ik ook al problemen! xp<->98

Status
Niet open voor verdere reacties.

thesystem

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
mijn netwerk werkte eerst perfect. mijn adsl-verbinding gedeeld op de de xp-pc en alles lukte. tot voor kort.
de pc's zien alleen zichzelf, niet elkaar. ook pingen naar elkaar lukt niet.
ik heb geen router of firewalls. het ip-adres van de xp-pc is 192.168.0.1 subnetmask is 255.255.255.0. van de win98 is het ip 192.168.0.2 en het subnetmask 255.255.255.0. de werkgroep is Vries, de computernaam van xp is beneden en van win98 is compaq.
ik heb al verschillende andere topics gelezen maar ben er nog niet uitgekomen. misschien dat jullie kunnen helpen.

Kan je de andere pc wel pingen? Wat gebeurt er als je 127.0.0.1 pingt?

Het klinkt als of er gewoon een kabeltje los zit....

Wat gebeurt er als je 127.0.0.1 pingt?

Ik heb je dit al vaker zien vragen, Hangmat. Maar wat zou er moeten gebeuren?

Geplaatst door thesystem
de pc's zien alleen zichzelf, niet elkaar. ook pingen naar elkaar lukt niet.
Geplaatst door hangmat
Kan je de andere pc wel pingen?
denk 't niet dan nee ;)
ik ga ervanuit dat je een standaard netwerkkabel hebt aangesloten die goed werkt en een directe verbinding tussen de 2 pc's hebt (netwerkkaart naar netwerkkaart)
welke protocollen heb je allemaal geïnstalleerd ?
beide pc's moeten beide TCP/IP hebben, da's 1 ding
als het 2000 en 98 was had ik je zo kunnen helpen dan kun je het protocol NetBEUI installeren, maar XP ondersteunt die natuurlijk weer niet :confused:
ik raad aan dat je op XP een thuisnetwerk maakt, dan een diskette hiervan maakt, deze in de win 98 machine stopt en daar installeert. Dan hoort hij het (volgens m$) te doen...

Laatst bewerkt:
Raar als het tot voor kort wel werkte , anders zou ik zeggen heb je op je netwerk kaart van die 98 Bij de eigenschappen van je tcp/ip wel de gateway 192.168.0.1 van je andere pc ingestelt ??

ok, na alles van het netwerk op beide pc's te hebben verwijderd en met die wizard op die diskette weer geinstalleerd, werkt het netwerk weer.
maar als ik internet wil delen krijg ik deze melding (zie bijlage) iemand een idee?

Bijlagen

• internet delen.jpg
    internet delen.jpg
    13,8 KB · Weergaven: 173
Geplaatst door harmen__666
Ik heb je dit al vaker zien vragen, Hangmat. Maar wat zou er moeten gebeuren?

Hiermee controleer je of tcp/ip goed aan je netwerkkaart is gebonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan