Ik wil een nieuwe processor, moederbord en hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar als ik deze samenstelling zou kopen dan is de voeding momenteel nog wel krachtig genoeg?
Ik heb volgens mij al 10x gezegd dat ik dat niet denk. De voeding is gewoon aan de zeer zwakke kant.

Maar verder begrijp ik niet dat je voor deze config kiest en dan over 2 jaar een compleet nieuwe pc wilt kopen.
Met een goede samenstelling is dit gewoon een goede pc. Alleen nog een nieuwe videokaart erin en klaar.
Wat dat bvetreft begrijp ik niet zo goed waarom je bij de aanschaf van deze spullen het nog hebt om over jaar een nieuwe te kopen

En je videokaart is gewoon aan de zwakke kant voor een gamepc.
Om even te laten zien wat het verschil is met een HD4890 of gtx275:

http://www.tomshardware.com/charts/...tml?prod[2478]=on&prod[2462]=on&prod[2457]=on
De zwakste van de 3 is dus jouw kaart...
Dat verschil is heel groot.
En als eind dit jaar weer nieuwe kaarten uitkomen, dan wordt het verschil nog groter.

Laatst bewerkt:
excuus voor wat ik zei over die voeding dan, ik heb het topic een beetje snel doorgelezen, dus dat had ik niet gezien. maar dat het slim is om een nieuwe videokaart te kopen zei ik ook al.

@meer40: je hebt tegenwoordig voor 150 euro al een kaart als deze die heb ik nu sinds 2 weken, en ik draai de meeste games op ongeveer de hoogste settings. dat is dus wel een mooie kaart om te nemen

Laatst bewerkt:
De 720 zal meer van zijn waarde behouden, omdat deze veel makkelijker te overklokken is.
En voor jou heeft dat dan ook voordelen: als de processor te traag wordt naar je zin, dan kan je de boel nog een beetje overklokken.

Anderzijds is de 710 een stuk goedkoper.
Ik snap alleen niet waarom je dan perse een AM3 setup wil, als het toch zo goedkoop mogelijk moet...

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[47984]=1&product[219570]=1&product[220071]=1

Is dan toch weer 35 euro goedkoper....

wat ik trouwens sowieso niet snap: jij zecht, ik koop nu een nieuw systeem, voor een hoop geld, en over 2 jaar koop ik weer een geheel nieuw systeem. kan je dan niet beter over 2 jaar kijken of dat wel nodig is? want als je nu een snel systeem koopt, en dan ook zo snel mogelijk een nieuwe videokaart, denk ik niet dat het nodig is om over 2 jaar alweer een geheel nieuw systeem te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan