Ik krijg geen accenten meer op de letters... help :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

linda1985

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Hallo allemaal,

ik heb google al helemaal doorgespit maar krijg mijn probleem niet opgelost.

Ik wil letters met een schuin streepje er op kunnen typen. Bijvoorbeeld de E, in Jose, passe, perse, enz. Maar het lukt niet! Voorheen drukte ik ' en dan de E en dan kwam er automatisch een streepje op, maar nu werkt dat niet meer.

Mijn instellingen staan al op NL - VS Internationaal, dus daar ligt het niet aan. Ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd maar bij geen enkele combi krijg ik dat streepje op die E...

Ik krijg ofwel '' ofwel ' afhankelijk van de instelling.

Wie o wie kan mij helpen, ik vind het echt ontzettend irritant, ik gebruikte dat streepje heel vaak en mis het echt!

Ik heb precies hetzelfde probleem, lees de laatste post: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616537-Toetsenbord-Dubbele-Leestekens-Probleem

Een echte oplossing heb ik nog niet gevonden helaas, maar met deze quasi-oplossing moet je het toch wel een tijdje kunnen uithouden, ik ben er zelf namelijk ook nog lang niet zat van.

De quasi-oplossing:
-Zoek een alt code tabel op op internet
-Print die uit en met wat knip en plak werk hang je die op aan de muur net boven je pc
-Zet je landinstellingen op NL - VS (geen internationaal)
-En typen maar. Heb je een speciaal teken nodig zoals de e met puntjes erop dan zet je num lock aan en typ je op het numpad alt + 137 en voila.

Ik ben zelf ook veel met Engelse teksten bezig, dan is NL - VS best wel een lekkere toetsenbordinstelling

Veel succes ermee ;)

`Yottz

Op mijn laptop werken die oplossing helaas niet... Die alt-codes doen niks...?
Sorry ik snap er echt heel weinig van, ben echt een nitwit wat dit betreft

Ik neem aan dat je een laptop met een toetsenbord als deze hebt:
http://www.laptopsarena.com/wp-cont...q-presario-laptop-keyboard-installation-3.jpg

Zelf gebruik ik er geen, dus ik kan het mis hebben, maar als het goed is zijn die cijfertjes met die vierkantjes eromheen het numpad (bij J, K, L, enz.) die je moet gebruiken en niet de normale cijfers boven de letters. Maar in dat geval typ je alt + fn + code. Zorg ook dat num lock aan is (op dat voorbeeld moet je fn + scroll dan doen). Probeer dat maar eens.

Het werkt! Ik vind het alleen een zwaar omslachtige manier... Als ik gewoon een verhaaltje aan het typen ben, zoals nu, en ik wil een accent op een letter dan moet ik eerst moeilijk gaan doen met de numlock en daarna zo''n code toetsen.. Dat typt niet echt lekker door.

Ik hoop nog steeds dat er iemand is die weet hoe ik mijn instellingen weer terug kan krijgen zodat ik alleen maar apostrof+letter hoef te typen :)
Maar tot die tijd zal ik de alt-codes gebruiken. Bedankt voor de hulp.

Numlock hoef je niet telkens aan-en-uit te zetten, je kan dat gewoon aan laten staan. Na een tijdje raak je er wel aan gewend, het onhandige is wel dat je dan wel telkens een alt code tabel mee moet nemen als je veel reist, zo'n tabel dus op je computer opslaan is dus ook geen slecht idee.

In word heb je ook een autocorrectie systeem. Je zou dan bijvoorbeeld voor ë in kunnen stellen dat je bij "e automatisch dat teken krijgt dus als je dan "e typt verandert dat meteen naar ë. Dat is echter wel nadelig als je daarmee een zin wil beginnen ofzo. "en toen was er eens"...

Dan zou je ook kunnen instellen dat een andere code dat teken wordt. Voor ë zou je bijvoorbeeld "a137" kunnen doen, want in dit geval is ë alt 137 en dan raak je ook niet in de war als je dit ook bij meerdere frequent gebruikte tekens instelt. Het voordeel is dan dat je geen numpad hoeft te gebruiken en dat bespaart ook wat tijd.

Ah ok dat klinkt wel handig inderdaad, dan ga ik die instelling in word eens opzoeken. Bedankt.
Alleen dat ik numlock niet aan en uit hoef te zetten klopt volgens mij niet helemaal, want als ik het aan laat staan en ik ga typen dan krijg ik cijfers in plaats van letters bij de J K L U I O ? Mijn naam wordt dan bijvoorbeeld 35nda...

Dat zal dan waarschijnlijk zijn omdat het een laptop is, op normale toetsenborden heb je daar geen last van. Je zou dan eventueel kunnen overwegen om een extern toetsenbord aan te sluiten. En anders is het gewoon even wennen, dan zal het na een tijdje wel een automatisme worden.

Precies hetzelfde probleem, heel onhandig! :(

Toetsenbordinstelling staan goed - ligt ook niet aan het toetsenbord (werkt normaal op andere pc)

Misschien dan ook ff internet explorer 9 downloaden. Of google chrome, die gebruik ik nu, en daar werkt het ook gewoon zoals normaal.

Misschien dan ook ff internet explorer 9 downloaden. Of google chrome, die gebruik ik nu, en daar werkt het ook gewoon zoals normaal.

Gebruik normaal firefox, IE 9 kan ik niet downloaden omdat ik op windows XP zit

edit: IE wel van 7.0 naar 8.0 geupdate, firefox ook geupdate nog steeds het zelfde probleem.

Het lijkt er op dat mijn Ctrl de functie van shift heeft overgenomen in word, Ctrl + ' geeft é - werkt niet op andere plekken :(

Systeemherstel deed niets (2 weken geleden) - Toestenbord hardware gedelete, deed ook niets.

edit2:

Na een tijd zoeken zag ik een post van iemand anders met hetzelfde probleem - bij hem werd dit verholpen na een virusscan, ik heb dat ook gedaan - er werden wat dingen gevonden - en na opnieuw opstarten is het probleem verholpen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan