IK wil win 7 instaleren op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaim123

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
32
Nadat ik de computer beneden had geherinstalleerd deed de geluid het niet blijkbaar een driver probleem (die nog steeds niet opgelost is nou wil mijn broer overstappen op win 7 (vanaf VISTA).
Nu wil ik wel zeker weten met welk programma ik alle drivers kan back uppen en dan (succesvol) weer instaleren.
google zegt mij dat VISTA drivers (bijna) hetzelfde zijn als win 7 drivers dus weet iemand een goed programma hiervoor. Het liefste eentje die zelf alle drivers uitzoekt. (ik had al een programma geinstaleerd maar dat vertrouwde ik niet helemaal) het gaat hier over een Packard bell easynote notebook. ik zou ook graag een paar programma's willen back uppen (microsoft office etc. )
alvast bedankt
 
Je kan gewoon beter voordat je herinstalleerd de drivers op het internet opzoeken (website van de fabrikant staan ze altijd wel op). Daarna pas beginnen met her-installeren. Het liefst juist geen aparte software (zoals Driver Genious e.d.) gebruiken om drivers automatisch te zoeken. Dat soort programma's doen vaak meer slecht dan goed.
 
@probleempjes heeft gelijk in deze.
Een progamma als Microsoft Office kun je niet backuppen, maar dien je opnieuw te installeren.
Wel je bestanden een backup van maken, zoals documenten, foto's etc.
 
weet je het heel zeker? Bij de computer beneden liep dit juist heel slecht af en zeiden ze dat ik voortaan een back up moest maken
 
Dat zeg (schrijf) ik.
Kijk ook naar mijn handtekening.
Voordat je ergens aan begint een backup maken van de bestanden die belangrijk voor je zijn.
Verplaatsen naar bv. een externe HDD of een usb stick. Branden kan natuurlijk ook op een cd/dvd.
Dan verder gaan met wat @probleempjes schrijft. Zet deze drivers ook op een extern medium.
Je kunt ook je HDD partitioneren ( in tweeën delen ) en je backup op de tweede partitie zetten.
Dan installeer je je nieuwe besturingssysteem op je eerste partitie.
Gparted is hiervoor uitstekend geschikt. Heb je hiervan absoluut geen kaas gegeten, niet aan beginnen en doen wat eerder aangeraden is:eek:
 
Wat je ook kan doen, is Windows 7 op de partitie van Windows Vista installeren. Dus zonder te formatteren op de C:\ partitie installeren. Op deze manier word Windows Vista verplaatst naar de map Windows.old, en word Windows 7 gewoon geinstalleerd.

Mocht ej dit doen, hoef je ook niet moeilijk te doen met backups / hardeschijven / enz, want alles word in Windows.old gezet
 
Er zijn genoeg programma's om drivers mee te backuppen:
Voorbeelden:
Driver Magician Lite
DoubleDriver
Let op: Zet (of kopieer) de backups van de drivers op een extern medium, zoals een memory-stick, anders heb je er mogelijk nog niets aan na (of tijdens) de installatie van Windows 7.

Desnoods maak je driver-backups met beide programma's, voor de zekerheid ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties, het heeft natuurlijk weinig waarde om Vista-drivers te backuppen voor een 7 Installatie:eek:
 
@coenraad: dat zie je verkeerd: Vista drivers werken (voor 90%+) ook onder Windows 7 (zelfde driver-model).
Natuurlijk moet dan wel de bits-versie gelijk zijn, dus geen 32-bits Vista drivers op Windows 7 64-bits proberen te installeren of 64-bits Vista drivers op Windows 7 32-bits proberen te installeren.

Tijs
 
opgelost

toen ik win 7 had geherinstaleerd deed het geluid het gewoon nog meest waarschijnlijk door het windows.old bestand ,
 
Nee Chaim123, dat komt omdat Windows 7 een veel groter driver-bestand heeft dan Windows Vista. Windows 7 pakt de werkende driver voor je geluidskaart, en tada, 't geluid werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan