turk bang van? Dan veranderd het je msn naam, als het aan staat, in iets. Ik wou dat dus aanpassen. Ik maakte van het bestand een text bestand (.txt) en toen zocht ik die naam op waar je msn naam in veranderd werd. Die veranderde ik en ik veranderde de extensie weer in .exe
Kan iemand me nou echt helpen hier.. ?

Misschien dit: opstarten met opstart diskette van win 98.
Kun je het bestand nu benaderen en verwijderen?

Het lukt niet nadat ik die register sleutel verwijderd heb, helaas. Ik zal het eens proberen met de win98 opstart diskette.. Kijk hier kan ik wat mee :p

ach

Ach als je denkt dat iedereen maar op afstand kan ruiken wat jij precies doet Boko dan heb je het echt vrij mis.
Een beetje normale taal kan geen kwaad.
We proberen allemaal te helpen hier.
grtjs jjw

ok.. laat ik even wat duidelijkheid scheppen in de mentale chaos die onstaan is door het plaatsen van Boko's bericht over zijn probleem..

laat ik nog 1x vertellen wat er op Boko's pc aan de hand is.. hij heeft een losse executable (.exe), welke hij heeft veranderd in een textbestand.. (.txt).. het .txt-bestand heeft hij vervolgens aangepast, en weer terugveranderd in een executable.. wat waarschijnlijk gezord heeft voor een beschadigd bestand, maar dat terzijde.. hierna heeft hij het geopend.. hierna kon hij het niet verwijderen, omdat het in gebruik schijnt te zijn..

het desbetreffende bestand staat op zijn desktop.. zijn besturingssysteem is xp.. en het is geinstalleerd op een ntfs-partitie, wat inhoudt dat windows beveiligingen instelt voor non-administrators binnen xp (wat waaschijnlijk wel bekend is, toch zet ik het er even bij..).. de recovery console van windows xp en de windows-98-opstartdiskette vallen dus in principe buiten de boot wat betreft oplossingen..

echter, het is natuurlijk wel mogelijk om met cacls de acces control lists van de usermap te veranderen, maar dit is misschien in het verband met 'veiligheid' wat riskant, en het is ook niet ideaal, want je stuit in dat geval mogelijk op andere problemen..

ten slotte.. @jjw: uiteraard kan niemand ruiken wat Boko precies doet.. toch vind ik dat hij zijn best heeft gedaan om goed uit te leggen wat er aan de hand was.. meerdere malen.. daarom vind ik het ietwat oneerlijk om hem daarover zo te behandelen..

Met NTFS gaat het inderdaad niet werken met een opstartflop.

Enige wat ik nog kan bedenken is een systeemherstel te doen naar voor het installeren van dat bestand. Hoop alleen niet dat er daarna ook nog veel geinstalleerd is zodat hij niet teveel kwijt raakt.

En als je msn uitschakelt en dan verwijderen kiezen? Misschien dat msn het bestand toch wil gebruiken en zich daarom niet laat verwijderen.

Laatst bewerkt:
hmm.. systeemherstel.. niet aan gedacht.. vast doordat ik daar zelf niet zulke hele goede herinneringen aan heb, omdat windows in mijn geval nog steeds niet deed wat ik wil de dat het deed.. achja :rolleyes:

En als je msn uitschakelt en dan verwijderen kiezen? Misschien dat msn het bestand toch wil gebruiken en zich daarom niet laat verwijderen.

in veilige modus staat msn ook niet aan.. ;)..

Verkeerde forum

het is hier niet het forum om mensen te beschuldigen en dat is dan ook niet de bedoeling geweest van mij maar als iemand ons allen het idee geeft dat zijn frustatie op ons wordt bot gevierd door te zeggen dat er dan niemand is die hem kan helpen dat hoort natuurlijk ook niet.
De bedoeling is helemaal duidelijk, dat heeft hij goed beschreven maar als er dan wat antwoorden worden gegeven die niet van toepassing zijn op zijn oplossing is het niet de bedoeling daar de oplossers van te beschuldigen dat zij geen oplossing weten.
Dat is alles waar ik hem op attendeerde.

Voor de rest, laten we niet te diep gaan op hoe iemand zijn tekst omschrijft, mijn excuus als iemand zich aangesproken voelde dat was niet de bedoeling.

Het enigste wat ik nog kan bedenken is, sluit msn af, sluit je virus scanner af want die houdt stiekem toch nog wat aplicaties vast van msn, lees de Norton site maar eens door bv, probeer daarna nog een keer verwijderen.
Er moet uiteraard ergens een programma zijn wat dit bestand vast houdt anders moet het gewoon te verwijderen zijn.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan