Ik kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een draadloze router gekocht en ik krijg de verbinding niet tot stand. Ik maak gebruik van de Asus WL-500g Wireless LAN-router en de Asus WL-167G USB 2.0 WLAN adapter. Mijn pc draait op Windows XP en ik maak gebruik van Norton Internet security 2006. Verder heb ik een chello light abonnement.

Ik heb de volgende stappen gezet:

Ik heb allereerst het Mac-adres van de chello-modem genoteerd. Vervolgens heb ik de software geïnstalleerd van de router en de internetkabel op de WAN-poort geplaatst van de draadloze router. Vervolgens heb ik een extra internetkabel geplaatst tussen de LAN1-poort en de netwerkkaart op mijn computer. Toen kwam ik in het menu van de router.
In dit menu heb ik het Mac-adres van mijn chello-modem geplaatst.
Daarna heb ik de extra internetkabel die ik tussen de PC en de router had geplaatst er weer tussenuit gehaald. Vervolgens heb ik de software voor de USB-stick geïnstalleerd en de PC opnieuw opgestart.

Ik krijg echter geen verbinding met internet.

Weet iemand wat ik fout doe of wat ik vergeten ben. Ik kom er echt niet meer uit.

Alvast bedankt voor de moeite:thumb:

Je moet het macadres van de netwerkkaart hebben waarmee je het eerst op Chello zat, deze is geregistreerd, die wordt dan gebruikt door de router.

Als deze nog aan de router hangt, clonen.

Netwerkkaart

Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Dit zou inderdaad wel kunnen zijn wat ik fout doe.
Misschien een gekke vraag, maar is dat het fysieke adres of het IP-adres? Ik heb een document bijgesloten met wat ik zie wanneer ik (gewoon met een vaste draad rechtstreeks op de Netwerkkaart) IPCONFIG invul
Bekijk bijlage ipadres.doc.

Alvast bedankt

riccardodeboef zei:
Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Dit zou inderdaad wel kunnen zijn wat ik fout doe.
Misschien een gekke vraag, maar is dat het fysieke adres of het IP-adres? Ik heb een document bijgesloten met wat ik zie wanneer ik (gewoon met een vaste draad rechtstreeks op de Netwerkkaart) IPCONFIG invul
Bekijk bijlage 31156.

Alvast bedankt

Nee, het macadres ( idd het fysieke adres ) is het specifieke nummer van de kaart zelf, als je bij macadres in de router zit op klonen drukken, dan neemt de router het macadres van je netwerkkaart over, moet dan wel diegene zijn die bij het installeren van Chello. in je comp zat.

Ik heb op deze comp geen word staan, kan je document niet lezen.

Je kunt het beste wel de dns nummers van Chello in je router zetten, werkt prettiger.
En op de computers alles op auto zetten met eventueel de gateway het ip adres van de router, en bij dns de ip adressen van of je router of van Chello.

Ik kom steeds verder..

Hallo,

Ik kom steeds verder. Het is me vanavond tot 2X toe gelukt om draadloos verbinding te krijgen met het internet. Is al een hele stap vooruit. Probleem is echter dat het mij alleen lukt wanneer ik een onbeveiligde verbinding opzet. Zodra ik de verbinding tot stand heb en in het menu van de router aan geef dat ik de verbinding WEP beveiligd wil hebben, slaat die de instelling op en heb ik vanaf dat moment geen verbinding meer.

Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

andere router

Ik heb nu een andere router gekocht (Linksys) en ik heb het nu probleemloos kunnen installeren. Of deze router was kapot of er was iets anders mee. Ik weet in elk geval wel dat de Linksys-router veel gebruiksvriendelijker is dan de Asus-router.

Bedankt in elk geval voor de reacties!

riccardodeboef zei:
Ik heb nu een andere router gekocht (Linksys) en ik heb het nu probleemloos kunnen installeren. Of deze router was kapot of er was iets anders mee. Ik weet in elk geval wel dat de Linksys-router veel gebruiksvriendelijker is dan de Asus-router.

Bedankt in elk geval voor de reacties!

Mooi dat het werkt, maare een spijker is gesmeed, tegenwoordig gebruiken we draadnagels, moest ik even kwijt als ouwe ijzervreter.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan