Ik krijg mijn bureaublad icoons niet verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuffie11

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Beste,

Na het installeren van Windows 10 heb ik op mijn bureaublad twee icoontjes staan die niet verwijderbaar zijn: OneDrive en Dropbox (zie afbeelding hieronder). Het opmerkelijke is dat ik bij de update op mijn laptop nergens last van heb.
Knipsel.PNG

Ik ben al bezig geweest in het register en heb al verschillende programmaatjes geïnstalleerd op mijn desktop maar ik krijg ze niet verwijderd. Ik ben inmiddels al wel zo ver dat het OneDrive icoon niet meer rechts in mijn navigatiebar staat. En locatie van OneDrive is inmiddels onbekend, zie afbeelding hieronder.
Knipsel.PNG

Dropbox heb ik nu tweemaal op mijn desktop staan: één die ik zelf heb aangemaakt op Windows 7 en nu dus ook die niet verwijderbare.

Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank.

omdat je de locatie van onedrive hebt verwijderd.

mvg macguy

Beste Macguy,

Dat is zeker niet het geval, dat verklaart niet het niet verwijderbare icoon van Dropbox en toen de locatie nog wel bestond was deze ook niet verwijderbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht dat deze in de Public Destop staat, dan moet je hem daar verwijderen:
C:\Users\Public\Desktop

Het kan een verborgen map zijn dus zet ook het tonen van verborgen mappen en bestanden aan.

Bedankt voor je reactie Edmoor, maar dat heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat helaas...

Je hebt wel exact de string in het Engels gebruikt zoals ik toonde?

Ja, maar er staat dan 'Deze map is leeg'. En verborgen items weergeven staat aan.

Krijg je een melding als je hem probeert te verwijderen? Zoja, wat is dan de melding?

Wanneer ik met mijn rechtermuisknop erop klikt kan ik überhaupt niet op verwijderen klikken, zie foto.
Naamloos.png

En wat gebeurt als je het icoon selecteert en dan op de Del toets drukt?

Helemaal niks.. haha

Ok. Probeer dan dit:

Open de register editor.
Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}
Dubbelklik op System.IsPinnedToNameSpaceTree en wijzig de waarde in 0.
Herstart je PC.
Nu moet hij weg zijn.

Die staat al op 0, dat had ik nl. al geprobeerd.

Dan heb ik ook even geen idee meer.

@nuffie11

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op bericht" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige reactie reageert en niet de "quoteknop".

Bedankt voor je reactie Edmoor, maar dat heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat helaas..
Die staat al op 0, dat had ik nl. al geprobeerd.
Als je in je starterspost aangeeft wat je al hebt geprobeerd dan bespaar je onze vrijwillige helpers een hoop werk. :o

Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan