Ik Kan Windows 7 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

INTELxCORE

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2011
Hallo,

Ik heb een programma gedownload waardoor ik Windows 7 Ultimate op een USB stick kan zetten.
Ik wil Wi7 installeren op mij netbook installeren omdat hij gecrashed is en ik kan hem niet maken tenzij ik een nieuwe Win erop zet.
de reden wrm ik wi7 erop ga installeren omdat mij netbook mij een BSOD Geeft met ntfs.sys en dit probleem valt niet op te lossen(geef geen suggesties om dit probleem op te lossen want ik heb dat gewoon niet meer nodig)
nou als ik de USB stick erin zet, zal de netbook booten via USB. maar voordat het installatie scherm komt krijg ik een blauw scherm verdwijnt binnen 0.1 seconden en de computer zal herstarten.
al wat ik kon lezen is dat het aan ntfs.sys lag.
maar iik heb mijn netbook geformatteerd.
erin en eruit halen heeft geen nut.
Ik zal strax ff contact opnemen met Asus en het bedrijf dat bij he programma heeft aangeboden.

Asus EEE PC 1005PE
Intel Atom 1,77gHz
Windows 7 Starter

ik wil nu wi7 ultimate installeren
USB: SanDisk Cruzer.
en het ligt niet aan het programma want ik heb dit eerder voor me vriend gedaan met WiXp.
maar ik heb gwn ECHT een oplossing nodig

Laatst bewerkt:
Spijt me Thijs maar nog geen oplossing
toch bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, als wij niet weten hoe die memory-stick er nu uit ziet wordt het moeilijk om hulp te bieden. Beste dan inderdaad informeren bij degene die het je beschikbaar heeft gesteld.

Bedenk ook dat je nu bij de installatie wéér een foutmelding van/over ntfs.sys krijgt (net zoals toen je W7 Starter erop had), dus ik vraag me af of we hier niet met een hardware probleem te maken hebben (bijv. harddisk kapot, moederbord/harddisk-controller kapot etc.)

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de harddisk alvast vooraf opnieuw partitioneert en formatteert (niet snelformatteren) m.b.v. (bijv.) een van USB startbare USB-stick. Let wel op dat je geen fouten maakt, en dus niet per ongeluk iets anders formatteert dan de memory-stick. En nog een waarschuwing: De hele inhoud van de memory-stick gaat verloren, dus zorg ervoor/weet zeker dat wat er nu op staat er later weer opnieuw opgezet kan worden.
Start op van de Hiren's memory-stick, kies Mini Windows XP en maak dan een nieuwe partitie. Ik zal zo dadelijk even aanvullen hoe je dat het beste zou kunnen doen binnen Mini Windows XP.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, lijkt erop dat je de normale XP manier van partitioneren en formatteren kunt gebruiken:
In Mini Windows XP:
Start -> Run -> diskmgmt.msc
Rechtsklik op "Unallocated" vak op de getoonde harde schijf, in het onderste deelvenster, en kies New Partition.
Maak 'm een Primary partition, maximaal groot, en formatter 'm als NTFS. Hier niet aanvinken dat een quickformat moet worden gedaan.
NB: Het zou kunnen zijn dat bij het formatteren een of andere foutmelding ontstaat over dat het volume niet enabled zou zijn, met de suggestie de pc opnieuw op te starten.
Herstart dan nog een keer vanaf de Hiren's USB-stick en kies weer Mini Windows XP, ga weer naar diskmgmt.msc rechtsklik op de primaire partitie die je zojuist hebt gemaakt en kies Format.
Dan zou het formatteren wél moeten lukken.

Succes,

Tijs.

geen zorgen hoor thijs ik ga gwn een gebruikte HDD kopen van 120GB op marktplaats ofso, zoniet zal ik jouw advies opvolgen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan