Ik kan Java niet downloaden via Chrome of Explorer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2014
Berichten
4
Java downloaden lukt niet...

Hallo!

Laatst kreeg ik de melding dat ik Java moest updaten. Toen dit niet lukte, kreeg ik het advies om Java te verwijderen en opnieuw te downloaden. Nadat ik Java had verwijderd wilde ik Java opnieuw downloaden via chrome, maar ik kreeg de volgende meldingen:

1. C:/Users/(mijn naam)/Downloads/jre-7u60-windows-i586.exe is geen geldige Win32-toepassing
2. C:/Users/(mijn naam)/Downloads/jre-7u60-windows-x64.exe is geen geldige Win32-toepassing
3. C:/Users/(mijn naam)/Downloads/Chromeinstall-7u60.exe is geen geldige Win32-toepassing

Java downloade niet en vervolgens probeerde ik het bij Explorer (lukte ook niet). Wat kan ik doen om het wel te downloaden? Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb trouwens windows 7.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Iris2,

Deze vraag hoort eigenlijk niet thuis in het forum voor programmeren. Ik denk dat deze beter past in het stuk overige software.
Echter, antwoord op je vraag:
Het lijkt er op dat je de 64 bits versie van java probeert te installeren op een 32 bits computer maar het is moeilijk te zeggen.
Welke windows versie gebruik je?
 
Hoi Iris2

Je hebt denk ik 32bits en je hebt het bestand gedownload die voor 64bits is. Hier heb je een link voor 32bits versie.
 
@tiran818: Als je wel de moeite neemt om de gebruiker op de hoogte te stellen van een verkeerd geplaatste vraag waarom dan geen misbruikmelding naar ons (moderators)?

Wij kunnen vragen verplaatsen, gebruikers niet.

Ik ga even het een en ander samenvoegen. :rolleyes:

-- Vragen samengevoegd
 
Laatst bewerkt:
Zoals tiran 818 al zei kan het ook andersom.
tiran818 zei:
Het lijkt er op dat je de 64 bits versie van java probeert te installeren op een 32 bits computer maar het is moeilijk te zeggen.
Welke windows versie gebruik je?

Mijn vraag is dus ook: gebruik je de 32bits of de 64bits versie?
 
Tha Devil, moet dat via PM? dan zal k dat in t vervolg (ook) doen :)
 
Hoi Iris2

Je hebt denk ik 32bits en je hebt het bestand gedownload die voor 64bits is. Hier heb je een link voor 32bits versie.


Dan krijg ik het volgende in beeld:

C:/Users/(mijnnaam)/Downloads/SoftonicDownloader_voor_java-runtime-environment.exe
De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie.

Zoals tiran 818 al zei kan het ook andersom.


Mijn vraag is dus ook: gebruik je de 32bits of de 64bits versie?

Volgens Java gebruik ik 32 bits versie, volgens de instellingen van Chrome gebruik ik de 64 bits versie als ik niet verkeerd kijk... Kan dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PM liever niet (kan overigens alleen als je donateur of verenigingslid bent ;)) bij elk bericht tref je een link "Meld misbruik" aan. Die kun je voor dit soort zaken gebruiken, elke sectiemoderator krijgt dan jouw melding :)
 
Combineer de windowstoets met de Pauseknop en scroll naar onderen.
Daar kun je zien of je Windows 32-of 64bit is.

(Ook hier kan vastgesteld worden of je OS 32 of 64bits is)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook Orca gebruiken

Met orca kun je meldingen verwijderen en daarna Java installeren. Handig!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier moet je de Windows Offline download kiezen.
 
Het is gelukt!!

Ik kon het niet downloaden, omdat ik twee virusscanners op mijn laptop had. Ze zaten elkaar dus in de weg. Nadat ik één virusscanner heb verwijderd, lukte het downloaden direct!

Heel erg bedankt voor alle reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan